Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@14:00:57 GMT

سلطه ی گوگل بر بازار فعالان تبلیغات

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۵۴۱۲

سلطه ی گوگل بر بازار فعالان تبلیغات

به نقل از usnews، سیدنی (رویترز) - تنظیم کننده قانون ضد انحصار استرالیا روز سه شنبه اعلام کرد که برای مقابله با نگرانی های مهم رقابت در فناوری تبلیغات ، بازاری که تحت سلطه واحد Alphabet Inc گوگل است ، به قدرت بیشتری نیاز دارد. این موضع می تواند درگیری دیگری بین سیاست گذاران و رهبر موتورهای جستجوی ایالات متحده ایجاد کند پس از آنکه همین تنظیم کننده در طراحی اصلاحات انجام شده امسال تلاش کرد تا غول های فناوری را مجبور به پرداخت هزینه محتوای رسانه ای نمایش داده شده در سیستم عامل خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فناوری تبلیغات یا فناوری تبلیغاتی به خدماتی اطلاق می‌شود که معاملات خرید و فروش فضای تبلیغات آنلاین را تسهیل می‌کند و تعیین می‌کند که کدام تبلیغات به مصرف کنندگان نمایش داده می‌شود.

این خدمات شامل استفاده خودکار از الگوریتم‌ها می‌شوند که منجر به نمایش یک تصویر یا ویدیو - از جمله بنر‌ها و پنجره‌های بازشو - با محتوای آنلاین می‌شود. مشاغل برای دسترسی به مشتریان احتمالی به این خدمات متکی هستند در حالی که ناشران اخبار از فناوری تبلیغاتی برای ایجاد درآمد و تأمین مالی محتوای آنلاین خود استفاده می‌کنند.

سلطه بر بازار

گزارش‌ها نشان می‌دهد که گوگل در زنجیره تامین فناوری تبلیغات در استرالیا موقعیت بر سایر کمپانی ها برتری دارد و تخمین زده می‌شود که بیش از ۹۰ درصد کلیک‌های تبلیغاتی سهم Google است. گوگل از موقعیت بازار خود بیشتر برای ارائه خدمات خود و حفظ آن‌ها در صدر رقابت استفاده کرده است. به عنوان مثال، Google از دسترسی سرویس‌های تبلیغاتی رقیب به تبلیغات در سرویس YouTube جلوگیری می‌کند.

به گفته منبع اصلی خبر، صنعت ناکارآمد تبلیغات به دلیل هزینه های خیلی سنگین، به ناشران، تبلیغ کنندگان و مصرف کنندگان آسیب می‌رساند؛ اما گوگل اخیراً گفته است که فناوری تبلیغاتی آن بیش از ۱۵۰۰۰ شغل استرالیایی را پشتیبانی می‌کند و سالانه ۲.۴۵ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور کمک می‌کند.

نگرانی‌های شفافیت

منبع اولیه گفت گوگل به حجم زیادی از داده‌ها از طریق خدمات مشتری خود مانند موتور جستجو و خدمات نقشه دسترسی دارد. همچنین گفت مشخص نیست Google تا چه اندازه از این داده‌ها برای کمک به مشاغل فناوری تبلیغاتی خود استفاده می‌کند و به دلیل عدم شفافیت احتمال استفاده از آن‌ها در راستای منافع شخصی شرکت وجود دارد. ACCC دریافت که قیمت فناوری تبلیغات نیز نامشخص است و می‌گوید پیچیدگی زنجیره تامین تشخیص تبلیغات و ناشران را برای تشخیص سوء رفتار سخت کرده است.

گام‌های بعدی

ای سی سی سی از گوگل می‌خواهد تا نحوه استفاده از داده‌های خود را برای فروش خدمات خود روشن کند. همچنین توصیه می‌کند قوانینی برای مدیریت تضاد منافع، جلوگیری از ترجیح خود و اطمینان از رقابت ارائه دهندگان فناوری تبلیغات در نظر گرفته شود. همچنین به این صنعت توصیه کرده است که هزینه‌های متوسط ​​تبلیغات را برای مقایسه هزینه‌ها با مشتریان منتشر کند. دولت استرالیا گفت یافته‌های این گزارش را بررسی خواهد کرد.  رگولاتور‌های اروپایی و ایالات متحده نیز تجارت تبلیغاتی گوگل را زیر نظر دارند.

بیشتر بخوانید

حذف تبلیغات و اسپم‌ها از نتایج گوگل

 

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوگل تبلیغات رگولاتوری مخابرات فناوری تبلیغاتی فناوری تبلیغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران درباره هدف کنفرانس بین المللی صنعت هسته ای بیان کرد: اگر چه فشار نظام سلطه همواده در این جهت بوده که اجازه ندهد هدف صلح آمیز برنامه هسته ای ایران محقق شود، اما با همه این محدودیت ها و هزینه های تحمیلی استقبال از این اجلاس علمی خوب بوده است.

وی ادامه داد: شخصیت های با سابقه ای علیرغم مانع تراشی ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه شده است و این مقالات به صورت شفاهی و ویدئو کنفرانسی ارائه می‌شود،هدف ما این است که این مقالات و دستاوردها تزار علم و فن آوری ایران را به دنیا نشان دهد. 

اسلامی خاطر نشان کرد:  ما برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم تا این فن آوری ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم تا حصار ها شکسته و یک نظام علمی متفاوتی خلق  و ظهور کند.البته این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته ای بود و امیدوارم اهداف تعیین شده محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز ۲۰۲۴» برگزار می‌شود
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • بازار انتخابات در تبریز داغ شد/ اوج هیجان در ستادهای تبلیغاتی
  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید