Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها ـ فرمانده نیرو هوایی ارتش با بیان اینکه ایران در زمینه شبیه سازهای پروازهای خارجی به خودکفایی کامل رسیده است، گفت: اهمیت این امر از آنجایی معلوم می شود که فقط چند کشور سازنده هواپیما در رسیدن به این تکنولوژی مهم توانا بوده اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سواحل مکران، شبیه‌ساز پروازی جنگنده F-14 که توسط مهندسان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده حالا در پایگاه هوایی «شهید دلحامد» شهرستان کنارک در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ حمید واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این شبیه‌سازها دارای تکنولوژی پیشرفته‌ای هستند که عموماً کشورهای سازنده هواپیما به علم آن دست پیدا کرده‌اند و حالا نخبگان نیروی هوایی ارتش موفق شده‌اند در دستیابی به این تکنولوژی مطلوب عمل کنند.

بازدید سرزده فرمانده کل ارتش از مناطق سیل‌زده کنارکدلایل مخالفت نیروی هوایی با ساخت شهر فرودگاهی چابهار / پایگاه دهم شکاری از حیز انتفاع خارج می‌شود‌ / باند فرودگاه جدید در تداخل با پرواز جنگنده‌هاستاسرار مکتوم جنگ 8 ساله| روایت ناب از پروازهای افتخارآمیز نیروی هوایی/ «فانتوم‌ها و میراژها» چگونه سرنوشت جنگ را تغییر دادند؟ + فیلم

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: اکنون یک دستگاه از این شبیه‌سازها در پایگاه هوایی شهید دلحامد کنارک به بهره‌برداری رسیده و امروز می‌توانیم به دیگر کشورهای دنیا برای ساخت این دستگاه‌ها اعلام آمادگی کنیم.

وی افزود: ما موفق شده‌ایم تاکنون برای تمامی هواپیماهایی که داریم دستگاه‌های شبیه‌ساز بسازیم و باید به دشمنان بگوییم که هیچ چیز نمی‌تواند در رسیدن ایران اسلامی به قله موفقیت و تحقق فرمایشات رهبری، مانع ما باشد. 

فرمانده نیروی هوایی ارتش بیان کرد: خوشبختانه برای ساخت شبیه‌ساز در منطقه حرف اول را می‌زنیم و خدا را شاکر هستیم که به این تکنولوژی رسیده‌ایم و توان ساخت سیمیلاتور برای هر کشوری را داریم و همینجا اعلام می‌کنیم که توانایی ساخت و عرضه هر نوع شبیه‌سازی را برای کشورها داریم.

امیر واحدی با بیان اینکه پایگاه هوایی کُنارک منطقه بسیار راهبردی بوده و یکی از پایگاه‌های بسیار مهم و ارزشمند ما در کشور به شمار می‌رود اظهار داشت: در این منطقه تمامی تلاشمان را می‌کنیم که بتوانیم به بهترین نحو ممکن مردم خدمت‌رسانی کنیم و در همین راستا سیستم لایتینگ یا همان چراغ‌های باند فرودگاه هم راه‌اندازی شده و فرودگاه این منطقه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است و در واقع همه امکانات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در اختیار مردم منطقه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش عنوان کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی ثابت کرد همواره در کمک به مردم شریف کشور آماده هر نوع جانفشانی است و تنها خواسته‌مان از مردم شریف ایران این است که برای سربازان میهن خود در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، دعا کنند.

وی با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب حتی اجازه دست زدن به هواپیماها و جنگنده‌ها را نداشتیم تصریح کرد: هم‌اینک صنعتگران و نخبگان نیروی هوایی و دانشمندان کشورمان به عرصه ساخت انواع جنگنده ورود کرده‌اند و امروز ساخت هواپیمای شکاری بمب‌افکن «کوثر» افتتاح و خط تولید آن راه‌اندازی شده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: به‌زودی تمامی گردان‌های پروازی می‌توانند از تجهیزات بومی‌سازی‌شده‌ای که 100 درصد هواپیما توسط صنعتگران کشور با کمک نیروی هوایی ساخته می‌شود استفاده کنند.

انتهای پیام/395/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی فرمانده نیروی هوایی ارتش شبیه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز دومین مرحله مردمیاری و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز در مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف آن انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات‌ وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیازهای اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالاها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی