Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@23:35:59 GMT

پلمب بیش از ۱۰۰۰مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۴۸۶۳

سخنگوی سازمان اورژانس کشور آمار ارایه خدمات در طرح سلامت نوروزی را ارایه کرد و گفت: از ۲۵ اسفند تا روز گذشته اول فروردین ۱۴۰۱ در مجموع ۶۵ هزار و ۴٢١ ماموریت توسط خودرو‌های امدادی اورژانس ١١۵ انجام شده است.

مجتبی خالدی در گفتگو با ایسنا، درباره آمار مراجعه بیماران و ارائه خدمات اورژانس به مسافران نوروزی در طرح سلامت ١۴٠١ اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های اورژانس از ٢۵ اسفند ماه تا ساعت ٢۴ روز گذشته ٢ هزار و ١٣۶ نفر به ایستگاه‌های سلامت نوروزی مراجعه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ٣١ هزار و ۴٠٩ نفر بیمار و مصدوم توسط اورژانس پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدند.

خالدی در خصوص تعداد ماموریت‌های موتورلانس اورژانس کشور نیز در این مدت گفت: ۶ هزار و ٧٩١ ماموریت موتورلانس در طرح سلامت نوروزی انجام شده است. همچنین ۴٢ ماموریت نیز از سوی اتوبوس آمبولانس‌ها و ۴٢ ماموریت از سوی اورژانس هوایی صورت گرقته است. در مجموع ۶۵ هزار و ۴٢١ ماموریت توسط خودرو‌های امدادی اورژانس ١١۵ انجام شده است.


سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در طح نوروزی ۶٨٧ هزار و ۶٩ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند، گفت: در این راستا ١۴۵ هزار و ٩۵٣ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و بر اساس گزارش‌ها در طرح سلامت نوروزی ١۴ هزار و ۶٢٩ جراحی اورژانسی نیز انجام شده است.

وی درباره بازرسی‌های انجام شده از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی نیز افزود: ۶٩ هزار و ١۵٣ بازدید از این مراکز صورت گرفته است.

خالدی ادامه داد: ۶ هزار و ٩٠٣ مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی به مراجع قضایی معرفی شدند. هزار و ٢۶۶ مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی نیز پلمب شدند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: توزیع و عرضه مواد غذایی انجام شده سلامت نوروزی طرح سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو

به گزارش خبرآنلاین، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

تاثیر ویتامین B بر خلق و خو

به گزاش ایلنا، رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902665

دیگر خبرها

  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد!
  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • ۲ تصادف در زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت