Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه بازدید از وضعیت خدمت رسانی ماموران پلیس راه به هموطنان و همچنین وضعیت ترافیکی آزاد راه "قزوین-رشت" اظهار کرد: در طرح نوروزی امسال بیش از 76 هزار نفر از دستگاه های مختلف ازجمله پلیس، راهداری، اورژانس، هلال احمر و ... در حال انجام وظیفه هستند تا هموطنان عزیز در این ایام با آرامش خاطر به مسافرت رفته و از تعطیلات خود لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در ایام پر سفری قرار داریم و هموطنان پس از 2 سال شرایط کرونایی کشور در حال انجام مسافرت هستند، افزود: شاهد 37 درصد افزایش تردد در جاده های کشور هستیم و محورهای مواصلاتی استان قزوین با بیش از یک میلیون و 600 هزار تردد به عنوان یکی از استان های پر تردد در کریدور اصلی ترافیک کشور قرار دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های اصلی پلیس ایمنی در سفر و تصادفات جاده ای است، تصریح کرد: نیروهای پلیس راهور و پلیس راه ناجا هم در تمام معابر شهری و برونشهری در خدمت مردم هستند و از مردم عزیز هم می خواهیم که در این ایام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه بیشتری داشته باشند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه 25 درصد از تصادفات و 75 درصد از تلفات جانی در جاده ها اتفاق می افتد، گفت: از رانندگان درخواست داریم از خودروی ایمن استفاده و با نهایت احتیاط در بین خطوط رانندگی کرده و حتما همه سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کنند.

این مقام ارشد انتظامی ضمن تاکید بر اینکه سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه 4 عامل اصلی تصادفات در ایام پرترافیک جاده ای کشور است تصریح کرد: رانندگان اطلاع رسانی پلیس در خصوص وضعیت جاده ها را مدنظر قرار داده و با توجه به وضعیت جوی در محورهای شمالی و غربی از سفر به این مناطق خودداری کنند.

وی در پایان گفت: در سطح کشور بیش از ۵۲٠٠ نقطه حادثه خیز وجود دارد که بیش از 3 هزار نقطه آن در جاده های کشور است و باید بپذیریم 25 درصد از تصادفات جاده ای به وضعیت نامناسب جاده ها بر می گردد و رفع این معضل نیازمند تامین اعتبار برای ایمن سازی و بهسازی جاده های کشور است.

انتهای پیام/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس راه جاده نوروز تلفات جاده ای جاده ای جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۸۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم

استفاده از وسایل نقلیه عمومی نه تنها موجب کاهش هزینه‌ها برای جابه جایی شهروندان در سطح شهر می‌شود بلکه در کاهش آلودگی و ترافیک شهری موثر است. یکی از وسایل نقلیه عمومی پرمصرف در شهر تهران بی آر تی است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها مانند نداشتن سیستم خنک کننده و فرسودگی اتوبوس در سطح شهر تهران گلایه کرد و از مسئولان شهری درخواست رسیدگی دارد.

فیلم ارسال شده را می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

عدم نصب صندلی در برخی از ایستگاه‌های اتوبوس اراک گلایه مسافران شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد/ جو آرام در تمام جاده‌های کشور