Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آرمان وطن‌دوست معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان ظهر امروز در جلسه کمیسیون راه‌های استان کردستات که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از اول تعطیلات نوروزی تاکنون ۲۵ مورد عملیات امداد و نجات در سطح استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ۶ روز گذشته ۳۳ هزار و ۷۶۹ مسافر در کردستان اشکان داده شده‌اند که بانه، سنندج، مریوان، سقز و سروآباد بیشترین آمار دارند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان تصریح کرد: آمار اسکان مهمانان نوروزی در بازه زمانی مشابه سال گذشته 4 هزار و 749 نفر بود.

وی همچنین از بازدید 315 هزار و 359 نفر از جاذبه‌های گردشگری استان در ۶ روز گذشته خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که 262 هزار و 741 نفر بود، بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

به گفته معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، ادامه داد: در مدت یادشده، ۸ هزار و ۵۱۷ مسافر‌ ایرانی و خارجی از دو مرز سیرانبند بانه و باشماق مریوان وارد کشور شده‌اند که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 175 درصد رشد دارد.

وی تصریح کرد: در 6 روز گذشته همچنین 9 هزار و 546 نفر از مرز باشماق و سرانبند خارج شده‌اند که نسبت به مدت زمان مشابه 675 درصد رشد داشته است.

وطن‌دوست از ایجاد ۵ پایگاه اطلاع‌رسانی نوروزی در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: ظرفیت اسکان مسافرین در سقز ۴۰ درصد است و انتظار داریم با اطلاع رسانی به عنوان شهر مکمل بانه در اسکان مهمانان نوروزی مورد توجه قرار گیرد چون ظرفیت اسکان در شهر مرزی بانه پر شده و باید مسافرین به سمت سقز هدایت شوند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: نظارت و جلوگیری از نصب چادر توسط شهرداری‌های سنندج، بانه و مریوان ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند ظرفیت هتلینگ سنندج دو شب اخیر بصورت کامل درصد پر شده است اما در آموزش و پرورش ظرفیت اسکان وجود دارد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مسافر مرز باشماق معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کردستان شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرزبانان در بانه به شهادت رسید

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ سردار محمد عارف سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کردستان، اظهار داشت: مرزبان استوار دوم "جلال اعتماد" که چند روز قبل به همراه شهید "فرزین بلیان" در هنگ مرزی بانه مجروح شده بود، به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید؛ یک مرزبان در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید

فرمانده مرزبانی استان کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت به خانواده این شهید والامقام، بر ادامه راه شهدا تاکید کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229383 برچسب‌ها شهدای مرزبانی

دیگر خبرها

  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • جاذبه‌های گردشگری شیراز
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • شهادت یک مرزبان در مرزهای غربی 
  • یک مرزبانان در بانه به شهادت رسید
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد