Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@16:42:30 GMT

صدور ۳۴۶۰ پروانه وکالت در سال 1400

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۴۸۲۳

صدور ۳۴۶۰ پروانه وکالت در سال 1400

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از قوه قضائیه، حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه وکالت در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته ۳ هزار و ۴۶۰ فقره پروانه و دفترچه وکالت توسط مرکز وکلا صادر شد  ۳۰ هزار و ۶۷۲ وکیل عضو مرکز وکلا هستند، و در آزمون سال گذشته ۸۱ هزار و ۲۹۸ داوطلب شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز وکلا با اشاره به بررسی پرونده متقاضیان صدور پروانه بدون آزمون ویژه قضات، گفت: در این راستا ۳ هزار و ۵۹۳ فقره تقاضا مورد بررسی قرار گرفت، همچنین ۱۲۸ فقره تقاضا نیز در خصوص صدور پروانه بدون آزمون ویژه اعضای هیأت علمی بررسی شد.

وی ادامه داد: ۳۱۱ فقره ارتقای پایه، ۳۹ فقره تنزل پایه و ۲۳۲ فقره تودیع و ۸۶ فقره رفع تودیع در اداره وکالت مرکز مورد بررسی قرار گرفتند.

عبدلیان پور با اشاره به مشاوران خانواده قوه قضائیه بیان کرد:  ۱۴ هزار و ۳۴۰ کارشناس عضو مرکز هستند و  ۶۱ هزار و ۱۲۷ داوطلب در آزمون کارشناسی سال گذشته شرکت کردند همچنین  صلاحیت علمی و حرفه‌ای بیش از ۶۵۰ نفر از متقاضیان مجوز تأسیس مرکز مشاوره سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در خصوص مشاوران خانواده بیان کرد: تدوین و ابلاغ دفترچه سنجه‌های مکانی مراکز مشاوره به تمام استان‌ها جهت بررسی و تأیید مکان‌های معرفی شده از سوی مشاوران خانواده از جمله اقدامات دیگری بود که سال گذشته صورت گرفت.

وی درباره بررسی سوابق پذیرفته‌شدگان مصاحبه علمی سال ۹۹ مشاوران خانواده، گفت: سوابق و مدارک تخصصی ۴ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان مصاحبه علمی سال ۹۹ شامل سن، تأهل یا تجرد، شغل مرتبط و سوابق و... در دو مرحله انجام گرفت.

عبدلیان پور درباره سایر اقداماتی که در حوزه مشاوران خانواده در سال جدید انجام خواهد شد، گفت: تا آخر بهار امسال سامانه ارجای دعاوی خانواده رونمایی خواهد شد.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه درباره اقداماتی که در سال گذشته انجام گرفته بود، گفت: ۵ کتاب تخصصی در حوزه پروتکل‌های مشاوره روانشناسی، مشاوره حقوقی و مددکاری پیش از طلاق رونمایی شد همچنین واحد ارزیابی و بهبود عملکرد مشاوران خانواده نیز در سال گذشته کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مرکز وکلای قوه قضائیه پروانه وکالت مشاوران خانواده قوه قضائیه رئیس مرکز وکلا سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز تاسیس و فعالیت مرکز تجاری ایران در نروژ

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان توسعه تجارت، با صدور مجوز تاسیس و فعالیت مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در کشور نروژ شهر اسلو، به شرکت صنایع دومان قشم تحت نظارت سازمان توسعه تجارت موافقت شد

مدت اعتبار این مجوز از تاریخ ۱۴۰۲.۰۹.۰۸ تا ۱۴۰۴.۰۱.۲۷ است.

براین اساس این شرکت متعهد است فعالیت‌های خود را در چارچوب ضوابط و شروط ابلاغی عمل کرده و در صورت عدم رعایت شرایط و الزامات مربوط، حسب تصمیم کارگروه مراکز تجاری، مجوز فوق الذکر قابل تعلیق یا ابطال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور مجوز تاسیس و فعالیت مرکز تجاری ایران در نروژ
  • صدور معاینه فنی رایگان برای ۲۷۰۰ دستگاه تاکسی در تبریز
  • وکلا وظیفه سنگینی در حفظ جایگاه خود و وکالت دارند
  • وکلا نقش مهمی در برقراری صلح و سازش دارند
  • درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، سدی در برابر انحصار
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم