Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- این‌روزها استان هرمزگان شاهد حجم بی‌سابقه‌ای از مسافرت‌ها است و مسافرت‌های دریایی از بنادر نیز مرز یک میلیون نفر را رد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، دو سالی بود که مردم به علت ترس از کووید 19 و مصائب ناشی از آن سفرهای نوروزی را تعطیل کرده بودند و یا اینکه ترددها در محورهای مواصلاتی با محدودیت‌های بسیاری روبرو بود اما امسال با توجه به واکسیناسیون عمومی و کاهش پیک‌های کرونایی حجم گسترده‌ای از مردم دل را به دریا زده‌اند و خودروهای خود را به سمت شهرهای دیگر حرکت داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک میلیون مسافر از بنادر هرمزگان به جزایر تردد کرده‌اند

آغاز موج سرما و بارش برف در استان‌های شمالی کشور و شمال‌غرب کشور نیز مردم را مجاب کرده است که جنوب کشور را به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب کنند و در این بین استان‌هرمزگان با امتیاز برخورداری از سواحل و جزایر منحصر به فرد مورد توجه بسیاری از مردم سراسر کشور قرار گرفته است و از آنجایی بسیاری از مردم یکی از علت‌های سفرشان به استان هرمزگان عزیمت به جزیره قشم است برای رفتن به جزیره 2 راه بیشتر ندارند که راه اول از طریق دریا و اسکله مسافربری شهید حقانی بندرعباس است و راه دوم نیز با خودرو از طریق بندر پهل و شهرستان بندر خمیر است.

علی رضا کرجی ران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این باره اظهارداشت: از زمانی که طرح تسهیل سفرهای دریایی به مناسبت ایام نوروز در هرمزگان آغاز شده است تاکنون یک میلیون نفر گردشگر از طریق بنادر  استان به مقصد جزایر تردد داشته‌اند که نسبت به آمار مشابه سال 98 افزایش 4 برابری را نشان می‌دهد. 

وی عنوان کرد: خدمات تردد دریایی در بنادر هرمزگان به مقصد قشم و هرمز از اسکله‌های شهید حقانی، شهید ذاکری و اسکله مسافربری هرمز توسط 50 فروند شناور در حال انجام است. 

413 چشمه سرویس بهداشتی و حمام در کل بوستان‌های بندرعباس برای خدمات‌دهی به مسافران آماده شده است 
یکی از مشکلات شهر بندرعباس در سال‌های اخیر و ایام نوروز کمبود سرویس‌های بهداشتی و در پارک‌ها، بوستان‌ها و محل‌های تعبیه شده برای اسکان بود و زمانی که به پارک‌ها مراجعه می‌کردیم شاهد حجم بالایی از مسافران ایستاده در صف برای استفاده از سرویس‌های بهداشتی بودیم.
مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این‌باره اظهارداشت: باتوجه به حجم بالای سفرها به استان هرمزگان و شهر بندرعباس امکانات رفاهی جهت اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در پارک های شهر بندرعباس فراهم شده است. 

وی افزود: بوستان‌های خلیج فارس، ولایت، دولت، شهید دباغیان، شب فاز 1 و 2، کپشکن، جهانگردی، سورو و گلها برای اسکان مسافران و گردشگران میهمان در شهر بندرعباس در نظر گرفته شده است و هم اکنون حجم بالایی از مسافران در آن‌ها حضور دارند. 

شهردار بندرعباس ادامه داد: 413 چشمه سرویس بهداشتی و حمام در کل بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر بندرعباس راه اندازی شده است که در پارک خلیج فارس 60 چشمه ثابت سرویس بهداشتی، ولایت 58چشمه ثابت سرویس بهداشتی و6چشمه حمام، دولت 20 چشمه که شامل 6چشمه سازه ای ثابت و 14 چشمه کانکس ثابت، پارک جنگلی73 چشمه حمام، پارک دباغیان 24 چشمه سرویس بهداشتی ثابت، نیم دایره پشت فرمانداری 3 چشمه سرویس بهداشتی سیار برای خدمات‌دهی به مسافران آماده شده است.

آخرین وضعیت سفرهای نوروزی در استان کرمان/ از آمار بالای تلفات جاده‌ای تا آمادگی استان برای موج دوم سفرهای نوروزیظرفیت اقامتگاه‌های رسمی استان فارس تکمیل شد/ افزایش 30 درصدی سفرها در نوروز به شیرازسفر نوروزی به سرزمین هزار رنگ و پر نقش و نگار ایران/ خراسان جنوبی میزبان پرتعداد مسافران نوروزی

وی با اشاره به دیگر بوستان‌ها عنوان‌کرد: جمعا 306 چشمه سرویس بهداشتی در ساحل که 276چشمه ثابت و 30 چشمه سیار و همچنین 79چشمه حمام در پارک‌ها و 6 چشمه حمام سیار در ورودی شهر ایجاد شده است که به صورت روزانه تعبیه سرویس های بهداشتی و حمام در دستورکار شهرداری قرار دارد.

15 هزار و 21 کلاس برای اسکان فرهنگیان تجهیز شده است 
از ستاد اسکان فرهنگیان هرمزگان نیز خبر می‌رسد که حجم مراجعات مسافران فرهنگی به این مرکز به حدی بالا بوده است که 30 مدرسه دیگر برای اسکان مردم آماده شده است.

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در این‌باره گفت: درآغاز فعالیت ستاد اسکان نوروزی 1401 تعداد دوازده هزار و 21 کلاس برای اسکان مسافران نوروزی  آماده سازی شد اما با توجه به افزایش آمار مراجعات و پذیرش 300کلاس دیگر را نیز تجهیز کردیم که آمار کلاس‌های آماده برای اسکان را به  پانزده هزار و 21 کلاس افزایش دادیم. 

وی خاطرنشان کرد: آمار مسافران نوروزی هم‌اکنون در حال افزایش است و به جز مدارس یک مرکز رفاهی در بندرعباس با 70 تخت و 2 مرکز در قشم با 119 تخت اسکان فرهنگیان را دنبال می‌کنند.

12هزار خودرو در 24 ساعت گذشته از بندر پهل راهی قشم شدند 
میرهاشم خواستار فرماندار شهرستان بندرخمیر خمیر نیز در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهارداشت: در 24 ساعت گذشته آمار ورود سواری، کامیون و اتوبوس به گمرک بندر پهل به این شکل بوده است که 12هزار و 709 خودروی سواری، 19 دستگاه اتوبوس و 140 دستگاه کامیون حامل سوخت و کالاهای اساسی از این مسیر راهی قشم شده‌اند.

وی افزود: 213 مسافر نیز در مراکز اسکان فرهنگیان شهرستان خمیر اسکاندااده شده ‌اند و یک‌هزار و 16 خود رو و 5 هزار و 800 مسافر نیز در اقامتگاه‌ها،پارک‌ها و اماکن گردشگری شهرستان خمیر اسکان دارند.

انتهای پیام/865/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چشمه سرویس بهداشتی اسکان فرهنگیان استان هرمزگان شهر بندرعباس برای اسکان بوستان ها چشمه حمام یک میلیون پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 

سردار علی اکبرجاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاقچیان سوخت و به منظور جلو گیری از هدر رفت سرمایه ملی، روز گذشته طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت بصورت هم زمان در مناطق خانسرخ، سورو، نخل ناخدا وروستای دهنو از توابع بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و گشت زنی‌های هدفمند اجرا شد جمعا ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، مقادیری مشروبات الکلی، ۴۲۳ حفت کفش و یکدستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه دراین طرح تعداد ۵ دستگاه خودرو شوتی فعال در قاچاق سوخت و ۱۰ فروند تشتک فایبر کلاس قایق موتوری نیز توقیف شدند، گفت: در این رابطه تعداد ۱۳۷ نفر اتباء بیگانه غیر مجاز و فاقد مجوز اقامت که برخی از آنها در تهیه و قاچاق سوخت فعالیت داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند که هماهنگی‌های لازم جهت طرد آنان انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با تأکید بر استمرار طرح‌های عملیاتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق و قاطعیت پلیس در اجرای این طرح‌ها، از عموم مردم قدر شناساس استان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه دپوو یا قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس