Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: از ترمیم روابط با همسایگان و کشور‌های منطقه گرفته تا عضویت در سازمان شانگهای، تقویت محور‌های لاتینی و نیز بازگشت مقتدرانه به میز مذاکرات وین دستاورد‌ها در حوزه سیاست خارجی است.

محمد ساجدی در گفت‌وگو با میزان، در مورد دستاورد‌های دولت در حوزه سیاست خارجی در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: از دو بعد اقتصادی و سیاسی می توان به این موضوع نگاه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تکاپوی دیپلماتیک یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های سکانداران حوزه سیاست خارجی دولت آیت‌الله رئیسی در چند ماه اخیر بوده‌ است.

کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: دولت سیزدهم در ۱۰۰ روز اول فعالیت خود، نزدیک به ۱۰۰ دیدار و گفت‌وگوی تلفنی با مقام‌های عالی خارجی  در حد رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری  داشته‌ است. 

ساجدی افزود: خرید صدها میلیون دُز واکسن، افزایش فروش نفت و آزادسازی چند میلیارد دلار از منابع مسدودشده ایران نزد دیگر کشورها، به دیپلماسی موفق اقتصادی دولتمردان برمی‌گردد.

کارشناسی سیاست خارجی در مورد فروش نفت، افزود: علیرغم همه تنگناه‌ها و مسائل اقتصادی توانسته‌ایم روزانه بیش از یک میلیون دلار نفت را به فروش برسانیم که این امر اتفاق خوبی را در حوزه نفتی برای کشور رقم زده است.

ساجدی با طرح این سوال که چقدر قادر هستیم با فروش بهتر نفت در معیشت مردم تغییراتی را ایجاد کنیم، عنوان کرد: چنین چالش بزرگی بر سر راه دولت قرار دارد لذا امیدواریم طی ماه‌های آینده به عنوان هدیه اقتصادی برای مردم مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ترمیم روابط با همسایگان و کشورهای منطقه گرفته تا عضویت در سازمان شانگهای، تقویت محورهای لاتینی و نیز بازگشت مقتدرانه به میز مذاکرات وین دستاوردها در حوزه سیاست خارجی است.

 

بیشتر بخوانید: سخنگوی وزارت خارجه: دستگاه دیپلماسی ایران صدای مظلومان عالم است

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ساجدی وزارت خارجه دولت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ساجدی وزارت خارجه دولت حوزه سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی مطلبی در صفحه شخصی خود در ویراستی، نوشت: گوئی، تمامیت خواهی و مخالفت خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست هاست.

شایان ذکر است؛ پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه با تصویب قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه به سرزمین‌های اشغالی در واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق را در اوایل ماه جاری میلادی محکوم کرد و خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران