Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@12:03:53 GMT

پذیرش۶۵۰۰ زائر شهدا در اردوگاه‌های راهیان نور مازندران

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۸۷۱۴

پذیرش۶۵۰۰ زائر شهدا در اردوگاه‌های راهیان نور مازندران

سیاوش مسلمی از ثبت نام ۸ هزار ۷۳۰ نفر در سایت راهیان نور سپاه کربلا تا دوم فروردین ماه خبر داد و گفت: ۶ هزار ۵۰۴ زائر تا الان در اردوگاه‌های مازندران پذیرش شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سردار سیاوش مسلمی عصر امروز در بازدید از مسجد جامع خرمشهر در مناطق عملیاتی جنوب، ضمن تبریک سال نو با اشاره به سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب که مبنی بر اینکه  تقریبا همه اقشار مختلف مردم با دعا و ذکر و نیایش و معنویّت و اظهار ارادت به ساحت پروردگار سال را تحویل و آغاز کردند، گفت:  این همان فرهنگ معنوی و اسلامی مردم ایران است که در یک عید ملی، مراسم معنوی برگزار می‌کنند وهمه این‌ها از برکت خون شهداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب به مسائل فرهنگی توجه ویژه و نگاه خاصی دارند و این توجه و نگاه معظم له در تمامی بیانات و سخنرانی‌ها مشاهده میشود، افزود:هرچه برای ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم، کم است، چرا که این فرهنگ بیمه کننده جامعه به ویژه نسل جوان از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است.

مسلمی در ادامه سخنان خود به  سیل جمعیت جوان و نوجوان در یادمان‌ها و مناطق عملیاتی اشاره و خاطرنشان کرد:این نشان دهنده اثرگذاری ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه است.

فرمانده سپاه کربلا اضافه کرد: امروزه می‌بینیم مردم برای زنده نگه داشتن راه ورسم شهدا به مناطق عملیاتی جنوب میایند و سال نو خود را آغاز می‌کنند باید این دستاورد بزرگ فرهنگی را حفظ و برای تقویت و انتقال آن به نسل آینده ساز انقلاب تلاش کرد.

مسلمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه  سعی و تلاش خود را کردیم تا به بهترین وجه بزرگترین رزمایش فرهنگی کشور را برگزار کنیم، گفت: به فضل خدای متعال و همکاری و همدلی همه همکاران، یک زیارت بامعرفت به اذعان خود زائرین، اتفاق افتاده است و خدای متعال را شاکریم.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه راهیان نور امسال به  صورت خودجوش برگزار شد و سپاه کربلا برای بسترسازی و ارائه خدمات با کیفیت اقدامات قابل توجهی انجام داده است، اضافه کرد: نمونه‌های آن، مسئله ایمنی کاروان ها، تغذیه با کیفیت، حضور پررنگ روایان در کاروان‌ها و در یادمان‌ها، تجهیز محل اسکان زائران با وسایل گرمایشی و سرمایشی و مهمترین برنامه بازدید زائران و حضور آن‌ها از یادمان شهدای هفت تپه و برگزاری مراسم فرهنگی بود.

مسلمی در ادامه با بیان این مطلب که پس از دوسال وقفه بخاطر شرایط کرونایی، بسترسازی برای حضور خانوادگی در مناطق صورت گرفته است ، افزود: برای ارزان سازی سفر راهیان نور، تلاش کردیم که این امر توسط خیرین صورت پذیرفت و زائرین با کمترین هزینه در اردوگاه‌ها اسکان و از خدمات بهرمنده می‌شوند؛ که همین باعث استقبال پرشور زائرین شد.

فرمانده سپاه با اشاره به اینکه تاریخ اعزام‌های راهیان نور  از تاریخ ۱۷ اسفند سال ۱۴۰۰ بصورت خودجوش و هم ثبت نامی شروع شد، اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، شاهد استقبال بسیار خوبی از طرف مردم در راهیان نور بودیم.

مسلمی از ثبت نام ۸ هزار ۷۳۰ نفر در سایت راهیان نور سپاه کربلا تا دوم فروردین ماه خبر داد و گفت: ۶ هزار ۵۰۴ زائر تا الان در اردوگاه‌های مازندران پذیرش شدند.

به گفته فرمانده سپاه کربلا مراسم سال تحویل هم در یادمان شهدای هفت تپه با حضور فرماندهان لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس و بیش یک هزار برگزار شد.

فرمانده سپاه کربلا با اعلام اینکه اعزام‌ زائرین به مشهد شهدا تا ۶ فروردین ادامه دارد، خاطرنشان کرد: وجه امتیاز راهیان نور امسال حضور خودجوش خودرو‌های شخصی و خانوادگی درمناطق بود.

مسلمی از حضور  ۲۶۹ دستگاه خودروی شخصی در اردوگاه‌های سه گانه مازندران (شهید جعفرزاده در اندیمشک، شهید بلباسی در خرمشهر و یادمان هفت تپه) تا به امروز خبر دادو گفت:زائران علاوه بر بازدید یادمان هفت تپه، از یادمان عملیات والفجر ۸ در اروند کنار، شلمچه، نهرخین، فتح المبین و ... بازدید می‌کنند.

به گفته فرمانده سپاه کربلا برنامه‌های متنوع فرهنگی برای زائران در اردوگاه‌ها شامل برنامه طنز در جبهه، مولودی خوانی اعیاد شعبانیه، مناجات خوانی و برپایی دعا، نماز جماعت، مسابقات فرهنگی، روایتگری، رزمایش فرهنگی و... برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانده سپاه کربلا اردوگاه ها راهیان نور هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس

 در این مراسم از ۵۰ خانواده شهید جامعه اطلاعاتی استان تجلیل شد.

علی اکبر بوستانی مدیرکل اطلاعات و رئیس شورای هماهنگی اطلاعات هرمزگان در این مراسم گفت: زندگی و منش مؤمنانه شهدا در تاریخ جاودانه و الگوی مردم است.

 بوستانی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی شد تا یاد و نام شهدایی که همیشه گمنام برای حفظ و صیانت از کشورمان مجاهدت کردند، گرامی داشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم در این مراسم گفت: شهدا چراغ راه جوانان امروز هستند که با از خود گذشتگی، امنیت و اقتدار را برای جامعه به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: شهیدان نور هستند و ما به دنبال تربیت نیرو‌های مؤمن و میثاق مجدد با آنان هستیم.

وی برگزاری یادواره شهدا را بهترین فرصت برای معرفی آنان عنوان کرد و گفت: مصداق بارز جهاد تبیین را باید در برگزاری این یادواره‌ها جستجو کرد.

سردار علی بلالی مشاور عالی فرمانده هوا و فضای سپاه هم در این مراسم گفت: ۸۷ کشور در جنگ تحمیلی مستقیم و غیر مستقیم به صدام کمک کردند و بین اسرای عراقی افرادی از ۱۱ ملیت حضور داشتند.

سردار بلالی افزود: امروز با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی امنیت و صیانت از منطقه در دستان نیرو‌های سپاه و ارتش است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • «مدرسی» فرمانده سپاه دامغان شد
  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران