Web Analytics Made Easy - Statcounter

رامین آذری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: همزمان با آغاز تعطیلات عید نوروز برنامه‌ریزی برای پاسخگویی به متقاضیان استفاده از حمل و نقل هوایی در دستور کار فرودگاه‌های استان قرار گرفت و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد تا با انجام بیش از ۸۰۰ پرواز داخلی و خارجی زمینه را برای تامین نیاز مسافران و شهروندان فراهم آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق جدول پروازی فرودگاه تبریز از تعداد یاد شده ۵۸۰ پرواز به مقاصد فرودگاه‌های کشور و ۲۲۰ پرواز نیز به مقصد فرودگاه‌های بین المللی و خارجی، از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین سال جدید، از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز صادر شد.

برنامه‌ریزی ۱۰۰ پرواز فوق العاده بین‌المللی برای فرودگاه تبریز در ایام نوروز

وی تاکید کرد: نیمی از ۲۲۰ پرواز خارجی به عنوان برنامه‌های فوق العاده به ماموریت‌های فرودگاه تبریز افزوده شده که مسیر تبریز- استانبول و بالعکس با اختصاص ۹۶ پرواز به خود به عنوان پر ترددترین مقصد پروازهای بین المللی تبریز در ایام نوروز محسوب می‌شود. 

آذری با اشاره به برقراری پرواز دمشق- تبریز بعداز ۹ سال وقفه تصریح کرد: این مسیر پروازی با توجه به تقاضاهایی که جهت حضور در این شهر مذهبی و مقدس از سوی مسافران داشت مجددا راه‌اندازی و منجر به جابه‌جایی مسافر بین ایران و سوریه از طریق فرودگاه‌های تبریز و دمشق در ایام نوروز باستانی شد و نخستین پرواز این مسیر نیز ۲۵ اسفند سال گذشته با ۱۱۲ مسافر صورت گرفت.

این مقام ارشد در بخش حمل و نقل هوایی آذربایجان شرقی در پاسخ به عملیاتی و اجرایی شدن تعداد پروازهای برنامه‌ریزی شده اظهار کرد: از ۲۵ اسفند تا یک فروردین در مجموع ۲۴۷ پرواز از فرودگاه تبریز صورت گرفته که ۱۷۳ مورد آن در قالب پروازهای داخلی و ۷۴ تیکاف نیز به عنوان پرواز خارجی به ثبت رسیده است.

 

رشد ۲۴۰ درصدی پروازهای بین‌المللی از تبریز

وی از رشد ۲۴۰ درصدی پروازهای بین‌المللی فرودگاه تبریز خبر داد و اضافه کرد: ۹ فرودگاه بین‌المللی نجف، دمشق، دبی، استانبول، آدانا، ازمیر، آنکارا، آلانیا و دنیزلی پذیرای مسافران و پروازهای تبریز در ایام نوروز می باشند که ۷ فرودگاه خارجی به عنوان مقاصد جدید وارد شبکه حمل و نقل هوایی استان شده اند.

آذری در بخش پروازهای داخلی نیز گریزی به رشد ۳۶ درصدی این بخش در حوزه ماموریتش زد و گفت: طی ۶ روزه گذشته از برنامه روزی صورت گرفته در فرودگاه‌های استان برای مسافرت‌های نوروزی، با انجام ۱۴۷ پرواز شاهد رشد ۳۶ درصدی این مورد نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی یادآور شد: پرواز و جابجایهای مسافران فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز توسط ۱۴ شرکت داخلی و ۳ ارلاین خارجی پوشش داده می شود که در مجموع ۱۳ فرودگاه مهرآباد، مشهد کیش، شیراز، اصفهان، کرمان، بندرعباس، اهواز، ساری، قشم، عسلویه و رشت در مسیرهای داخلی و ۹ فرودگاه نجف، دمشق، دبی، استانبول، آدانا، ازمیر، آنکارا، آلانیا و دنیزلی در خارج از کشور به عنوان مقاصد ماموریتهای پروازی تبریز محسوب می شوند.

انتهای پیام/60014
عبدالهی
02/01/1401

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی رامین آذری فرودگاه بین المللی تبریز دمشق باکو استانبول آنکارا آلانیا ازمیر دبی دنیزلی تیکاف هواپیما فارس تبریز آدانا پروازهای داخلی فرودگاه مهر آباد فرودگاه مشهد فرودگاه اهواز فرودگاه ساری فرودگاه کیش فرودگاه قشم فرودگاه عسلویه فرودگاه اصفهان بین المللی فرودگاه تبریز ایام نوروز برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول