Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@03:48:55 GMT

سپاه تحت تحریم‌های شدید باقی خواهد ماند؟

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۸۱۵۲

سپاه تحت تحریم‌های شدید باقی خواهد ماند؟

به گزارش تابناک، جیم ریش، عضو کمیته روابط خارجی سنا، نوشته بود: توافقی که با کاستن از تحریم‌ها ۹۰ تا ۱۳۰ میلیارد دلار به ایران سود می‌رساند و تحریم‌های بدترین ناقضان حقوق بشر در ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را کاهش می‌دهد، از منافع امنیت ملی ما حمایت نمی‌کند. بدتر از آن، این توافق می‌تواند پوتین را قادر سازد تا زرادخانه هسته‌ای خود را بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کریس مورفی، عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا و رئیس گروه خاورمیانه این کمیته در واکنش به این توییت نوشت: «من در جلسه توجیهی امروز [رابرت مالی رئیس تیم مذاکره کننده امریکا درمورد مذاکرات احیای برجام]بودم. هیچ یک از این موارد منعکس کننده آنچه در توافق پیشنهادی وجود دارد، نیست. رهایی اقتصاد {ایران از تحریم} محدود خواهد بود و تحریم‌های حقوق بشر همچنان باقی است. سپاه نیز به شدت تحت تحریم باقی خواهد ماند.

هیچ راهی جز این توافق وجود ندارد که ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای باز دارد.

هیچ راهی جز این توافق وجود ندارد که ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای باز دارد. این حرف‌ها را بس کنید.

هیچ یک از مخالفان توافق با ایران، ایده بهتری ندارند. تحریم‌های «فشار حداکثری»، کارساز نبود. خرابکاری و ترور، کارساز نبوده است. جنگ با ایران نیز کارساز نیست.

دیپلماسی تنها مسیر قابل دوامی است که تا کنون زمان گریز هسته‌ای ایران را افزایش داده است.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین نوروز 1401 آیت الله ری شهری کریس مورفی ایران توافق هسته ای جیم ریش مذاکرات وین نوروز 1401 آیت الله ری شهری قیمت گوشی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • اولین واکنش پیولی به توافق با ناپولی و اعتصاب هواداران افراطی میلان
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • راهبردهای رهبر انقلاب در حوزه آموزش‌وپرورش بر روی کاغذ باقی نماند
  • (ویدئو) تحریم‌ها و اقتصاد نابسامان فرش ایران را به زیر کشید؛ ما منزوی شده‌ایم
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری