Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال ۱۴۰۰ که هنوز بحث طرح صیانت مطرح نبود، به علت فراگیری ویروس کرونا و کاهش سفرهای نوروزی، استفاده از اینترنت با افزایش چشم‌گیری مواجه شد. اما امسال به نظر می‌رسد کندی اینترنت بی‌ربط به اجرای آرام طرح صیانت و بهانه‌ای برای افزایش قیمت اینترنت نیست.

با به وجود آمدن مساله طرح صیانت و حاشیه‌های فراوان آن در چند وقت اخیر، تعدادی از کاربران این احتمال را می‌دهند که کندی سرعت اینترنت حاصل اجرای پنهایی طرح صیانت یا به نوعی با این طرح مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی دیگر هم اعتراض‌ خود را به کندی اینترنت به شیوه‌های گوناگون بیان می‌کنند.

در سال ۱۴۰۰ که هنوز بحث طرح صیانت مطرح نبود، به علت فراگیری ویروس کرونا و کاهش سفرهای نوروزی، استفاده از اینترنت با افزایش چشم‌گیری مواجه شد. اما امسال به نظر می‌رسد کندی اینترنت بی‌ربط به اجرای آرام طرح صیانت و بهانه‌ای برای افزایش قیمت اینترنت نیست.

با به وجود آمدن مساله طرح صیانت و حاشیه‌های فراوان آن در چند وقت اخیر، تعدادی از کاربران این احتمال را می‌دهند که کندی سرعت اینترنت حاصل اجرای پنهایی طرح صیانت یا به نوعی با این طرح مرتبط است. برخی دیگر هم اعتراض‌ خود را به کندی اینترنت به شیوه‌های گوناگون بیان می‌کنند.

«کارگران زحمتکش «صیانت در حال کارند» و در بحبونه نوروز به خوبی در حال قاتجه خواندن اینترنت هستند. خسته نباشید.»

«سرعت اینترنت نزدیک به صفر! یقینا دارند پنهانی صیانتمان می‌کنند!»

«به سلامتی در کنار کندی اینترنت، قراره که اینترنت رو هم گرون کنند، اگر این صیانت نیست، پس چیه؟»

«‏ای‌کاش به جای بسته‌های عیدی اپراتورها با مبالغ تحقیرآمیز، اجازه می‌دادید سرعت ⁧‫اینترنت‬⁩ در حد دانلود یک عکس باقی بماند.»‫

«عیدی‬⁩ ⁧‫وزارت قطع ارتباطات‬⁩ در ⁧‫نوروز۱۴۰۱‬⁩: ۱۳ روز ترافیک رایگان «قرار، اسکای‌روم، داناپلاس، سروش‌پلاس، ایتا، گپ، آی گپ و بله» ‏خیلی ولخرجی کردید! شما مختصر باقیمانده‌ ⁧‫اینترنت‬⁩ را ⁧‫فیلتر‬⁩ نکن، عیدی پیشکش!»

طرح صیانت کجای راه است؟

نمایندگان موافق اجرای طرح صیانت از فضای مجازی به دلیل مخالفت‌های گسترده مردم و صاحبان کسب‌وکارها هنوز نتوانستند این طرح را به تصویب کامل برسانند.

روز ۲۸ اسفند بود که حسین محمدصالحی درخصوص طرح صیانت از فضای مجازی اظهار کرد: کمیسیون مشترک، کلیات طرح صیانت از فضای مجازی را تا حدودی تأیید کرده بود. اما برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خواستار بررسی این طرح در صحن علنی شدند؛ زیرا بررسی این طرح، طبق اصل ۸۵ خلاف نظر شورای نگهبان است.

با وجود اینکه اغلب کاربران گمان می‌کنند که طرح صیانت در حال اجرا است، اما طبق اعلام این نماینده مجلس، قرار است که طرح صیانت در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود تا مردم بیشتر در جریان مفاد این طرح قرار بگیرند.
 

بیشتر بخوانید:
 

شوت توپ صیانت از «پاستور» به زمین «بهارستان» / شورای عالی فضای مجازی : طرح صیانت در مجلس به سرانجام برسد
  عضو اتاق ایران: بعد از فیلتر تلگرام، ترافیک شبکه ۱۰ برابر شد / کشور زیرساخت‌های اجرای طرح صیانت را ندارد
 

کندی اینترنت، بهانه‌ای برای افزایش تعرفه‌ها؟

در حالی‌ که کاربران ⁧‫اینترنت‬⁩ در ایران به کاهش شدید سرعت آن اعتراض می‌کنند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید که اگر تعرفه‌های افزایش نیابند، کیفیت از آنچه اکنون است هم بدتر می‌شود. زیرا ‏دولت ادعا می‌کند برای تامین اینترنت عمومی بودجه کافی ندارد.

وزارت ارتباطات براساس قانونی که در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید، اجازه نداشت تعرفه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را افزایش دهد. اما وزیر ارتباطات معتقد است این مساله باعث شد مشکلاتی مانند کندی اینترنت، بر سر راه توسعه اینترنت ثابت به وجود بیاید.

در تمامی سال‌ها در روزهای پایانی سال و در آستانه سال نو معمولا به علت افزایش حجم استفاده کاربران در ساعات پیک ترافیک از اینترنت، مسئولان تلاش می‌کنند تا ظرفیت شبکه ارتباطی را افزایش بدهند و کیفیت دسترسی به اینترنت را نیز بهبود ببخشند. اما چند روز از آغاز سال جدید گذشته است اما کاربران از کندی سرعت اینترنت همچنان شکایت دارند. چرا که کیفیت اینترنت در این روزها به‌ ویژه در ساعات اوج مصرف و شب‌ها با افت زیادی همراه است.

۲۱۲۱۵

کد خبر 1615154

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی مجلس یازدهم اینترنت سرعت اینترنت سرعت اینترنت کندی اینترنت طرح صیانت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است

رضا اسدنژاد جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در مسیر بلوار کوثر به سمت آزادی، بلوار آزادی به سمت خیام، بلوار استقلال به سمت آزادی، میدان آزادی به سمت هتل پردیسان و مجتع آیه‌ها به سمت میدان جهاد ترافیک و کندی حرکت وجود دارد.

او افزود: در مسیر‌های میدان شهید فهیمده به سمت "خین عرب" و عکس آن، بزرگراه پیامبراعظم به سمت منزل آباد، اطراف حرم رضوی، خیابان طبرسی و بلوار نواب صفوی نیز کندی حرکت به وجود آمده است.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: همچنین با توجه به بارندگی و لغزندگی سطح خیابان میزان تصادفات خسارتی در این کلانشهر از صبح تا کنون ۲۵ درصد نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

اسدنژاد بیان کرد: دیروز ۴۲۱ فقره تصادف خسارتی و ۶۳ فقره تصادف جرحی با ۶۸ مصدوم در مشهد رخ داده است.

او تصریح کرد: همچنین دیروز در ۲ فقره تصادف فوتی در این کلانشهر ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • گزارشی از سریال‌های در حال ساخت نمایش خانگی/ کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • برای افزایش تعطیلات هفتگی کار کارشناسی نشده است
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس