Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@17:06:40 GMT

۳ پرنده‌ای که تمام عمر به جفت خود وفادارند +عکس

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۵۵۳۶

۳ پرنده‌ای که تمام عمر به جفت خود وفادارند +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، معمولا حیوانات اکثر فصل را تنها زندگی می‌کنند و فقط در فصل‌های جفت گیری به دنبال یک جفت میگردند، که معمولا کم پیش می‌آید در فصل بعد هم با همان جفت سابق خود باشند.

پنگوئن‌ها  
پنگوئن‌ها از دسته موجوداتی هستند که یک جفت دارند و پس از تخم ریزی پنگوئن نر موظف به نگهداری و بزرگ کردن تخم می‌شود و در این بازه زمانی پنگوئن ماده به دنبال غذا می‌رود، آن‌ها از ماهی‌ها تغذیه می‌کنند، و بال‌های کلفتی دارند که به عنوان باله شنا از آن استفاده می‌کنند، پنگوئن‌ها در جا‌های سردسیر نیم کره جنوبی زمین زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چرخ ریسک‌ها  
چرخ ریسَک‌ها از خانواده گنجشک سانان میباشند که جسه ریزی دارند، این پرندگان آوازه خوان را میتوان در اکثر نقاط جهان و ایران یافت که معمولا در روستا‌ها و مراتع شمال غربی کشور زیست می‌کنند.

این پرندگان که گونه‌های مختلفی دارند توان زندگی به صورت تک و گله‌ای در کنار هم را دارند معمولا از حشرات، بی مهرگان و دانه درختان تغذیه می‌کنند.

چرخ ریسکی‌ها ۵ گونه مختلف شامل چرخ ریسک سر آبی، چرخ ریسک تورانی، چرخ ریسک سر سیاه، چرخ ریسک پشت سر سفید و چرخ ریسک بزرگ دارند.

قو‌ها  
قو‌ها از جمله پرندگان وفاداری هستند که یک جفت دارند و در صورت مردن جفت خود دچار افسردگی می‌شوند، این پرندگان وقتی پیشانی خودرا به هم نزدیک کنند تصویر یک قلب را می‌سازند، در بیشتر موارد تا آخر عمر نیز در کنارهم هستند.

البته این تک همسری همیشه هم به نفع قو‌ها نخواهد بود، زمان مورد نیاز برای مهاجرت، مشخص کردن قلمرو، خوابیدن روی تخم‌ها، بزرگ کردن جوجه‌ها و صرف زمان زیاد برای جذب جفت همگی معقولات زمان بری هستند که بر زندگی آن‌ها تاثیر گذاشته و زمان تولیدمثل را کاهش می‌دهد. براساس تحقیقاتی که بر زندگی قو‌ها انجام شده است، یکی از مزایای جفتگیری برای تمام عمر و تک همسری برای قو‌ها این است که ان‌ها از شکست و موفقیت‌هایی که در طی بزرگ کردن جوجه‌های خود دارند تجربه کسب می‌کنند.   منبع: باشگاه خبرنگاران 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پرنده جفت حیوانات چرخ ریسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید

به گزارش خبرآنلاین، وقتی تا دیروقت بیدار می‌مانید، به مغز، قلب، روده‌ها، کلیه‌ها و کبدتان آسیب می‌رسانید. طبق توصیه بنیاد ملی خواب امریکا، مدت زمان خواب ایده آل برای بزرگسالان ۷ تا ۹ ساعت است. کم‌خوابی می‌تواند به عملکردهای داخلی و حتی اندام‌های بدن آسیب برساند و منجر به ایجاد انواع بیماری‌ها شود:

۱. مشکلات مغزی

براساس مطالعات، بیدار ماندن طولانی، سلول‌های مغز را از بین می‌برد. خواب کافی برای بهبود عملکرد یادآوری و حافظه بسیار مهم است. کم‌خوابی و بی‌خوابی در طول شب، ریسک ابتلا به زوال حافظه و آلزایمر را افزایش می‌دهد.

۲. افزایش فشار خون

افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند یا کمتر از ۵ تا ۶ ساعت می‌خوابند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند. کمبود خواب، اثرات استرس را بر بدن تشدید می‌کند که این شرایط با افزایش فشار خون، ضربان قلب بالا و التهاب همراه است.

۳. چاقی

کم‌خوابی باعث ایجاد عدم تعادل هورمونی در بدن و در نهایت باعث پرخوری و افزایش وزن می‌شود.

۴. دیابت

کمبود خواب، عملکرد بدن برای پردازش گلوکز و میزان انسولین تولیدشده توسط بدن را مختل می‌کند. از همین رو، کم‌خوابی و بی‌خوابی یک ریسک‌فاکتور مهم در ایجاد دیابت نوع ۲ به شمار می‌آید.

۵. سرطان

بر اساس مطالعات، نداشتن خواب کافی شبانه، خطر رشد سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهد. هم‌چنین خواب ناکافی با افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات مرتبط است.

بیشتر بخوانید:

چرا صبح‌ها با سردرد از خواب بیدار می‌شویم؟/ ۸ دلیل مهم

منابع: medium ، health

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900550

دیگر خبرها

  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • «جهان لاغر» محسن چاوشی منتشر شد+ صوت
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • (ویدئو) نجات و آزادسازی یک پرنده توسط یک هوادار فوتبال
  • (ویدئو) ماجرای نجات یک پرنده هما در پنجشیر افغانستان
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است