Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور که از روز گذشته به شهرستان دزفول زادگاه خود سفر کرده امروز با حضور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول از محتوا و قسمت های مختلف این مرکز دیدن کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی بنیاد حفظ آثار ونشرارزش های دفاع مقدس، محمد مخبر  ضمن بازدید از مدیریت اسناد و پژوهش مرکز، کتابخانه و واحد ادبیات، فرهنگی و هنری موزه و دیگر محتوای به نمایش گذاشته در این مرکز از سه برابر شدن بودجه مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس خوزستان خبر داد و اظهار داشت: استان خوزستان عقب ماندگی زیادی در حوزه های مختلف به علت درگیری مستقیم در جنگ تحمیلی دارد و ما موظف هستیم که به این استان نگاه ویژه ای داشته باشیم تا بتوانیم این عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: خوزستان دارای بیشترین مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس است که البته روند به رو به رشد و پیشرفت این مراکز به خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان در اهواز چندان مطلوب نیست و باید در سطح ملی نیز به این پروژه ها کمک شایانی شود تا این موزه ها بتوانند میزبان خوبی برای زائران راهیان نور سراسر کشور باشند.
سردار «نادر ادیبی» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، سرهنگ پاسدار «محمدرضا لیلی زاده» فرمانده سپاه دزفول و سرهنگ پاسدار «بهزاد جولایی» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول نیز معاون اول رییس جمهوری را در این بازدید همراهی کردند. 
 موزه دفاع مقدس دزفول در مساحت ۱۶ هزار و ۴۲۰ متر دارای یک موزه مسقف است که ۱۵۰ هزار سند مکتوب، ۲۳۰ هزار قطعه عکس، ۵۰ هزار دقیقه صوت و ۱۹ هزار حلقه فیلم از دوران دفاع مقدس در آن نگهداری می‌شود. این موزه دارای بخش‌هایی همچون کتابخانه تخصصی جنگ، واحد اسناد، گروه روایتگری دزفول و یادمان هشت شهید گمنام و برخی تجهیزات نظامیِ به غنیمت گرفته شده از دشمن بعثی از جمله انواع تانک، نفربر، توپ و ضدهوایی است که هر ساله میزبان خیل عظیم کاروان های راهیان نور نیز می باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس موزه دفاع مقدس دزفول دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۵۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: همزمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلم‌ها و استادان دانشگاه رایگان خواهد بود. 

براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.

علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آنها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد