Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه دفاعی امنیتی در مسائل مختلف منطقه و موضوعات نظامی در یک سال گذشته گزارش‌های متنوعی را تهیه کرده که در بسته‌های خبری آتی به مرور پربازدید‌های این گزارش‌ها می‌پردازیم.

سرکوب کرونا؛ افسانه‌ای که این روزها واقعی شد

شهید فخری زاده یکی از دانشمندان ارزشمند کشورمان بود که فعالیت‌های بسیاری را برای ایران اسلامی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صر جمعه ۷ آذرماه سال گذشته بود که خبری درباره یک ترور در منطقه آبسرد دماوند تهران منتشر شد، تروری که تعجب همگان را برانگیخت. چند ساعت بعد مشخص شد که فرد ترور شده یکی از دانشمندان هسته ای کشورمان به نام محسن فخری زاده بود. اما شهید فخری زاده به اذعان بسیاری از دوستان و همکارانش یکی از دانشمندان و مغزهای متفکر کشورمان بود که کارهای بسیاری انجام داد. در ابتدا نحوه ترور این شهید بزرگوار را مرور می‌کنیم. (بیشتر بخوانید)

داستان حاج حسینی که قرار نبود شهید شود؛ اما شد

جنگ در سوریه بالا گرفته بود و تروریست‌ها تا پشت در‌های کاخ ریاست جمهوری سوریه نیز رسیده بودند و خمپاره‌ها و گلوله هایشان به نزدیکی حریم حضرت زینب (س) می‌رسید، در این میان به درخواست رسمی کشور سوریه نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت مستشاری در خاک سوریه حضور پیدا کردند تا جلوی پیشروی و حضور گروهک تروریستی داعش در خاک سوریه را بگیرند. سرانجام با حضور حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در میدان مبارزه با داعش جریان عوض شد و شهید سپهبد قاسم سلیمانی پایان حکومت داعش را اعلام کرد؛ اما در این میان حاج قاسم تنها نبود و سرداران گمنامی هم در کنار این شهید بودند... (بیشتر بخوانید) 

روایتی متفاوت از یک آقازاده؛ از یک ژن خوب

دافعان حرم یا همان مدافعان خستگی ناپذیری که هفت سال بیشتر است در منطقه‌های درگیری با داعش حضور دارند و هنوز خسته نشده اند، بلکه به شهادت و جان دادن در این مسیر افتخار می‌کنند. حالا صحبت از شهیدی است که در دفاع از حرم حضرت زینب شهید شده است؛ پاسدار شهید حسن عبدالله زاده. (بیشتر بخوانید) 

توپ های ضدهوایی ایرانی؛ راهبردی برای دفاعِ زمین به هوا

توپ‌های ضد هوایی یکی از سامانه‌های موثر در پدافند هوایی کوتاه‌برد هستند. نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علاوه بر طراحی و ساخت سامانه‌های دفاع موشکی توانسته اند در حوزه توپ‌های ضد هوایی دفاع نزدیک نیز دستاورد‌های بسیاری داشته باشند. دستاورد‌هایی که می‌توانند در هنگام تهاجم احتمالی دشمنان نقش موثری به خصوص در مرز‌های کشورمان در مقابله با ریزپرنده‌ها ایفا کنند. (بیشتر بخوانید) 

موشک‌های ضد تانک ایرانی، از تولید به مصرف

از ابتدای طراحی و ساخته شدن تجهیزات زرهی همچون نفربرها، تانک‌ها و خودرو‌های زرهی، فرماندهان نظامی همیشه به دنبال این موضوع بودند تا تجهیزاتی را طراحی کرده و بسازند که در نبرد‌ها بتوانند علیه تانک‌ها و نفربر‌های دشمن استفاده کنند. موشک‌های ضد تانک یکی از دستاورد‌های بومی صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران هستند. (بیشتر بخوانید) 

سه سامانه پدافندی برتر جمهوری اسلامی ایران را بیشتر بشناسیم

نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از پیشتازان حوزه طراحی و ساخت سامانه‌های پیشرفته پدافندی هستند.پدافند هوایی و اهمیت آن باعث شده تا این بخش بیشتر از سایر بخش ها مورد توجه فرماندهان عالی نیروهای مسلح قراربگیرد. همه این سامانه‌های بومی در اختیار قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) قرار دارند که نیروی پدافند هوایی ارتش و پدافند هوایی سپاه پاسداران دو بخش مهم پدافندی ذیل این قرارگاه هستند. (بیشتر بخوانید) 

نفربر‌های بومی ایران از حضور در مناطق جنگی تا حفاظت از مرزبانان در مرز‌ها

نفربر‌ها یا خودرو‌های حمل سربازان در میدان نبرد یکی از تجهیزاتی هستند که علاوه بر بالگرد‌ها نقش مهمی در انتقال سربازان و یا افسران نظامی در میدان‌های نبرد دارند. وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و نیروی زمینی ارتش از شاخص‌ترین سازمان‌های نیرو‌های مسلح در این حوزه هستند. پس از پایان دوران دفاع مقدس ایده ساخت تجهیزات بومی همچون سایر زمینه‌ها در زمینه نفربرهای نظامی نیز در دستور کار قرار گرفت. (بیشتر بخوانید) 

میدان‌های نبرد زمینی زیر سیطره تانک‌های تولید ایران

تانک‌ها یکی از تسلیحات رزم زمینی در ارتش‌های جهان هستند که در نبرد‌های زمینی نقش ویژه‌ای دارند. تسلیحاتی که جرقه ساخت آن در سال‌های جنگ جهانی اول زده شد و تا امروز هم انواع مختلفی از آن‌ها تولید شده است. صنایع دفاعی نیرو‌های مسلح کشورمان چندین سال است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازندگان تانک در دنیا مطرح است. (بیشتر بخوانید) 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی رصد زیردریایی جورجیا هنگام خروج از تنگه هرمز توسط ارتش

رزمایش مشترک جنگ الکترونیک ارتش جمهوری اسلامی ایران خرداد ۱۴۰۰ با عنوان «سپر آسمان ۱۴۰۰» برگزار شد. در این رزمایش تکنیک‌های مختلفی طراحی و اجرا شد. پایش و رصد سه ساعته ناوگروه زیردریایی «جورجیا» متعلق به نیروی دریایی آمریکا در هنگام خروج از تنگه هرمز با پهپاد‌های شرکت کننده در رزمایش و ارسال تصاویر به مرکز کنترل و فرماندهی رزمایش مشترک سپر آسمان ۱۴۰۰ از جمله اقدامات این رزمایش بود. (بیشتر بخوانید) 

آسمان امن با رادارهای ایرانی

رادارها یکی از تجهیزات و تسلیحات موثر در حوزه دفاعی و نظامی هستند که کارکرد اصلی آن‌ها در حوزه حفظ صلح و تامین امنیت کشورمان محسوب می‌شوند. صنایع دفاعی ایران در سال های گذشته که کشورمان تحت شدیدترین تحریم ها قرار داشت با اتکا به قدرت داخل و بدون اینکه به خارج وابسته باشند کار ساخت و بومی سازی همه تسلیحات را بر عهده گرفتند که طراحی و ساخت انواع رادارهای بومی از آن جمله است.

جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر با طراحی و ساخت انواع مختلف رادار‌های بومی یکی از قدرتمندترین کشور‌های جهان در این حوزه است. (بیشتر بخوانید) 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسلیحات نظامی نیروهای مسلح تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران بیشتر بخوانید نیرو های مسلح پدافند هوایی طراحی و ساخت تانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۷۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور از تحویل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محمد حسینی ظهر امروز در جمع نمازگزاران سمنان در مصلای بزرگ حضرت امیرالمؤمنین (ع) اظهار داشت: بیش از 2 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در کشور در راستای اجرای قانون نضهت ملی مسکن در حال احداث است.

وی با اشاره به سرعت گرفتن روند احداث این واحدهای مسکونی تصریح کرد: از این تعداد بیش از 500 هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور به تلاش‌های دولت سیزدهم برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد به زودی این تلاش‌ها نتیجه داد و مردم در عرصه‌های مختلف شاهد پیشرفت‌های بزرگ در کشور باشند.

حسینی به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: امروز مشکلات و مضلات اقتصادی کشور در گرو جهش تولید بوده و توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید مهم‌ترین راهکار رفع مشکلات اقتصادی و دور کردن نظام جمهوری اسلامی ایران از التهاب بازار و نوسان‌های ارزی است.

وی با اشاره به درپیش‌بودن روز جهانی کارگر، کارگران را رکن مهم رونق تولید برشمرد و بیان کرد: تحقق شعار امسال نیازمند همراهی کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم از کارگران و حوزه تولید گفت: افزایش قابل توجه حقوق کارگران و رفاهیات آنان در طول فعالیت دولت سیزدهم از جمله اقدامات دولت برای حمایت از این قشر مولد بوده است.

حسینی با اشاره به نقش ارزشمند کارگران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه‌های مختلف کشور بیان کرد: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، کاهش حوادث‌کار، اصلاح بیمه کارگران ساختمانی با دربرگیری 500 هزار کارگر ساختمانی از دیگر اقدامات حمایتی دولت از کارگران است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت در راستای جهش تولید خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های متعدد از معدن، اقتصاد دیجیتال تا اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه هفتم توسعه دیده شده و تسلط بر مهارت و حرفه‌آموزی لازمه تحقق این برنامه‌ها، خودکفایی و افزایش صادرات است.

معاون رئیس‌جمهور از فعالیت بیش از 10 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور خبرداد و بر لزوم حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی تأکید کرد.

حسینی با اشاره به لزوم تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در کشور عنوان کرد: این مهم با قدرت و صلابت برای توسعه و پیشرفت کشور محقق خواهد شد که نمونه این مهم، قدرت نظامی و اقتدار دفاعی است که امروز جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با بیان اینکه عملیات "وعده صادق" اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به منصه ظهور گذاشته و هیمنه پوشالی دشمن را از بین برد گفت: کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا از حامیان رژیم غاصب صهیونیستی هستند و تحقق وعده صادق اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • ۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدر‌ها؛ از جکی چان بدلکار تا ارتش یک نفره شوارتزنگر
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است