Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@02:57:01 GMT

پیکر آیت‌الله فقیه نی‌ریزی در شیراز تشییع شد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۸۳۸۸

پیکر آیت‌الله فقیه نی‌ریزی در شیراز تشییع شد

پیکر آیت الله سید محمد فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نی‌ریز چهارشنبه در شیراز تشییع و. برای خاکسپاری به نی‌ریز منتقل شد.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا، پیکر این فقیه وارسته با حضور مردم و مسئولان از حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین بن موسی الکاظم (ع) (آستانه) در شیراز به سمت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) تشییع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آیین، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، تولیت حرم های مطهر و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس حضور داشتند.

آیت الله سید محمد فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نی‌ریز که به علت بیماری از حدود دو هفته گذشته در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان شهید فقیهی بستری بود عصر سه‌شنبه دوم فروردین در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

بنا بر اعلام ستاد ارتحال آیت‌الله فقیه نی‌ریزی، پیکر این عالم دینی در حال انتقال به نی‌ریز در شرق استان فارس است.
عصر چهارشنبه سوم فروردین‌ماه، پیکر آیت‌الله فقیه با استقبال مردمی در ورودی شهر نی‌ریز به مصلی این شهر انتقال خواهد یافت و مردم این شهر شامگاه چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا  با پیکر امام جمعه فقید شهرشان وداع خواهند کرد.
آیین تشییع و خاکسپاری پیکر این عالم دینی پنجشنبه چهارم فروردین‌ماه از منزل ایشان به سمت صحن مطهر امامزادگان برگزار خواهد شد.

فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی آیت الله فقیه

آیت الله محمد فقیه متولد ۱۳۲۱، فعالیت‌های سیاسی - اجتماعی خود را از آغاز نهضت روحانیت و انجمن‌های ایالتی و ولایتی آغاز کرد و در مبارزات شرکت داشت و با توجه به روحیهٔ مذهبی و دین‌ داری مردم نی‌ریز همه ساله در ایام محرم و صفر و ماه رمضان و در زمان تعطیلات حوزه با حضور در مجالس مذهبی و سخنرانی به ارشاد و آگاه‌سازی نسل جوان اقدام می‌کرد و در حرکت ضد ستم‌شاهی مردم نی‌ریز اثرگذار بود. به دلیل همین فعالیت‌ها، ساواک در سال ۱۳۴۶ وی را بازداشت کرد.
وی همچنین در سال ۱۳۵۳ به علت مبارزات پیگیر و فعالیت‌های سیاسی به فردوس تبعید شد و در همان اوقات پس از تبعید، با آیت‌الله خامنه‌ای در منزل ایشان دیدار کرد.
وی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب ضمن عهده‌داری امامت جمعه، از سوی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در نی ریز معرفی شد.
تحصیل و تدریس در رشته های فقه و اصول و فلسفه در حوزه علمیه قم و کسب درجه اجتهاد؛ نماینده مردم فارس در ادوار دوم و پنجم مجلس خبرگان رهبری؛ عضو شورای عالی حوزه های علمیه استان فارس؛ عضو شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی میرزا احمد نی ریزی (نسخ نویس نامی جهان اسلام و کاتب بی همتای قرآن کریم)، تأسیس حوزه علمیه خواهران الزهرا در شهرستان نی ریز؛ رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی شهرستان نی ریز و تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه وصحیفه سجادیه (دو دوره کامل) بخش هایی از فعالیت این عالم ربانی بود./ 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه شهرستان نی ریز آیت الله فقیه امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۸۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری با استاندار لرستان دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله «هاشم نیازی» نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه با استاندار لرستان دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه آیت‌الله نیازی ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه دولت در مسیر محرومیت‌زدایی برای استاندار لرستان در منصب جدید آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان ضمن تقدیر از اهتمام و تلاش مجموعه روحانیت در تبیین مسائل استان، به بحث و تبادل نظر در خصوص بخشی از برنامه‌ها و اقدامات مدیریت استان در حوزه‌های مختلف پرداخت.

در این دیدار معاون هماهنگی امور اقتصادی، حجت‌الاسلام حیات الغیب مدیر حوزه علمیه کمالوند خرم‌آباد و حجت‌الاسلام موسوی نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان حضور داشتند.

کد خبر 6095391

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با مردم شادگان +فیلم
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم
  • نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی