Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دارابی قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: بیش از ۲ هزار برنامه متنوع در پایگاه‌ها و بناهای تاریخی ما برگزار شده است. برای راهنمایان از دانشجویان، استادان و معلمان استفاده کردیم؛ به طور مثال در ایام نوروز ۱۵۰ راهنما در تخت جمشید مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارابی گفت: فعالیت این ستاد از اوایل اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز شده و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است. ستاد هماهنگی خدمات سفر وظیفه برنامه‌ریزی و هماهنگی سفرها را در طول سال دارد و این فعالیت‌ها بعد از ایام نوروز و در طول سال ادامه خواهد داشت.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: ارزیابی سفرهای نوروزی در دستور کار قرار دارد. ان‌شاءالله با سطح واکسیناسیونی که در سطح کشور انجام شده است، شاهد سفرها در تمام سال خواهیم بود. با حجم عظیمی از سفرها روبه‌رو هستیم و با توجه به اینکه دولت سیزدهم دولت مردمی است و ملاک ارزیابی‌ها ارائه خدمات و رضایتمندی مردم است، امیدواریم خادمان خوبی باشیم.

معاون میراث‌فرهنگی کشور تاکید کرد: در شب تحویل سال شاهد استقبال گسترده مردم در پایگاه‌های ملی و جهانی میراث‌فرهنگی بودیم. ۲۶ پایگاه ثبت جهانی و صد پایگاه ملی داریم که مقصد سفرهای مردم در ایام نوروز هستند. قریب به ۷۹۰ موزه در سطح کشور داریم که ۲۶۴ موزه مربوط به وزارت میراث‌فرهنگی است. این مجموعه‌ها در طول نوروز آماده خدمت به مردم هستند.

دارابی بیان کرد: در اسفندماه ۱۴۰۰ همایش استقبال نوروز را برگزار کردیم. از ۱۵ اسفند غرس نهال در پایگاه‌ها و موزه‌ها آغاز شده و خانه‌تکانی پایگاه‌ها انجام شد. در زمان تحویل سال تنها در حافظیه بیش از ۴۰ هزار نفر از این مجموعه بازدید کردند.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تلاش کردیم تا ازدحام برای دریافت بلیت شکل نگیرد.

کد خبر 5452508 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: راهنمای گردشگری تخت جمشید نوروز 1401 سفرهای نوروزی تصادفات رانندگی نوروز نوروز 1401 بهشت زهرا س گردشگری سرقت پلیس راهور عملیات امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وضعیت هوای تهران شهرداری تهران میراث فرهنگی آب و هوا میراث فرهنگی پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زندیان ظهر شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک عملیات وعده صادق اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اسرائیل باید تنبیه می‌شد و خوشبختانه این اتفاق افتاد و ما شاهد اقتدار ایران اسلامی بودیم.

وی افزود: خدمت به مردم اهمیت بسیار زیادی دارد و سعی می‌کنیم در مجلس در راستای رفع مشکلات مردم بیش از پیش گام برداریم.

وی ادامه داد: جلسات شورای فرهنگ عمومی باید با خروجی مناسب باشد و برنامه‌های فرهنگی با محتوای مناسب اجرا شود.

زندیان اضافه کرد: ساخت و توسعه زیر ساخت مجموعه فرهنگی اهمیت زیادی دارد و در راستای توسعه فرهنگی در این شهرستان باید تلاش کرد و خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای تجهیز کتاب خانه و فضای ساختاری این نهاد تلاش شده است.

نماینده مردم بیجار در ادامه عنوان کرد: شهرستان بیجار با وجود قدمت بالایی که دارد هتل مناسبی ندارد وبرای اسکان مسابقات ورزشی و فرهنگی با مشکل مواجه هستیم و باید در راستای ساخت این مهم تلاش کرد تا شاهد ساخت هتلی مناسب برای مردم این دیار باشیم.

وی یادآور شد: بحث حجاب و عفاف اهمیت زیادی دارد و رعایت این مهم در ادارت بیش از پیش در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر 6090067

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • نارضایتی کارکنان منچستریونایتد از رویکرد رتکلیف در حذف امتیاز آن‌ها