Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ارتحال آیت الله ری شهری را تسلیت گفت.

در متن پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به امضا آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه رسیده آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم مجاهد و خدمتگزار، آیت الله محمدی ری شهری موجب تالم و تأثر گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشمند فرهیخته هم در عرصه سیاسی و هم در میدان نشر فرهنگ اهل بیت علیهم السلام از خدمتگزاران صدیق نظام اسلامی به شمار می‌رفت.

فعالیت‌های علمی و پژوهشی ایشان در علوم حدیث و مدیریت یکی از تخصصی‌ترین مراکز قرآن و حدیث و همچنین تألیف آثار ماندگاری چون دانشنامه‌های امام علی، امام حسین و امام مهدی علیهم السلام و… بخشی از خدمات علمی ایشان است.

این روحانی جلیل القدر هم در مبارزات انقلاب نقش داشت و هم پس از انقلاب در مسئولیت‌هایی چون عضویت در مجلس خبرگان رهبری، وزارت اطلاعات و دادستانی کل کشور، نمایندگی ولی فقیه درسازمان حج وزیارت و تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی کارگزاری امین شجاع و کارآمد بود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم فرزانه را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع معظم تقلید (دامت برکاتهم)، پژوهشگران عرصه‌های دینی، خانواده و فرزندان محترم، ارادتمندان ومنسوبین و بازماندگان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده، برای ایشان رحمت و مغفرت و برای مصیبت دیدگان، صبر و اجر از خداوند متعال مسألت می‌نماید.

کد خبر 5452172

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری آیت الله محمدی ری شهری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قم بوشهر نوروز ویروس کرونا مسافران نوروزی نوروز 1401 کرمانشاه بارش برف عید نوروز گردشگری آمار کرونا اردوهای راهیان نور نیمه شعبان خطبه های نماز جمعه سفرهای نوروزی جامعه مدرسین حوزه علمیه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهرشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه، اخلاق و فقه سه عامل تحول آفرین در علم و دانش هستند و تحقق آنها مسلتزم اهتمام به لایه‌های عملیاتی می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز متاسفانه در برخی از حوزه‌ها از جمله معماری و شهرسازی اسلامی از الگوی اسلامی علی رغم وجود افراد فرهیخته در تاریخ همچون شیخ بهایی بی بهره هستیم.

امام جمعه قم ابراز کرد: زن و خانواده را مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است ضمن اینکه انقلاب اسلامی منطق قابل اجرایی در جهان دارد.

این عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگوهایی را در موضوع زن خلق کرده و دشمنان نیز با تمرکز به این مسائل قصد کمرنگ نمودن یکسری دستاورها را دارد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تعهد به ارزش‌ها و الگوهای مبنی بر اسلام و انقلاب منطق یک زن مسلمان می‌باشد و این الگوها باید در جامعه نهادینه شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اذعان کرد: دانش فنی و بنیه علمی باید در دانشگاه حضرت معصومه (س) و سایر دانشگاه‌ها تقویت بشود ضمن اینکه حضور موثر حوزه علمیه و دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6090460

دیگر خبرها

  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید