Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@16:52:05 GMT

بحران آسفالت در محور ترانزیتی و پر تردد ایذه-دهدز

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۶۸۶۱

بحران آسفالت در محور ترانزیتی و پر تردد ایذه-دهدز

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، محورهای مواصلاتی این شهرستان به دلیل قرار داشتن در دروازه ورودی استان خوزستان از سمت استان‌های مرکزی کشور و همچنین استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد از اهمیتی بسیار بالایی برخوردار بوده و همواره باید توجه جدی به این مسیر در دستور کار مسئولان حوزه راه کشور و استان خوزستان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تردد بسیار زیاد تریلرهای حامل مواد نفتی، پتروشیمی، فولاد، کشاورزی و... و حجم بالای اتوبوس‌های مسافربری بین استانی باعث شده است که محورهای ایذه-دهدز-لردگان همواره جز پرترددترین و شلوغ‌ترین محورهای کشور به حساب بیایند.

علاوه بر حجم بالای تردد خودرویی در این مسیر، صعب‌العبور بودن به‌دلیل قرار داشتن در یک منطقه کوهستانی، کم بودن عرض جاده و خرابی آسفالت آن باعث شده است که در کنار بی احتیاطی برخی از رانندگان عبوری از این مسیر، این محور به عنوان یکی از خطرناکترین و پرحادثه‌ترین جاده‌های کشور لقب جاده مرگ را به خود بگیرد.

با این وجود؛ پس از 2 سال اعمال محدودیت‌ها به دلیل وجود بیماری کرونا، امسال با توجه به بهبود نسبی وضعیت موجود و عدم تصمیم‌گیری برای ایجاد محدودیت‌ها برای سفرهای نوروزی، پیش‌بینی حضور حجم کم سابقه و بی‌سابقه از مسافران نوروزی در استان خوزستان شد و در همین روزهای نخست سال نو نیز شاهد این مساله بودیم ولی در پایان این ایام مشکل جاده‌ها و خرابی آسفالت مسیر پر تردد شهرستان ایذه می‌تواند به عنوان نخستین گلایه و نارضایتی این مسافران در سفر به شهرستان ایذه و استان خوزستان به ثبت برسد.

هرچند که در بسیاری از استان‌های و مناطق گردشگرپذیر کشور در ایام منتهی به پایان سال مراحل آماده‌سازی مسیرها و جاده‌های اصلی روند و سرعت جدی به خود می‌گیرد ولی این امر در استان خوزستان و به ویژه مسیرهای منتهی به شهرستان ایذه با این جدیت دیده نشده است و این در حالی است که این استان به‌واسطه حضور کاروان‌های راهیان نور و همچنین وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، باستانی و مناطق زیارتی همواره سهمی اساسی در پذیرایی از گردشگران نوروزی را دارد.

در روزهای جاری با یک سیر در محور ایذه-دهد که به خروجی استان خوزستان و اتصال به استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری می‌توان حالت بحرانی آسفالت در برخی از نقاط این مسیر را مشاهده کرد، وضعیتی که تردد در آن نه تنها برای خودروهای سبک بلکه برای خودروهای سنگین با لاستیک‌های بزرگ هم کار آسانی نبوده و به هیچ‌وجه آمادگی برای تردد مسافران نوروزی و سهولت در تردد مسافران بین استانی در آن مشاهده نمی‌شد.

 

وضعیت آسفالت محور ایذه-دهدز در آستانه بهار 1401

 

پیش‌بینی حضور کم سابقه مسافران نوروزی در ایذه

با این وجود سرپرست فرمانداری ایذه در جلسه اخیر ستاد سفر شهرستان از پیش‌بینی حضور بی‌سابقه مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داده بود.

حسن نبوتی اظهار کرد: فضای مسافرت‌ها در نوروز امسال به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی ۲ سال اخیر متفاوت خواهد بود و با این وجود به دلیل اینکه شهرستان ایذه یکی از مقاصد اصلی گردشگران و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات نوروز است، پیش‌بینی حضور کم سابقه گردشگران در این شهرستان دور از انتظار نیست و از این رو می‌طلبد تمام دستگاه های متولی در حوزه سفر و استقبال از مسافران نورزی بیشترین تلاش و بهترین خدمات خود را ارائه دهند.

جاده‌ها نمود توانمندی ظرفیت‌ها هستند

سلیمان زندی یکی از شهروندان ایذه‌ای با ابراز گلایه از وضعت آسفالت درون و برون شهری ایذه آن‌هم در آستانه سال نو که نمودی از ظرفیت‌های این شهرستان باید به نمایش گذاشته شود اظهار کرد: بدون شک جاده از نخستین عوامل توجه گردشگران به ظرفیت های یک منطقه و گامی مهم برای معرفی آن از طریق این افراد به دیگران خواهد بود.

وی افزود: هرچه راه دسترسی به یک منطقه و شهرستان حتی با داشتن غنی‌ترین و منحصر به فردترین آثار در حوزه‌های جذب گردشگر سخت و بد باشد قطعا در حصول نتیجه تاثیر جدی و موثری را خواهد داشت و می‌تواند بازخورد منفی را در پی داشته باشد.

این شهروند با بیان اینکه ارتباط در هر حوزه‌ای راه توسعه خواهد بود گفت: شهرستان ایذه به دلیل ظرفیت‌های بسیار بالا در حوزه گردشگری طبیعت، میراث فرهنگی و... می‌تواند به سرآمد و نماد استان خوزستان تبدیل شود که بسیاری از مردم این شهرستان به‌جای کوچ ناشی از بیکاری و یا اشتغال در پروژه‌های خارج از استان در حوزه خدمات به گردشگران مشغول به‌کار شوند و لازمه این امر داشتن زیرساخت‌های قوی مانند راه است.

زندی با تاکید به در پیش بودن سال نو و آغاز مسافرت‌های نوروزی به سمت استان خوزستان و یا خروج هم استانی‌ها از مسیرهای مواصلاتی شهرستان ایذه عنوان کرد: قطعا در چند روز و مدت زمان اندک باقی مانده نمی‌توان حجم بسیار بالای کارهای انباشت شده در حوزه راه را حل کرد ولی انتظار می‌رود حداقل اقداماتی فوری در زمینه پر کردن چاله‌ها و دست‌اندازهای متعدد و خطرناک محور ایذه-دهدز به استان‌های مجاور صورت گیرد تا مسافران با زحمت و خطر کمتری در این مسیر تردد کنند.

 ارتباط جاده و شکوفایی گردشگری طبیعت

اکرم ابراهیمی مدیر موسسه مردم نهاد سبزگامان دیار بلوط و بابونه نیز با اشاره به ظرفیت‌هایی که جاده می‌تواند در توسعه گردشگری طبیعت در شهرستان ایذه ایجاد کند اظهار کرد: شهرستان ایذه به دلیل طبیعت بکر و خدادادی خود می‌توانست با اقدامات مناسب در حوزه زیرساختی به یکی از مناطق مقصد گردشگری در استان خوزستان و جنوب کشور تبدیل شود.

وی افزود: بسیاری از مناطق شهرستان ایذه که همیشه مورد توجه گردشگران هستند به‌دلیل عدم وجود راه ارتباطی مناسب همواره دستخوش خساراتی جدی از سوی سودجویان شده و این در حالی است که راه همیشه باعث ایجاد خسارت به این مناطق نبوده و راه می‌تواند باعث دسترسی بهتر و ناامن شدن منطقه برای آنها باشد.

ابراهیمی با ابراز گلایه از وضعیت جاده ایذه-دهدز بیان کرد: ظرفیت‌های طبیعی موجود در منطقه ایذه و دهدز به مانند منطقه گردشگری زراس، حاجی کمال، شیوند و... با پوشش گسترده از گیاهان مرتعی، درختان مثمر و طبیعی نباید تحت تاثیر مشکل جاده و مسیر کم عرض و پرخطر نادیده و گمنام باقی بماند و این می‌تواند به مانند مناطق مشهور مورد توجه استان‌های دیگر که شاید دارای این چنین زیبایی‌هایی هم نباشند به اوج شکوفایی و تاثیر مالی و درآمدی از طریق صنعت گردشگری برای اهالی این مناطق برسد.

 

تعریف پروژه های جدید راه‌سازی در ایذه

سید محمود هیبتی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ایذه با اشاره به مشکلات موجود در جاده ایذه-دهدز اظهار کرد: تاکنون اقدام برای لکه‌گیری چند نقطه از این محور که به حوزه شهرستان ایذه مربوط است انجام شده است و در روزهای آینده نیز این اقدام در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: کار تعریض و بیس‌سازی برخی از قسمت‌های مسیر ترانزیتی ایذه-دهدز در حال انجام است و با توجه به محدودیت‌های کاری اعمال شده برای پایان سال که از 25 اسفند امسال تا 20 فروردین سال آینده خواهد بود، انجام کار آسفالت این پروژه پس از تعطیلات نوروز خواهد بود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ایذه با بیان اینکه لکه‌گیری برخی از قسمت‌های جاده به صورت مقطعی خواهد بود ادامه داد: تاکنون بیش از 4 پروژه راهسازی در مسیر ایذه-دهدز تعریف شده است و برای سال آینده یک پروژه تکمیلی دیگر خواهیم داشت که در آن تمام مسیر ایذه تا خروجی استان آسفالت خواهد شد.

هیبتی در پایان بیان کرد: جهت استقبال از مسافران نوروزی نیز تا پیش از عید قسمت‌های مربوط به شهرستان ایذه که دچار خرابی هستند از جانب این اداره لکه‌گیری خواهند شد.

بارندگی عامل اصلی خرابی جاده بوده است

حمدالله کیانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دزپارت نیز در رابطه با خرابی‌های آسفالت محور لردگان-دهدز-ایذه اظهار کرد: پروژه راهسازی در این محور بدون وقفه در حال انجام کار است و در روزهای اخیر به دلیل بارندگی متوقف شده است.

وی افزود: بدون شک عمده‌ترین و اصلی‌ترین عامل خرابی آسفالت در مسیر ایذه-دهدز بارش باران و از بین رفتن آن است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دزپارت ادامه داد: در روزهای آینده و پیش از آغاز سال نو، با اتمام بارندگی‌ها کار لکه‌گیری آسفالت محور با سرعت و جدیت انجام خواهد شد تا مسافران با مشکل مواجه نشوند و سپس در روزهای آینده و سال جدید پروژه اصلی که روکش آسفالت تمام مسیر است با سرعت انجام خواهد شد.

انتهای پیام/72026/

منبع: فارس

کلیدواژه: جاده ایذه دهدز محورهای خوزستان جاده ترانزیتی مسیر خوزستان بحران آسفالت آسفالت جاده ها جاده ایذه رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مسافران نوروزی استان خوزستان پیش بینی حضور شهرستان ایذه محدودیت ها ایذه دهدز لکه گیری ظرفیت ها جاده ها سال نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بارش سنگین برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان

شاهرود- بارش برف محور شاهرود- توسکتان را سپید پوش و تردد خودرو‌ها را کند کرد.

به گزارش مهر، محور شاهرود- توسکستان در شمال شهرستان شاهرود امروز میزبان بارش نسبتاً سنگین برف بود آن هم در زمانی که پنج روز از اردیبهشت ماه نیز گذشته است. محور توسکستان در محدوده استان سمنان مسدود نیست، اما تردد بدون زنجیر چرخ نیز در بخش‌های وسیعی از آن امکان ندارد. این جاده شاهرود را به گرگان متصل می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # بارش برف سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • (ویدئو) بارش سنگین برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان