Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوسک بین الملل تابناک: درخواست اسرائیل برای ائتلاف جهانی علیه ایران، رایزنی سران مصر، امارات و اسرائیل با محوریت ایران، شروط روسیه برای حفظ رابطه با واشنگتن، ادعای بایدن درباره حمله سایبری گسترده روسیه به آمریکا و مانور مشترک ارتش‌ فرانسه و مراکش از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست اسرائیل برای ائتلاف جهانی علیه ایران

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در سفر به فرانسه از جامعه جهانی خواست تا در کنار یکدیگر مقابل ایران بایستند.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، وی در میان جمعیتی در شهر «تولوز» فرانسه گفت: «خانواده ملل باید در کنار یکدیگر بایستد و قبل از آنکه دیر شود، به ایران اجازه ندهند که به شعله‌های نفرت دامن بزند».

این مقام صهیونیستی سپس اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد و گفت: «هیچ‌گونه تلاش برای نزاع یا تهدید حق اساسی ما برای زیستن بعنوان یک کشور در سرزمین خود را نمی‌پذیریم».

هرتزوگ نیز همچون دیگر شرکای صهیونیست خود تلاش می‌کند تا در حالیکه مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی رو به جلو پیش می‌رود، از هر فرصتی برای فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند و در این مسیر مانع‌تراشی کند.

وی چندی پیش پس از دیدار با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید علیه برنامه هسته‌ای ایران ادعاهایی را مطرح کرد و گفت: «من نگرانی خود را از حرکت ایران به سمت سلاح‌های اتمی به موازات مذاکرات وین ابراز کردم و بر لزوم توقف دستیابی ایران به چنین تسلیحاتی به هر قیمتی تاکید کردم».

رایزنی سران مصر، امارات و اسرائیل با محوریت ایران

منابع عربی و عبری، شامگاه (دوشنبه)، خبر دادند که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی در شهر «شرم الشیخ» (جنوب صحرای سیناء) با یکدیگر دیدار می‌کنند.

رسانه‌های عبری، دیشب، خبر دادند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفری از پیش اعلام نشده وارد مصر شده و با رئیس جمهور این کشور دیدار کرده است.

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از منابعی ویژه در این خصوص گزارش داد که گفت‌و‌گوهای السیسی و بنت بر پرونده حمایت تل‌آویو از روابط عربستان سعودی و آمریکا و همچنین درخواست حمایت مصر از تل‌آویو در ارتباط با صندوق بین‌المللی پول متمرکز بوده است.

همزمان با این گزارش، شبکه «المیادین» به نقل از رسانه‌های عبری‌زبان خبر داد که بن زاید تنها چند ساعت پس از ورود نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وارد مصر شد و رسانه‌های عبری خبر دادند که دیداری سه‌جانبه میان آن‌ها شکل خواهد گرفت.

پایگاه صهیونیستی «والا»، شامگاه دوشنبه، به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی در این ارتباط خبر داد: «یک دیدار سه‌جانبه میان بنت، عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر و محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی در شرم الشیخ صورت خواهد گرفت».

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که موضوع این دیدار سه‌جانبه در ارتباط با ایران است و «هماهنگی برای این دیدار پیشتر و در شرایط برقراری تماس‌ها درباره توافق هسته‌ای انجام شده است».

پایگاه شبکه صهیونیستی «آی۲۴» نیز در عین حال گزارش داد که هدف دیدار بنت و السیسی بررسی پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و دوجانبه است. این شبکه عبری همچنین به نقل از نفتالی بنت در ارتباط با علت این سفر گزارش داد: «صحبت از یک گام بیشتر به سمت گرم‌تر کردن توافق اسرائیل و مصر است».

شبکه «الجزیره» دیشب خبر داده بود که این دومین بار است نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چند ماه اخیر به قاهره سفر می‌کند. این دیدار پس از انعقاد توافق جدید بین تل‌آویو و قاهره صورت گرفت. این توافق درباره خط پرواز مستقیم از فلسطین اشغالی به شرم الشیخ است.

این در حالی است که «محمود السیسی» از مقامات سرویس اطلاعات مصر و فرزند رئیس‌جمهور این کشور، اخیرا در رأس یک هیئت امنیتی به فلسطین اشغالی سفر و با مسئولان صهیونیست دیدار کرد.

منابع آگاه خبر داده بودند دوره کنونی شاهد افزایش تماس‌ها و ارتباطات بین مقامات سرویس اطلاعاتی مصر و همتایان آن‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به منظور دستیابی به تفاهم در خصوص اعمال اصلاحات در برخی موارد مرتبط با معاهده کمپ‌دیوید پیش از نشست کمیته مشترک نظامی بین دو کشور است.

رسانه‌ها پیشتر از قصد مصر و رژیم صهیونیستی برای تعدیل و اصلاح برخی بندهای توافق کمپ دیوید خبر داده بودند.

به گفته منابع آگاه، اکثر تغییراتی که قرار است در این پیمان اعمال شود، مربوط به مفاد امنیتی و برای کنترل مناطق بیشتر و تقویت حضور در این مناطق است که منطقه مرزی با نوار غزه و سیناء سهم عمده‌‌ای از آن خواهند داشت.هر دو طرف تمایل دارند که حضور نیروهای امنیتی خود به‌ویژه در منطقه مصری «رفح» را افزایش دهند و با رایزنی‌های دوجانبه که تمام آن با نظارت دولت آمریکا انجام می‌شود، هر گونه مانعی را که در مسیر این توافق قرار دارد، از میان بردارند.

این منابع گفته بودند که قاهره بر تغییرات امنیتی که قرار است در مفاد پیمان کمپ دیوید اعمال شود، بسیار پافشاری دارد به‌ویژه که این تغییرات را به اوضاع میدانی نسبتا آرام در نوار غزه و امکان دست‌یابی به توافقی طولانی‌مدت برای آتش‌بس که شاید تا بیش از ده سال به طول بیانجامد، گره می‌زند.

شروط روسیه برای حفظ رابطه با واشنگتن

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه، امروز (سه شنبه) تصریح کرد که ایالات متحده برای حفظ رابطه با روسیه باید تهدیدات علیه مسکو و همچنین عرضه تسلیحات به اوکراین را متوقف کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اینترفکس، ریابکوف در جمع خبرنگاران گفت: « طرح این سؤال که برای حفظ روابط چه باید کرد، قطعاً سؤال درستی است. آنها فقط باید از تشدید تنش خود، چه به صورت شفاهی و چه از نظر پمپاژ سلاح به رژیم کی‌یف، خودداری کنند. آن‌ها باید تهدید علیه روسیه را متوقف کنند».

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه با اشاره به این موارد تأکید کرد: «اگر آن‌ها بتوانند تأثیر مثبتی بر کی‌یف بگذارند که من نه تنها شک دارم، بلکه مطمئن هستم که این اتفاق نخواهد افتاد، آن وقت چشم‌انداز عادی‌سازی در روابط وجود خواهد داشت».

ریابکوف تصریح کرد که «به واسطه اشتباهات ایالات متحده در حال حاضر شاهد روندی نزولی در روابط دو کشور آمریکا و روسیه هستیم».

معاون وزیر خارجه روسیه با ابراز تأسف از رویکرد ایالات متحده در قبال روسیه تصریح کرد: «این مسئله بر عزم ما برای حرکت در جهت دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه و انطباق با شرایط مرتبط با تحریم‌های آمریکا ندارد».

ادعای بایدن درباره حمله سایبری گسترده روسیه به آمریکا

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه درباره احتمال وقوع حمله سایبری گسترده روسیه به این کشور در روزهای آینده هشدار داد.

بایدن طی سخنرانی در همایش میزگرد اقتصادی، گفت: «[ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه] هرگز فکر نمی‌کرد که ناتو مصمم باقی بماند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی مدعی شد که اوکراین با استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط ناتو و آمریکا، ارتش روسیه را ویران می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای ضد روسی خود درباره پوتین گفت: «او اکنون در پشت سرش جایی برای رفتن ندارد و در حال آوردن بهانه‌های جدید [برای تشدید جنگ اوکراین] است. این شوخی نیست».

بر اساس این گزارش، بایدن همچنین مدعی شد که پوتین در حال بررسی استفاده از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین و همچنین متوسل شدن به حملات سایبری است.

به نوشته رویترز، وی در مورد حمله سایبری روسیه به آمریکا ادعا کرد: «[این حمله] در راه است».

کاخ سفید نیز روز دوشنبه هشدار داد که اطلاعاتی وجود دارد که دولت روسیه در حال بررسی گزینه‌هایی برای حملات سایبری بالقوه به آمریکا است.

مانور مشترک ارتش‌ فرانسه و مراکش

بر اساس تصمیم پادشاه محمد ششم، رئیس عالی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سلطنتی مراکش، رزمایش مشترک مراکش و فرانسه به نام "شرگی ۲۰۲۲" از ۱ تا ۲۵ مارس ۲۰۲۲ در منطقه الرشیدیه برگزار می‌شود.

به گزارش اسکای نیوز، در بیانیه مطبوعاتی ستاد کل نیروهای مسلح مراکش اعلام شد که کار برنامه ریزی برای این رزمایش به طور مشترک بین مقامات نظامی دو کشور فرانسه و مراکش از سپتامبر گذشته انجام شده است.

"شرگی ۲۰۲۲" رزمایش مشترکی است که در چارچوب مأموریت‌های دفاعی تمامیت ارضی با هدف تقویت قابلیت‌های برنامه ریزی و توسعه همکاری فنی و عملیاتی بین نیروهای مسلح مراکش و ارتش فرانسه انجام می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین نوروز 1401 آیت الله ری شهری روسیه آمریکا اروپا ایران و آمریکا خاورمیانه تحولات اوکراین مذاکرات وین نوروز 1401 آیت الله ری شهری قیمت گوشی حمله سایبری گسترده روسیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی برای حفظ رابطه روسیه به آمریکا رئیس جمهور رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه

بین الملل تابناک: حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی، واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی، امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه، ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه و برگزاری مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی خبر داد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای یمنی در دفاع از فلسطین یک کشتی آمریکایی با نام ( MAERSK YORKTOWN )  را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

وی افزود: «نیروهای مسلح یمن همچنین یک ناو آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسراییلی با نام (MSC VERACRUZ )  را در اقیانوس هند مورد حمله قرار دادند.»

واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی

 معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره حکم بدوی اعدام توماج صالحی اتهام افساد فی الارض در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: «ما این گزارش های نگران کننده را دیده ایم. این نمونه دیگری از نقض وحشتناک و فراگیر حقوق بشر توسط حکومت ایران است.»

این مقام آمریکایی مدعی شد: ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی های اساسی مردم را محکوم می کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ابزارهای مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.

دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز عصر چهارشنبه به وقت محلی در حساب کاربری این دفتر در شبکه ایکس یا همان توئیتر سابق مدعی شد: «حکم اعدام توماج صالحی و حکم ۵ سال زندان برای سامان یاسین، خواننده رپ کرد ایرانی را قویا محکوم می‌کنیم. ما خواستار آزادی فوری آنها هستیم. اینها آخرین شواهد از آزار بیرحمانه حکومت علیه شهروندان خود و نشانه نادیده گرفتن حقوق بشر و هراس از مطالبات مردن ایران برای تغییرات دموکراتیک است».

بر اساس گزارش های رسانه ای، دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد. سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان مقامات عالی کشورها در امور امنیتی یادداشت تفاهم امنیتی امضا کردند.

 علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتو گو کرد.

در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.

شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدارهای جداگانه با مقامات و همتان خود در کشورهای عراق، چین و برزیل دیدار کرد.

ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه

یک مسئول محور مقاومت از ادامه مأموریت و وظایف مستشاران ایرای در سوریه خبر داد و تأکید کرد با حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، این مأموریت‌ها متوقف نخواهد شد.

شبکه خبری المیادین به نقل از این مسئول محور مقاومت گزارش داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایف توافق شده با دمشق، هر جا که لازم است در سوریه به طور عادی مأموریت خود را انجام می دهند و هیچ گونه عقب نشینی (در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق) صورت نگرفته است.

منبع مذکور افزود: اساسا هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق و هماهنگی دولت سوریه در این کشور حضور دارند.

وی گفت: آنچه در رسانه‌های بین المللی و سایت‌های عربی درباره تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانیان و کاهش تعداد نیروها منتشر می شود، صحت ندارد.

برگزاری مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

 آمریکا و کره جنوبی مانورهای فضایی مشترک برگزار کردند.

رسانه های کره جنوبی روز چهارشنبه به نقل از نیروی هوایی این کشور اعلام کردند که کره جنوبی و آمریکا مانورهای فضایی مشترکی را اجرا کردند. هدف از انجام این مانورها آمادگی برای حملات احتمالی کره شمالی به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و دیگر تهدیدات فضایی اعلام شد.

خبرگزاری یونهاپ هم به نقل از منابع خود گزارش داد که اسکادران عملیات فضایی نیروی هوایی کره جنوبی و نیروی فضایی آمریکا کره، در طول این مانورها سناریوهایی را برای مقابله در برابر تداخل ارتباطی ماهواره ای و افزایش دقت سیستم موقعیت یاب جهانی در برابر تهدیدات کره شمالی شبیه سازی کرده اند.

دیروز هم خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA) نوشت که ارتش پیونگ‌یانگ برای نخستین بار، با هدف شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای زیر نظر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، رزمایش ترکیبی برگزار کرد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: نیروهای کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

 

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه