Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صعود تیم تراکتور از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، ادامه بحران مالکیتی باشگاه ماشین‌سازی و چهارمین قهرمانی مس سونگون ورزقان در لیگ برتر فوتسال کشور مهمترین اخبار آذربایجان‌شرقی در اردیبهشت 1400 بودند.

صعود تراکتور در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا

تیم تراکتور که در دور رفت به 3 تساوی دست یافته بود، در دور برگشت با کسب 2 پیروزی و یک تساوی مجموع امتیازات خود را به 10 رسانده و از مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا به دور حذفی صعود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تراکتور در حالی به عنوان تیم دوم صعود کرد که تنها تیم بدون باخت منقطه غرب آسیا بود. حریف این تیم در مرحله حذفی تیم النصر عربستان معرفی شد.

نتایج تراکتور در دور برگشت به شرح زیر است:

تراکتور یک – نیروی هوایی عراق صفر

گل: دقیقه 2 مهدی تیکدری

تراکتور صفر – پاختاکور ازبکستان صفر

تراکتور 2 – الشارجه امارات صفر

گل: مهدی عباس زاده هر دو گل

پوکر مس‌سونگون ورزقان در قهرمانی

تیم مس سونگون ورزقان برای چهارمین سال متوالی قهرمان لیگ برتر فوتسال کشور شد.

این تیم در هفته های پایانی با تساوی برابر سن ایچ شانس قهرمانی‌اش کاهش یافته بود، اما مدامت در پیروزی بازی‌های باقیمانده و تساوی سن‌ ایچ برابر گیتی پسند اصفهان دوباره شانس اول قهرمانی به سود نارنجی پوشان بازگشته و این تیم در هفته پایانی مرحله دوم با برتری برابر کراپ الوند، برای چهارمین سال متوالی قهرمان لیگ برتر فوتسال کشور شد.

مقام‌های مس سونگون در لیگ برتر

سال 93: سوم

سال 94: دوم

سال 95: سوم

سال 96: قهرمان

سال 97: قهرمان

سال 98: قهرمان

سال 99: قهرمان

ادامه بحران باشگاه ماشین‌سازی

بعد از 40 روز مالک باشگاه ماشین‌سازی تبریز با دیگر خبر از کناره‌گیری خود از مالکیت این باشگاه خبر داد.

13 اردیبهشت 1400 بعد از اطلاعیه باشگاه ماشین‌سازی مبنی بر پایان فعالیت‌های این باشگاه، تمرینات این تیم تا مشخص شدن وضعیت باشگاه تعطیل اعلام شد.

روزهای نخست سال 1400 زنوزی طی اطلاعیه‌ای خبر از کناره‌گیری از ادامه تیمداری ماشین‌سازی داده بود. با پیگیری‌های استاندار و هیات فوتبال استان، وی تقبل تیمداری تا پایان فصل را به صورت مشروط قبول و خواستار پرداخت بدهی شهرداری به این مجموعه شد.

ظاهرا در این مدت از سوی شهرداری تبریز حرکتی برای پرداخت این بدهی صورت نگرفته و مالک این باشگاه را بر آن داشت تنها چند روز مانده به شروع بازی این تیم با سایپا، دوباره فعالیت‌های این باشگاه را به تعلیق درآورد.

یک روز بعد با پیگیری‌های‌ پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی و بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی قرار شد بخشی از مطالبات باشگاه ماشین‌سازی به صورت علی‌الحساب پرداخت گردد تا این تیم برای بازی با سایپا با روحیه کامل به میدان رود.

همچنین قرار است روز یکشنبه بدهی شهرداری به باشگاه ماشین‌سازی در صحن شورا مطرح و مجوز پرداخت داده شود و با توجه به اینکه شورای حل اختلاف این بدهی را تائید کرده، این موضوع برای روال قانونی در شورا مطرح و مجوز پرداخت صادر خواهد شد.

صعود در لیگ قهرمانان آسیا آخرین روزهای آرامش تراکتور

روزی که زنوزی اعلام کرد برای رسیدن بیشتر به تیم تراکتور قصد دارد مالکیت ماشین سازی را واگذار کند، شروع روزهای پرتلاطم تراکتور بود.

هر چند تراکتوری‌ها از مرحله گروهی لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا صعود کردند، اما در لیگ برتر و جام حذفی با حاشیه‌هایی همراه شدند که بخشی از لیگ قهرمانان دامن این تیم را گرفته بود.

عدم حضور دو کاپیتان تیم تراکتور، دژاگه و شجاعی در تمرینات نشان از اختلاف این دو با رسول خطیبی سرمربی این تیم داشت که در امارات پنهان مانده بود. هر چند باشگاه در ابتدا اصرار داشت این غیبت به دلیل خستگی لیگ قهرمانان است اما طولانی شدن این عدم حضور نشان داد که پرونده بازی شجاعی  و دژاگه در تراکتور بسته شده است.

3 تساوی پی در پی برابر مس رفسنجان، پیکان تهران و نفت آبادان تراکتور را از مدعیان کسب سهمیه دور کرد. شکست در جام حذفی برابر آلومینیوم اراک مدافع عنوان قهرمانی را از ادامه مسابقات باز داشت.

استعفای رسول خطیبی بعد از این شکست برابر تیم اراکی و انتخاب فیروز کریمی ابتدا به عنوان مشاور سرمربی و در ادامه به عنوان سرمربی، حکایت از روزهای سخت و بحرانی تراکتور داشت و شیرینی صعود در لیگ قهرمانان در ابتدای ماه به تلخی نتایج ضعیف انتهای ماه اردیبهشت 1400 داد.

انتهای پیام/60017

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس فارس تبریز تبریز تراکتور ماشین سازی مس سونگون مس سونگون ورزقان تراختور لیگ قهرمانان آسیا لیگ برتر فوتسال زنوزی شجاعی رسول خطیبی دژاگه باشگاه ماشین سازی لیگ قهرمانان آسیا آذربایجان شرقی تیم تراکتور مس سونگون لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۸۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان، دکتر سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می‌کنم.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت‌های جام ملت‏های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‏‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشان های دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می کنم و امیدوارم این پیروزی که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاههای ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایة سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 847889 برچسب‌ها فوتسال و فوتبال ساحلی سید ابراهیم رئیسی تایلند ایران

دیگر خبرها

  • گزارش وزیر ورزش از درخشش ورزشکاران کشور در میادین بین‌المللی
  • ناتوانی وشکست استکبارجهانی در برابر اراده ملت ایران بسیار مهم است
  • درخشش بوکسور مراغه‌ای در مسابقات آسیایی
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ اردیبهشت
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • پیام وزیر ورزش در پی قهرمانی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریک وزیر ورزش پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران