Web Analytics Made Easy - Statcounter

"حسن نظری، مهدی مهدوی کیا، جواد زرینچه، ابراهیم آشتیانی، ... این ها همه از خوب ها بودند و همه شان را باید ستایش کرد..."

بررسی تک به تک پست های تیم منتخب قرن و برگزیدگان این نظرخواهی از روز یکم فروردین 1401 آغاز شد. من (سامان خدائی) به همراه مهدی حدادپور در نوروز 1401 با شما خواهیم بود تا نقطه نظرهای کارشناسان درخصوص برگزیدگان را بار دیگر مرور کنیم و همچنین مرور تاریخی کوتاهی بر دوران درخشان اساطیر فوتبال ایران داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه دوم به پست شماره دو تیم منتخب قرن اختصاص دارد. جایی که مهدی مهدوی کیا رتبه نخست را مال خود کرد. مهدوی کیا با اینکه در هافبک راست هم رای آورد اما اکثریت کارشناسان از جمله امیر حاج رضایی، جهانگیر کوثری و بیژن ذوالفقارنسب به موشک هامبورگ در پست دفاع راست رای دادند و به همین خاطر مهدی مهدوی کیا در ترکیب تیم منتخب قرن در پست دفاع راست قرار گرفت. بعد از مهدی مهدوی کیا، ابراهیم آشتیانی جایگاه دوم را مال خود کرد و جواد زرینچه و حسن نظری با اختلاف بسیار اندک سوم و چهارم شدند.

برنامه دوم برای پست شماره دو؛ این برنامه را می بینید و همچنین متن آن را در ادامه می خوانید:

سلامی دوباره به مخاطبان رسانه طرفداری. دوم فروردین 1401، باز هم سال نو را تبریک می گوییم و همانطور که دیشب گفتیم به پست دفاع راست می رسیم. جایی که در بین 260 رای مهدی مهدوی کیا اول شد و دو تعقیب کننده او رقابت نزدیکی با هم داشتند. اول از همه آلبوم مهدی مهدوی کیا را ببینیم و برگردیم.

آقای مهدی حدادپور ما در استودیو سلام و علیک کردیم اما مقابل دوربین هم بار دیگر سلام بگوییم. درخصوص این پست مهدی مهدوی کیا بیشترین آرا را به دست آورد اما ابراهیم آشتیانی و جواد زرینچه تا روزهای پایانی رقابت نزدیکی با هم داشتند. البته ابتدا این را بگویم چون مهدی مهدوی کیا بیشترین آرا را در پست دفاع راست کسب کرده بود، او در این پست قرار می گیرد. مهدوی کیا در هافبک راست هم رای داشت اما ما آرا را تجمیع می کنیم و در پستی که بازیکن بیشترین رای را آورده، در ترکیب تیم منتخب قرار می گیرد. مهدی مهدوی کیا اول، ابراهیم آشتیانی رزرو و جواد زرینچه بسیار نزدیک به ابراهیم آشتیانی.

مهدی مهدوی کیا، متولد مرداد 1356 در تهران از نوادر فوتبال ایران است. او رکوردی تاریخی را ثبت کرده است. در سال 1373 در یک مقطع همزمان در تیم های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان باشگاه بانک ملی بازی کرده است. نکته قابل توجه اینکه مهدی مهدوی کیا اوج فوتبالش را در خط حمله داشت، اما یک ضرورت تاریخی باعث شد به پیستون راست و بعدها به دفاع راست برود. ما نعیم سعداوی را به علت محرومیت در تیم ملی نداشتیم و محمد مایلی کهن طبق روایت خودش یک شب تا صبح در هتل نشست و فکر کرد و به این نتیجه رسید که مهدوی کیا را به جای سعداوی به پست پیستون راست ببرد. بعد هم در دورانی که 2 5 3 در فوتبال ایران مستحیل شد به سیستم 2 4 4، مهدی مهدوی کیا عنوان پست دفاع راست را، عنوان این صندلی تاریخی را، عنوان این جایگاه تاریخی، جایگاه شماره 2 فوتبال ایران را برای خود به دست آورد.

ابراهیم آشتیانی، جواد زرینچه و حسن نظری دیگر افرادی هستند که بیشترین رای را در این پست داشتند. مثل اینکه ابراهیم آشتیانی بالاتر از جواد زرینچه در رده دوم است. در واقع خلاقیت بزرگ ابراهیم آشتیانی باعث شد برای اولین بار یک دفاع راست تا گوشه زمین نفوذ و سانتر کند روی دروازه. قبل از آن به طور سنتی دفاع های ما تا وسط زمین می آمدند و توپ را به هافبک ها می رساندند. ابراهیم آشتیانی کسی بود که در فوتبال ایران برای اولین بار نفوذ را نه ابداع بلکه مرسوم کرد و رواج داد. تبدیلش کرد به یک عرف تاریخی.

بخشی از نقطه نظراتی که تا به امروز برای مهدی مهدوی کیا در این برنامه بوده را می بینیم و خیلی سریع برمی گردیم

آیتم | نادر فریادشیران:

ولی مهدی مهدوی کیا به خاطر اینکه تنها بازیکن ماست که یازده سال در سطح اول فوتبال اروپا در هامبورگ بازی کرد. در تیم ملی وقتی محمد مایلی کهن برای بار اول از او استفاده کرد خیلی ها این تصمیم او را مسخره می کردند ولی شما شوت های موشکی او در دالیان و توانایی و استمرارش را دیدید.

آیتم | محسن خلیلی:

مهدی مهدوی کیا را هم داریم که سال ها در سطح اول فوتبال دنیا بازی کرد. بازیکنان دیگری هم در این پست داشتیم اما وقت برنامه را نگیریم دیگر، بی چون و چرا دفاع راست را به مهدی مهدوی کیا بدهیم.

آیتم | امیر حاج رضایی:

در سمت راست هم بازیکنانی مثل حسن نظری و زنده یاد ابراهیم آشتیانی داشتیم ولی انتخاب من آقای مهدی مهدوی کیا، ستاره درخشان فوتبال ایران و بازیکنی که سال ها در هامبورگ درخشید.

آیتم | بیژن ذوالفقارنسب:

 اگر بخواهیم از یک دفاع راست کلاسیک در فوتبال ایران و اروپا نام ببریم، نمی توان از نام مهدی مهدوی کیا عبور کرد. ایشان بدون چون و چرا می تواند مدافع راست تیم قرن باشد.

 درخصوص مهدی مهدوی کیا صحبتی که خیلی از کارشناس ها کردند این بود که نمی شود این بازیکن این همه سال در آلمانی که یکی از ابرقدرت های فوتبال دنیاست، بازی کرد، در هامبورگ کاپیتان بود، یکی از اسطوره های یکی از باقدمت ترین باشگاه های آلمان است و وقتی که آلمانی ها اینطور قبولش دارند، ما چطور می توانیم او را قبول نداشته باشیم؟

مهدی مهدوی کیا جزو 20 بازیکن تاثیرگذار تاریخ هامبورگ است. باشگاهی که هورشت هروبش را داشته است. فوتبالیست های بزرگی را هامبورگ داشته است. کارل هاینتس فورستر آنجا بازی کرده و از اساطیر هامبورگ است. ناگهان ما می بینیم مهدی مهدوی کیا آنجا اسطوره می شود. در باشگاهی که فینال لیگ قهرمانان اروپا و قهرمانی در آن با پیروزی مقابل یوونتوس در سال 1983 تجربه کرده است. جایگاه مهدی مهدوی کیا، جایگاه غیرقابل جدایی، غیرقابل تفکیک و لایتجزایی از تاریخ فوتبال ایران است.

یک آیتم دیگر هم داریم. آن را می بینیم و لحظاتی دیگر با شما هستیم.

آیتم | محمد بیاتی:

حُسنی که آشتیانی داشت البته این برای زمانی است که این سبک از بازی شروع شده بود، هم بک راست بود هم گوش راست بود. وقتی در حمله بودیم آشتیانی به حمله هم اضافه می شد و یکی از کارهای خوب او این بود.

آیتم | نیما نکیسا:

زرینچه یک دفاع راست پرتلاش با نفوذهای پشت هافبک و وینگر بود. اسم ایشان را با افتخار نوشتم به سبب پاس گلی که به حمید استیلی در بازی با آمریکا داد.

آیتم | صادق ورمزیار:

حسن نظری، مهدی مهدوی کیا، جواد زرینچه، ابراهیم آشتیانی، ... این ها همه از خوب ها بودند و همه شان را باید ستایش کرد.

آیتم | ستار همدانی:

مدافع راست مان را می توانم به ضرس قاطع بگویم آقای جواد زرینچه. جواد یکی از خوب های ما بود، بازی هم دارم می گویم هم از لحاظ فنی هم اخلاقی زبانزد خاص و عام بودند. ببینید یک سری از بازیکنان هستند انقدر از نظر اخلاقی خوب هستند که حتی تیم های رقیب هم از آنها به نیکی یاد می کنند جواد از جمله بازیکنانی است که احترام مضاعفی در میان مردم دارد.

آیتم | داریوش مصطفوی:

ابراهیم آشتیانی قدرت بدنی فوق العاده ای داشت. در آن زمان در دهه 50 تعداد دفعاتی که از گوشه زمین خودی تا نقطه کرنر می دوید واقعا زیاد بود. من خودم گوش چپ بودم، می دانم چه دفاع راستی، دفاع راست است. انتخاب من برای این پست، مرحوم ابراهیم آشتیانی است.

از مهدی مهدوی کیا و بعد از آن خصوصیات ابراهیم آشتیانی گفتید، اما جواد زرینچه خیلی نزدیک بود به ابراهیم آشتیانی و حتی حسن نظری هم رای بسیار بالایی آورد. اصلا رایش پایین نبود. شاید از یکی دو پست رزرو ما بیشتر رای آوردند اما دفاع راست 4 بازیکن قدر رقابت کردند. بیشتر در مورد خصوصیات حسن نظری و جواد زرینچه بشنویم و دیگر چه بازیکنانی لایق حضور در این پست بودند؟

روزی که جواد زرینچه به تیم ملی دعوت شد، در دسته 4 فوتبال تهران برای تیم ژاندارمری بازی می کرد. اولین بازی او برای تیم ملی در دفاع چپ بود. جالب است این را بدانید. جواد زرینچه بعد تغییر پست داد. 14 سال در ترکیب تیم ملی بود و بالای 80 بازی ملی دارد. او لیاقت حضور در این پست را دارد.

نکته جالب درخصوص حسن نظری این است که همه توصیفات در مورد این شخص برای دورانی است که تا 23 سالگی در فوتبال ایران بازی کرد. حسن نظری در سال 1358 در حالی که تنها 23 سال داشت از فوتبال ایران رفت. نه ارتباطاتی مثل امروز وجود داشت که کسی ببیندش، کسی از او اطلاعاتی داشته باشد. حسن نظری از ایران رفت و هرچه از فوتبال او می گوییم تا 23 سالگی اش است. بله در فوتبال ملی ایران مهره های دیگری را داشتیم. نعیم سعداوی چند بار نامش مطرح شد برای این پست. محمد مایلی کهن گفت نعیم سعداوی هم لایق حضور در این پست است.

حتی حسین کعبی، سالها در پست دفاع راست تیم ملی بازی کرد.

بله، بله، می خواستم حسین کعبی را هم بگویم. به حق درست گفتید. 86 بازی ملی را دارد و لیاقت حضور در ترکیب تیم و اینکه نامش در این پروژه باشد را قطعا دارد.

می خواهم یک نقل قول دیگری را بگویم که در بخش قبلی فراموش کردم. حسین فرکی گفت من با مهدی مهدوی کیا 21 سال اختلاف سن داشتیم و همبازی بودیم در بانک ملی.

سال 1373، همان زمانی که مهدی هم در نوجوانان، جوانان و هم در امید و بزرگسالان بود با حسین فرکی همبازی بودند. دقیقا درست است. حسین آقا متولد 1335 و مهدی مهدوی کیا متولد 1356.

خیلی ممنون از شما، جناب آقای مهدی حدادپور.

برقرار و تندرست باشید.

و ممنون از مخاطبان طرفداری که امشب را هم همراه ما بودند. فردا به سراغ پست دفاع وسط می رویم. همراه ما باشید. خدانگهدارتان.

اخبار داغ 

دفاع راست تیم منتخب قرن را انتخاب کنید | نظرخواهی مردمی پروژه برترین های قرن استقبال باشگاه پونفرادینا از احمدرضا عابدزاده غیبت لیونل مسی در تیم منتخب هم تیمی های تراشتگن فروش پیراهن های تقلبی فصل بعد بارسلونا 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: پست دفاع راست ابراهیم آشتیانی فوتبال ایران مهدی مهدوی کیا تیم منتخب قرن جواد زرینچه ترکیب تیم راست تیم حسن نظری تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه

وزیر دفاع ایران در دیدار دبیرکل وزارت دفاع هند با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • (عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!