Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال درخواست برخی از اعضای گروه 20 برای اخراج مسکو از این بلوک، سفیر روسیه در جاکارتا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، رئیس جمهور روسیه قصد دارد در نشست گروه 20 که قرار است اواخر سال جاری میلادی به میزبانی اندونزی برگزار شود، شرکت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، لیودمیلا ووروبیوا، سفیر روسیه در جاکارتا امروز در کنفرانسی خبری گفت: نه تنها گروه 20 بلکه بسیاری از سازمان‌ها در تلاشند تا روسیه را اخراج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش غرب کاملا نامتناسب است.

منابع اعلام کردند، به دنبال حمله روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدان غربی‌اش در حال ارزیابی این مساله هستند که آیا روسیه باید به عنوان عضوی از گروه اقتصادی "جی 20" باقی بماند یا خیر.

به گفته منابع آگاه، این احتمال که درخواست اخراج روسیه از گروه 20 ممکن است از سوی دیگر اعضای این بلوک از جمله چین، هند، عربستان سعودی و دیگر کشورها وتو شود، این دورنما را به وجود آورده که برخی کشورها در عوض در نشست امسال شرکت نکنند.

گروه 20 به همراه گروه هفت یک پلتفورم بین المللی کلیدی برای هماهنگی همه چیز از تغییر اقلیم گرفته تا بدهی‌های برون مرزی محسوب می‌شود.

روسیه با تحریم‌های بین‌المللی به رهبری کشورهای غربی با هدف منزوی کردن این کشور از اقتصاد جهانی مواجه است.

یکی از منابع ارشد گروه هفت گفت:‌ رایزنی‌هایی درباره اینکه آیا مناسب است که روسیه همچنان به عنوان عضو گروه 20 باقی بماند یا خیر وجود دارد. اگر روسیه به عنوان یکی از اعضای این بلوک باقی بماند، گروه 20 به سازمانی که دیگر به اندازه قبل مفید نخواهد بود، تبدیل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پوتين حمله روسيه به اوكراين نشست گروه 20 گروه 20

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۷۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد

تحلیلگر سابق سیا معتقد است امید غرب به رویگردانی جامعه جهانی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کاملاً بی اساس است.

به گزارش ایسنا، لری جانسون، تحلیلگر سابق سیا گفت: پوتین قوی‌تر می‌شود، پوتین محبوب‌تر می‌شود. محبوبیت پوتین از مجموع محبوبیت ماکرون، ترودو، بایدن و شولتس بیشتر است.

به نقل از پراودا، این کارشناس همچنین عنوان می‌کند که غرب این واقعیت را درک نکرده و کاملاً از واقعیت به دور است.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ایده‌های غربی در مورد نظم نوین جهانی را ریاکاری خوانده بود. به گفته وی، هدف آنها حفظ نظام نواستعماری است و ماهیت خود را در قالب نفاق، معیارها و مطالبات دوگانه نشان می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • ببینید | اخراج سفیر آلمان از سوی دانشجویان دانشگاه بیرزیت
  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند