Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارش برف در بهار و کاهش محسوس دما، طبیعت و هوای مازندران را زمستانی و مسافران نوروزی استان را غافلگیر کرد.

به گزارش قدس آنلاین، برودت هوا و بارش برف دمای مناطق مختلف مازندران را سرد و زمستانی کرد و مسافران وارده به شمال را غافلگیر کرد.

بارش برف بهاری در نوروز، طبیعت مازندران را سفیدپوش کرد و اگرچه مشکلاتی را برای مردم و مسافران به وجود آورد اما بر جاذبه‌های استان افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برودت هوا و نفوذ سامانه بارشی و سرد ارتفاعات و مناطق ییلاقی و کوهستانی استان را سفیدپوش کرد و حال وهوای زمستانی را در استان حاکم کرد. همچنین بارش برف و کولاک در مقاطعی سبب مسدود شدن راه‌های کوهستانی و ارتفاعات استان طی چندین نوبت شده است.

یک مسافر تهرانی که روز دوم عید به مازندران سفر کرده است، با اظهار اینکه در مناطق ییلاقی و بالادست از جمله ارتفاعات لاریجان شاهد بارش برف بودیم، اظهار داشت: دانه‌های سفید برف اگرچه سبب غافلگیری ما شد اما جاذبه‌های خاصی به طبیعت بخشید.

رسولی با عنوان اینکه مازندران در همه فصل‌ها از جمله بهار و زمستان برای طبیعت گردی مناسب است، افزود: ارتفاعات پوشیده از برف، جاذبه‌های استان را بیشتر کرده است.

بارش سنگین برف و کلاک در پی شرایط نامساعد جوی روز گذشته در مقاطعی محورهای کندوان و کوهستانی استان را مسدود کرد و سبب افزایش بار ترافیک در محورهایی از جمله سوادکوه شده بود و این محورها سه شنبه شب با تلاش راهداران بازگشایی شده است.

هم اکنون ارتفاعات و کوهستان‌های کلاردشت، کجور، لاریجان، جواهرده و مناطق غربی و شرقی استان براثر بارش برف سفید شده تردد در برخی محورهای کوهستانی استان با زنجیرچرخ ممکن است.

همچنین برف بهاری و اختلال در ترد سبب غافلگیری مسافران و کاربران جاده‌ای در محورهای کوهستانی کندوان و هراز شده است. راهداران مازندران از چند روز قبل از با آغاز طرح راهداری زمستانی مشغول خدمات رسانی به مسافران هستند و طی تعطیلات نوروزی بیش از ۲۰۰ مرحله برفروبی در محورهای کوهستانی صورت گرفته است.

استقرار ۳۳ اکیپ راهداری

اسماعیل فولادی معاون راهداری مازندران  با اشاره به استقرار ۳۳ اکیپ راهداری و بکاری ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۳۵۰ راهدار اظهار داشت: سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه ارتباطی برفگیر و کوهستانی در استان وجود دارد.

وی با اظهار اینکه راهداران در مسیرهای ارتباطی مشغول خدمات رسانی هستند، از رانندگان و کاربران جاده‌ای خواست تا ضمن پرهیز از ترددهای غیرضرور، نسبت به رعایت قوانین و مقررات توجه ویژه داشته باشند.

وی از رانندگان و مسافران خواست برای کسب اطلاعات و آگاهی از وضعیت راه‌ها، انسداد یا محدودیت‌های احتمالی به سایت راهداری مراجعه و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل کنند.

دستوری فوری استاندار برای اسکان موقت مسافران

در عین حال با توجه به برودت هوا و ورود شمار زیادی مسافران بهاری به استان، استاندار مازندران به فرمانداران دستور داد تا هیچ مسافری در چادر و یا بدون سرپناه نمانند. سید محمود حسینی پور به فرمانداران دستور داد تا از ظرفیت موجود در شهرستان نظیر مساجد، مدارس و راهدارخانه و پایگاه‌های امدادی برای اسکان مسافران استفاده کنند تا هیچ مسافری بدون سرپناه نماند.

سیدعلی قاسمی فرماندار چالوس نیز  با اشاره به برف سنگین در محور کندوان و اختلال در تردد اظهار داشت: چندین سالن ورزشی، مسجد، نمازخانه در مرزن آباد و چالوس با سیستم گرمایشی برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی اختصاص داده شد.

وی اظهار داشت: مسجد پل زنگوله، نمازخانه عوارضی آزادراه، سالن فوتسال مرزن آباد، سالن فوتسال شهدای مرزن آباد، سالن زورخانه شهدای گمنام، خانه تکواندو و جو و مسجد پارک سنگی برای اسکان اضطراری مسافران اختصاص داده شده است.

نگرانی برای تأمین سوخت در کوهستان ها وجود ندارد

با توجه به برودت هوا و سرمای سوزان در نوروز، شرکت نفت منطقه نیز از آمادگی برای خدمات رسانی به هم استانی‌های فاقدسوخت گاز خبر داد و اعلام کرد هیچ نگرانی برای تأمین سوخت سبحان رجب پور مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ساری در گفتگو با خبرنگار مهربا بیان اینکه روزانه ۸.۵ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در استان توزیع می‌شود، افزود: توزیع سوخت به صورت بی وقفه وشبانه روز حتی در زمان اوج بیماری کرونا و تهدید خطرات، یک ساعت هم تعطیل نشد.

وی با اظهار اینکه ۱۳۴ عرضه فرآورده نفتی بنزین و ۸۷ جایگاه عرضه سی ان جی در منطقه فعالیت دارد، افزود: ۱۷۱ فروشنده نفت سفید و نفت گاز برای تأمین سوخت مورد نیاز مردم بالادست فاقد گاز و بخش کشاورزی در استان خدمات دهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۳۹ تأسیسات مادر گاز مایع در استان خدمات دهی می‌کند و پیش بینی می‌شود با افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مسافرت میزان مصرف سوخت افزایش یابد و مقدمات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی و خدمات دهی به آنان فراهم شده است.

رجب پور برگزاری گشت‌های کنترلی تا پایان سفرهای نوروزی را از جمله اقدامات برشمرد و گفت: آماده سازی و ایمن بودن تجهیزات سوخت، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی برای نوروز در دستور کار قرار گرفت.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مازندران - ساری یادآور شد: همچنین همکاران کنترل فنی به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند تا کیفیت فرآورده‌ها را در جایگاه‌ها بررسی و پایش کنند تا سوخت باکیفیت به مردم عرضه شود

از ۲۷ اسفندماه تا اول فروردین ماه حدود دو میلیون مسافر به مازندران سفر کردند و آمارها نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد از مسافران در مراکز اقامتی اعم از مهمانسراهای اداری، خوابگاه‌های دانشجویی و غیره اسکان یافتند.

طبق اعلام هواشناسی مازندران وضعیت هوایی استان در روز چهارشنبه ابری همراه با بارش باران و در ارتفاعات با بارش برف است.

منبع: مهر انتها ی خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون راهداری مازندران بارش برف بهاری برودت هوا برای اسکان فرآورده ها بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای مستاجران

ابوالفضل نوروزی با یادآوری این‌که لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها با همکاری وزارت راه و کمیسیون عمران مجلس تدوین شده است، اظهار کرد: ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل به قانون بخشی از مشکلات در بازار اجاره، زمین و مسکن رفع کرده و به تسهیل‌گری در بخش اجاره می‌پردازد.

به گزارش تسنیم، وی توضیح داد: این لایحه بر تقویت بازار اجاره از طریق ارائه مشوق به موجران، استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها برای شناسایی خانه‌های خالی و هزینه این بخش از مالیات برای احیای بافت‌های فرسوده شهری و ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت برای اشخاص بی‌بضاعت، الزام تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه رایگان اطلاعات موردنیاز در سامانه ملی املاک و اسکان و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای عدم درج اطلاعات در سامانه و خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان تاکید دارد.

وی ادامه داد: تقویت سامانه ملی املاک و اسکان جهت شناسایی خانه‌های خالی، تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان و درج معاملات در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و ضمانت اجرایی برای ثبت قرارداد‌ها و ارائه راهکار‌هایی برای الزام‌آور شدن این راهکار‌ها از دیگر مواردی است که در این لایحه به آن توجه جدی شده است. بر اساس بند‌هایی از این طرح، تمامی قرارداد‌ها اعم از اجاره و خریدوفروش باید در سامانه ثبت شوند و با اخذ کد رهگیری امکان ارزیابی آنچه در بازار مسکن می‌گذرد وجود دارد.

وی افزود: با تصویب و ابلاغ لایحه مذکور در استان‌هایی که نرخ تورم عمومی سالانه بیش از ۳۰ درصد باشد شورای‌عالی مسکن مکلف است تا نسبت به تعیین سقف حداکثر افزایش اجاره‌بها به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم عمومی سالانه اقدام کند. حمایت از مستأجران از طریق پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و افزایش آن در سال جدید با توجه به تورم و همچنین نظارت بر پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل بخش دیگری از این طرح به شمار می‌رود.

نوروزی تسهیل در فرآیند خرید و فروش و کاهش هزینه‌های مبادله در بازار مسکن را از دیگر ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است ظرف ۶ ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون، دسترسی‌های برخط برای استعلامات ثبتی و ثبت هرگونه سند رسمی را از طریق مرکز مبادله اطلاعات برای سامانه املاک و اسکان و سامانه املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی به صورت تمام الکترونیک و شبانه‌روزی فراهم کند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: اخذ عوارض از اراضی بلااستفاده و نحوه هزینه کرد این عوارض بخش دیگری از موارد مورد تاکید در این طرح است. همچنین برای کاهش التهابات مسکن و برای جلوگیری از معاملات سفته‌بازی واحد‌های در حال احداث تا قبل از تحویل واحد مسکونی یا نصب کنتور و گواهی پایان‌کار ساختمان، امکان نقل و انتقال واحد‌های نهضت ملی مسکن به هر شیوه‌ای وجود ندارد و ممنوع است و محاکم و ادارات پذیرفته شده نیست.

نوروزی ابراز امیدواری کرد تا با تصویب لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها و ابلاغ آن، بخشی از موانع موجود در اجرا قانون جهش تولید مسکن و بازار مسکن و اجاره بها برطرف شود.

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • بارش‌های رگباری و بهاری از بعد از ظهر امروز در فارس
  • جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم
  • تصاویری از آبگرفتی منازل و معابر زاهدان پس از بارش های بهاری
  • غافلگیری بزرگ باشگاه سپاهان؛ مورایس چطور مسلمان شد؟ | یک حادثه و یک نفر!
  • خبر خوش برای مستاجران
  • پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران