Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - وقتی یک اکانت جدید گوگل می‌سازید، گوگل سابقه 18 ماه فعالیت وب و اپ شما را به طور پیشفرض جمع‌آوری می‌کند، و اطلاعات قدیمی‌تر از آن به صورت اتوماتیک حذف می‌شود. آیا به تازگی در گوگل درباره چیزی خجالت‌آور جستجو کرده‌اید؟ نگران نباشید، گوگل راهی سریع و آسان برای حذف ردپای چنین جستارهایی در اختیارتان قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
و در این مطلب ایتنا و به نقل از سی‌نت آگاه خواهید شد که چگونه از شر 15 دقیقه آخر تاریخچه جستجویتان در گوگل خلاص شوید.
 
این قابلیت که این غول دنیای جستجو در ماه مه در کنفرانس توسعه‌دهندگان موسوم به Google I/O از آن رونمایی کرد از جمله گزینه‌های مفیدی است که برای حفاظت از حریم خصوصی کاربر طراحی شده است.
 
با اینکه گوگل وارد جزئیات دلایل مختلفی که چرا یک فرد ممکن است بخواهد ردپایی از سابقه جستجوهایش باقی نماند نشد، ولی این شرکت نحوه انجام این کار، و همچنین روش مخفی کردن تصاویر نامطلوب از Google Photos، را توضیح داد.
 
روش حذف سریع تاریخچه 15 دقیقه اخیر جستجو در گوگل
 
گام 1: روی تصویر پروفایل‌تان بزنید تا به منویتان دسترسی پیدا کنید.
گام 2: روی عبارت حذف 15 دقیقه آخر (Delete last 15 minutes) کلیک کنید.
 
روش جلوگیری از جمع‌آوری اطلاعات سوابق فعالیت وب و اپ شما
وقتی یک اکانت جدید گوگل می‌سازید، گوگل سابقه 18 ماه فعالیت وب و اپ شما را به طور پیشفرض جمع‌آوری می‌کند، و اطلاعات قدیمی‌تر از آن به صورت اتوماتیک حذف می‌شود. روش جلوگیری از جمع‌آوری اطلاعات فعالیت‌های آتی شما در وب و اپ از این قرار است:
 
1. بر روی مرورگر دسکتاپ یا موبایلتان Google.com را باز کنید و با استفاده از دکمه‌ای که در گوشه بالای سمت راست است وارد اکانت گوگل‌تان شوید.
2. پس از لاگین کردن روی آیکون کاربریتان در گوشه بالا سمت راست کلیک کرده و گزینه مدیریت حساب گوگل (Manage your Google account) را انتخاب کنید.
3. روی حریم خصوصی و شخصی‌سازی (Privacy & personalization) کلیک کنید.
4. روی گزینه کارهایی که انجام داده‌اید و محل‌هایی که بوده‌اید (Things you've done and places you've been) کلیک کنید.
5. روی گزینه فعالیت وب و اپ (Web & App Activity) درون باکس تنظیمات تاریخچه (History settings) کلیک کنید تا گزینه کنترل فعالیت‌ها (Activity Controls) باز شود.
6. روی گزینه خاموش کردن (Turn off) کلیک کنید.
7. در پنجره پاپ‌آپ روی گزینه مکث (Pause) کلیک کنید.
8. روی دکمه فهمیدم (Got it) کلیک کنید.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: موتور جست و جو گوگل حریم خصوصی آموزش کلیک کنید روی گزینه جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۶۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: صنعت غذایی کشور عمدتا وارداتی است و از دانش فنی و تکنولوژی داخلی در حد مطلوب استفاده نمی‌شود؛ این در حالی است که کشور ما توان داخلی خوبی در حوزه صنعت غذا دارد .

فرشته حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه فردا، ۱۳ اردیبهشت نخستین رویداد ملی فبین‌فود با همکاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی و معاونت علمی ریاست‌جمهوری در مشهد برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد ارتقای سطح فناوری در حوزه صنایع غذایی کشور است. با توجه به اینکه رویکرد جهاد دانشگاهی توسعه پژوهش‌های فناوری‌محور کاربردی است و با هدف کمک کردن به حل مسائل کلان کشور گام برمی‌دارد، پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی کار در حوزه امنیت غذایی را به عنوان هدف خود قرار داده و در طی سال‌های اخیر تمامی فعالیت‌های پژوهشی خود را با هدف کمک به امنیت غذایی کشور هم‌راستا کرده است.

وی اضافه کرد: در حوزه امنیت غذایی پژوهش‌های زیادی انجام شده که بسیاری از آن‌ها به مرحله کاربرد نرسیده‌ که این ناشی از عدم ریسک‌پذیری صنعت غذا در حوزه نوآوری است، این صنعت به دلیل بالا بودن هزینه‌ها و عدم اتکا به دانش داخلی حاضر به انجام ریسک نیست و همان رویه قابل پیش‌بینی را ادامه می‌دهد. برای ارزان و آسان کردن هزینه‌های نوآوری ضروری است تا حاکمیت در این حوزه ورود پیدا کرده تا هزینه ریسک برای بخش خصوصی کاهش یابد.

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: صنعت غذایی کشور عمدتا وارداتی است و از دانش فنی و تکنولوژی داخلی در حد مطلوب استفاده نمی‌شود. این در حالی است که کشور ما توان داخلی خوبی در حوزه صنعت غذا دارد و دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها دانش فنی خوبی را تولید می‌کنند، اما متاسفانه این دانش فنی به صنعت راه نمی‌یابد. به منظور حل این مشکل، زیرساخت‌های حمایتی توسط دولت ارائه شده و یکی از این زیرساخت‌ها که توسط معاونت علمی ریاست جمهوری به وجود آمده، توسعه و ایجاد آزمایشگاه‌های ساخت سریع (فب‌لب) است که می‌تواند تاثیر بالایی در بهبود و ارتقای صنعت غذایی کشور داشته باشد.

حسینی افزود: پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی به عنوان مرکزی علمی که بیش از ۳۰ سال سابقه در حوزه صنعت غذا دارد، در این زمینه وارد شده و حلقه‌ای از بازیگران این طرح را تشکیل می‌دهد. در این خصوص زیرساخت‌های مطلوبی در پژوهشکده وجود دارد که به عنوان فب‌لب تخصصی با پژوهشگران به اشتراک گذاشته می‌شود. یکی از دلایلی که جهاددانشگاهی برای اجرای این طرح انتخاب شده، این است که این نهاد در سطح کشور شبکه عظیم و گسترده‌ای دارد و در سابقه کارهای شبکه‌ای خود نتایج خوبی را ارائه داده است.

وی تاکید کرد: من به عنوان یک پژوهشگر معتقد هستم که انجام چنین کار جدیدی نباید به صنعت و پژوهشگر صدمه‌ای وارد کند، بلکه باید نهادی در این امر واسطه شود و حمایت خود را در جهت تسهیل‌گری برای هر دو طرف پژوهشگر و صنعت به ارمغان بیاورد. بنابراین جهاددانشگاهی به عنوان نهادی که زیرساخت‌های مناسب، نیروی انسانی ماهر و... دارد و از چالش‌های صنعت نیز آگاه است، در این طرح وارد شده و حمایت خود را آغار کرده است، خصوصا که صنعت توان مالی و انسانی مناسبی را ندارد و به تنهایی نمی‌تواند در این حوزه وارد شود.

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه کار گروهی از دو جنبه اقتصادی و فرهنگی دارای اهمیت است، گفت: یکی از ضعف‌های ما کار گروهی است و باید توجه کنیم که اگر تمامی بخش‌های دخیل در حل یک مسئله دست به دست هم بدهند، نتیجه کار بسیار مطلوب و خوب ارائه می‌شود و فرهنگ کار گروهی در میان جامعه رواج پیدا می‌کند. حضرت علی(ع) نیز در این خصوص فرموده‌اند: «دست خدا با جمعیّت است». بنابراین رویداد فبین‌فود از این جهت کاری فرهنگی هم محسوب می‌شود و در راستای ترویج فرهنگ کار گروهی تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت
  • مجری باسابقه ورزشی درگذشت | وداع با صدای ماندگار
  • مجری و گزارشگر قدیمی درگذشت | وداع با صدای ماندگار
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • سارقان سابقه دار ماهدشت با ۲۵ فقره سرقت دستگیر شدند