Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-01@03:01:32 GMT

رتبه یک تامین کننده نفت چین به عربستان رسید

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۷۴۰۹

رتبه یک تامین کننده نفت چین به عربستان رسید

عربستان سعودی جایگاه خود به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت به چین را که در دسامبر به دست روسیه افتاده بود، در دو ماه نخست سال ۲۰۲۲ پس گرفت.

به گزارش رویترز، آمار اداره کل گمرک چین نشان داد واردات نفت عربستان به چین در ژانویه و فوریه به ۱۴.۱۶ میلیون تن معادل ۱.۸۱ میلیون بشکه در روز بالغ شد که در مقایسه با ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۶ میلیون بشکه در روز در مدت مشابه سال ۲۰۲۱، سه درصد کاهش داشت.

واردات نفت چین از روسیه در دو ماه نخست سال ۲۰۲۲ به ۱۲.۶۷ میلیون تن معادل ۱.۵۷ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ۱.۷۲ میلیون بشکه در روز در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ به میزان ۹.۱ درصد کاهش داشت.

تقاضای پالایشگاههای خصوصی چین برای نفت اسپوی (ESPO) روسیه، تحت تاثیر برخورد دولت با فرار مالیاتی و مبادله غیرقانونی سهمیه های واردات قرار گرفت. دولت چین همچنین نخستین سهمیه واردات نفت سال ۲۰۲۲ برای پالایشگاههای خصوصی را با هدف حذف ظرفیت پالایش غیرکارآمد، کاهش داد.

واردات از روسیه در مارس که خریداران جهانی در پی تشدید بحران اوکراین از دریافت محموله های روسی اجتناب کردند، کاهش پیدا کرد اما رویترز گزارش کرد شرکت سورگوت نفت گاز با چین برای دور زدن تحریمهای غربی و ادامه فروش نفت همکاری می کند.

عراق با صادرات ۱۰.۰۱ میلیون تن نفت به چین در دو ماه نخست امسال که ۰.۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال میلادی گذشته کاهش داشت، در رتبه سوم قرار گرفت.

آمار گمرکی جدید چین نشان داد ۲۵۹ هزار و ۹۳۷ تن نفت ایران در ژانویه وارد این کشور شده است که مشابه میزان واردات در دسامبر سال ۲۰۲۱ بود که چین برای نخستین بار از دسامبر سال ۲۰۲۰، واردات از ایران را در آمار گمرکی رسما ثبت کرد. هیچ محموله ایرانی در آمار فوریه گمرک چین ثبت نشده بود.

آمار رسمی چین همچنین نشان داد هیچ وارداتی از ونزوئلا در ژانویه و فوریه صورت نگرفته است.

برچسب هاچین حمله نظامی روسیه به اوکراین خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) صادرات نفت عربستان عربستان سعودی ونزوئلا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: چین حمله نظامی روسیه به اوکراین صادرات نفت عربستان عربستان سعودی ونزوئلا آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو میلیون بشکه در روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت در اردبیل

 جلال آفاقی گفت: با انجام اقدام‌های پیشگیرانه در بحث سرقت در یک سال گذشته شاهد کاهش حدود ۲۵ درصدی وقوع این جرم در شهرستان اردبیل بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به اثربخش بودن تمهیدهای در نظر گرفته شده برای تعطیلات نوروزی، بیان کرد: همچنین نوروز امسال با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۲۸ درصد آمار وقوع سرقت در اردبیل به نسبت مدت مشابه پارسال کاهش داشت.

بر اساس آمار نهادهای مربوطه اردبیل یکی از استان‌های امن ایران و به گفته رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل، در بحث کشف سرقت‌ها جزو سه استان برتر کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

۳۳ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان اردبیل مربوطه به واحدهای مسکونی، مغازه‌ها، مکان‌های دولتی، خودروها، موتورسیکلت‌ها و ۶۷ درصد سرقت‌های خُرد مانند سرقت قطعات خودروها، دوچرخه‌ها و جیب‌بری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • همراه پرخرج
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کاهش سرقت در اردبیل