Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز مهدی نصیری* :

 برای فهم و درک این که حکمرانی در جمهوری اسلامی چقدر از واقعیت ها و پرنسیب ها و قواعد یک حکمرانی معقول و در راستای منافع ملی به دور است، فقط کافی است نگاهی به صنعت خودرو سازی بیاندازیم.

این صنعت ترکیبی از سود سالاری و بی دانشی و سرهم بندی و درجازدن است که نتیجه مترتب بر آن جنایت و آدم کشی در حق مردم مظلومی بوده است که مشتریان ناگزیر این صنعت انحصاری و رانتی بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا یک مسئول پلیس شجاع، هم در مورد بازنشدن بیش از نود درصد ایربگ ها سخن گفته و هم در این باره که دستکاری در آلیاژ باکهای بنزین موجب آتش گرفتن خودروها در هنگام تصادف می شود، و آخرین جمع بندی را هم وزیر صمت داده است که مافیا بر این صنعت حاکم است!  

بارها این سوال ذهنم را درگیر کرده است که حاکمان این دیار به ویژه آنان که دارای بیشترین اختیارات هستند و اشاره چشم و ابرو و انگشت و بلکه صرف منویاتشان می تواند غوغا و قیامت بپا کند و همه قوا و امکانات کشور را برای یک مساله بسیج کند، چگونه از کنار این مساله ـ والبته دهها مساله دیگر شبیه این ـ به سادگی رد می شوند و خواب از چشمانشان ربوده نمی شود؟

آیا در زمانه ای که مملو از دانش و تخصص و تجربه در چنین صنعتی است، حل این مشکل ناممکن است؟

به نظر می رسد حد اقل دوعامل در این ماجرا نقش دارد:

 عامل اول سود سرشاری است که نصیب مافیای حاکم بر این صنعت می شود و این مافیا علی القاعده با نفوذ و تسلطی که بر قوای سه گانه دارد، همه راههای ممکن را برای اصلاح می بندد.

عامل دوم که در رقم زدن شیوه حکمرانی موجود نقش مهمی دارد آرمانهای غیر واقع بینانه ای است که پیشرفت و آرامش و امنیت همه جانبه مردم ایران را به گروگان خود گرفته است. آرمان تسخیر منطقه، محو رژیم اسراییل، به زانو درآوردن استکبارغربی و تسخیر و اصلاح جهان با همین مدلی که دین و دنیای مردم ایران را اصلاح کرده ایم!

این نگاه آرمان گرایانه گاه از یک پیچ تاریخی هم سخن می گوید که گویا کل وقایع رخ داده در تاریخ بشریت مقدمه ای برای رسیدن به این پیچ تاریخی بوده که قرار است افتخار پیشتازی عبور از آن نصیب نظام ما شود و بعد از رد شدن از پیچ، جامعه جهانی از مدل و الگوی حکمرانی موجود در جمهوری اسلامی بهره مند شده و به سعادت دنیا و آخرت برسد!

آرمان گرایی موصوف گاه نیز از اتصال به ظهور و زمینه سازی برای آن سخن می گوید به نحوی که گویا منجی و مصلح عالم بشریت در انتظار مساعی و تلاشهای مسئولان سراپا اخلاص و معنویت و پاکدست جمهوری اسلامی بوده و عن قریب است که خداوند با مشاهده توفیقات حاکمیت انقلابی که مسیر را هموار کرده اذن ظهور را صادر کند!

حال باید انصاف داد وقتی سطح آرمان ها و ایده آل ها و دغدغه های یک نظام این قدر متعالی و آسمانی است، چه نیازی که خود را درگیر امور نازلی چون ارتقای صنعت خودرو سازی، رفع فقر، بهبود روابط با جهان و مبارزه با فساد و ...کند.

حاکمان با این مدل مدیریت، چنان آسان و بی دغدغه بر دوش و گرده جامعه سوارند و حکمرانی آسان خود را به پیش می برند که نیازی به هیچ بازنگری و تجدید نظری احساس نمی کنند.

انصافا اگر من و شما هم جای آنان بودیم لحظه ای به این امر می اندیشیدیم که چه باید کنیم تا حکمرانی ای بهتر و کارآمدتر داشته باشیم؟!

* روزنامه نگار

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خودرو بنزین تصادف آخرین خواب جهان مردم ایران خودروسازی صنعت خودروسازی ایران مهدی نصیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ

تین نیوز

در حالی که از دو دهه قبل در شهرهای توسعه یافته، تامین پارکینگ به عنوان یکی از عوامل اصلی تقاضای القایی ترافیک شناخته شده و سیاست محدود کردن فضاهای توقف خودرو در مراکز پرترافیک در دستور کار قرار گرفته است، شهرداری تهران مشغول اجرای طرحی با عنوان «نهضت پارکینگ سازی» است. 

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: با توجه به وسعت، مختصات جغرافیایی و تراکم جمعیت در منطقه ۱۶، ساخت پارکینگ های محلی، منطقه ای و حاشیه ای همچون زیرسطحی جوادیه با ظرفیت ۱۰۵ خودرو در ۲ طبقه و پارکینگ بعثت با ظرفیت ۵۸۲ جای پارک در ۶ طبقه از برنامه ها و اولویت های شهری این منطقه است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران  با همراهی جمعی از مدیران شهری منطقه ۱۶ از آخرین وضعیت اجرایی پروژه های حمل و نقل ترافیکی این منطقه بازدید و درباره رفع موانع اجرایی و تسریع عملیات عمرانی این پروژه بحث و تبادل نظر کردند.

شهریار افندی زاده در حاشیه بازدید از مسیرهای بزرگراهی با اشاره به وجود چهار مسیر بزرگراهی آزادگان، شهید یارجانی، شهید تندگویان و بعثت در این منطقه، افزود: با وجود مرمت و بازسازی تجهیزات ایمنی بزرگراهی از قبیل گاردریل و نصب نیوجرسی، ایمن سازی ۲۷ دماغه بزرگراهی با ۵۶ قطعه کاشن تانک و ۱۴۵ قطعه استوانه و همچنین خط کشی طول مسیر رفت و برگشت، این منطقه نیازمند توجه ویژه بیشتری به ساماندهی و ارتقای ایمنی تجهیزات ترافیکی در طول مسیر این بزرگراه ها است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اظهار کرد: اصلاح هندسی و ایمن سازی، پهلوگاه بزرگراهی، مسقف سازی و زیرسازی دو پایانه حمل و نقل عمومی، عملیات اجرایی و بهسازی ایستگاه های BRT، ساخت پارکینگ های طبقاتی و اورهال پارکینگ های روتاری از دیگر اقدام های مهم و شاخص منطقه ۱۶ شهرداری تهران هستند.

افندی زاده ادامه داد: پروژه پارک حاشیه ای به عنوان بزرگترین پروژه ترافیکی از نظر نظم بخشی اجتماعی و شهری همچون مناطق ۱؛ ۴ و ۵ شهر تهران با بیش از ۳۰ هزار قطعه پارکینگ حاشیه ای، در دستور کار این منطقه نیز قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • در مسیر نهضت مسکن سازی برای محرومان دهاقانی
  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند
  • ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان‌غربی هستند
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده