Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدی وفا در ساری گفت: الویت دولت سیزدهم، حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغالزایی است و بهره وری سرمایه در کشور نیازمند حرکت به سوی نوآوری و کسب و کار دانش بنیان است.

او می‌گوید:مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کرده اند که در این راستا طرح‌های نیمه تمام استان‌های کشور با الویت توجیه اقتصادی و فنی و دانش بنیان بودن بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته زاهدی وفا طرح‌های پذیرفته شده با ظرفیت اشتغالزایی با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره بهرداری خواهد رسید.

او می‌گوید: اصل رقابت اقتصادی بر مبنای نوآوری و خلاقیت است و شاخص تولید و تجاری سازی محصول در شرکت‌های دانش بنیان بر مبنای دانش است و سازمان‌های جهاد کشاورزی و صمت باید تولیدات را به این سمت سوق دهند.

به گفته زاهدی وفا در دهه گذشته متوسط رشد اقتصادی کشور صفر بوده که این امر سبب شد تا علاوه کاهش بهره وری در بخش دولتی شاهد کاهش بهره وری در بخش خصوصی هم باشیم.

او می‌گوید: بهره وری سرمایه در کشور و رسیدن به رشد اقتصادی دو و نیم درصدی، نیازمند حرکت واحد‌های تولیدی و صنعتی به سوی تولیدات نوآورانه و کسب و کار‌های دانش بنیان است.

به گفته زاهدی وفا چالش‌ها و فرصت‌های در همه استان‌های کشور در بحث تولید وجود دارد کهرشد ۸ درصدی برای اقتصاد را در سال ۱۴۰۱ هدف‌گذاری کردیم تا اقدام موثری برای محرومیت‌زدایی بعضی از بخش‌های کشور انجام دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید دانش بنیان اشتغالزایی جوانان رئیس جمهور دانش بنیان زاهدی وفا بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی ظهر آدینه در جمع مردم سمنان در مصلای این شهر ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، تاکید کرد: تحقق شعار امسال نیازمند همراهی کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه رفع چالش‌های اقتصادی کشور، تلاش دارد، افزود: دولت یکی از راهکارهای جدی جهش تولید و رفع مشکلات اقتصادی کشور را توجه جدی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌داند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه یکی دیگر از راهکارهای تحقق شعار سال و جهش تولید دوری از التهاب بازار و نوسان‌های ارزی است، تاکید کرد: دولت تلاش دارد راهکار رفع مشکلات اقتصادی را عملی سازد.

حسینی از فعالیت ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد و گفت: دولت سیزدهم به دنبال به کارگیری ظرفیت این نوع شرکت‌ها در زمینه جهش تولید و کاهش هزینه تولید است از سوی دیگر حضور دانش بنیان‌ها در رویدادهای مختلف ملی و فراملی می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی را برای کشورمان فراهم سازد.

وی از افزایش ۵۷ درصدی حقوق و ارتقای رفاه کارگران به عنوان دستاورد دولت سیزدهم یاد کرد و افزود: دولت سیزدهم به دنبال کاهش مشکلات قشر کارگر است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

معاون رئیس جمهور همچنین گفت: یکی دیگر از راهبردهای دولت سیزدهم ارتقای کیفیت تولید داخلی برای به دست آوردن بازارهای صادراتی است که در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

کد خبر 6089149

دیگر خبرها

  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان