Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:30:14 GMT

جشنواره گردشگری روستایی و عشایری شهرستان پیشوا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۹۰۴۷

جشنواره گردشگری روستایی و عشایری شهرستان پیشوا آغاز شد

به گزارش ایرنا، در این جشنواره روستائیان ضمن انجام بازی‌های بومی – محلی نسبت به پخت غذاهای محلی، برپایی سیاه چادر و عرضه صنایع دستی و محصولات روستایی اقدام می‌کنند.
سرپرست فرمانداری پیشوا در این مراسم گفت: شهرستان پیشوا یکی از مناطق مهم گردشگری استان تهران محسوب می‌شود که به دلیل افتخار میزبانی از مرقد مطهر امامزاده جعفربن موسی‌ الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان، همواره میزبان بسیاری از گردشگران نوروزی و زائران حرم این امامزاده جلیل‌القدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهیم تاجیک نوری افزود: علاوه بر این، پیشوا با داشتن ده‌ها اثر تاریخی منحصر به فرد از جمله بازار قدیمی و قلعه ایرج به عنوان بزرگترین قلعه خشتی جهان و نیز روستاهای هدف گردشگری نظیر یوسف رضا، ظرفیت جذب گردشگران را از سراسر کشور داشته که این مهم در معرفی ظرفیت‌های این شهرستان نقش به سزایی دارد.
وی خاطرنشان کرد: مناطق روستایی و عشایرنشین پیشوا نیز از جمله ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان است که با هدف معرفی این ظرفیت‌ها، جشنواره گردشگری روستایی و عشایری فعالیت خود را آغاز کرده تا گردشگران و علاقمندان به زندگی روستایی، لحظات شاد و مفرحی را در این فضا تجربه کنند.
این مسئول ادامه داد: در این جشنواره که به مدت سه روز در روستای حبیب‌آباد پیشوا برپا شده، روستائیان و عشایر پیشوایی ضمن انجام بازی‌های مختلف بومی، با برپایی سیاه‌چادر و با غذاهای محلی از میهمانان خود پذیرایی می‌کنند.
تاجیک نوری اظهار داشت: شرکت کنندگان در این جشنواره می‌توانند از تفریحاتی همچون شترسواری و اسب‌سواری نیز استفاده کنند.
سرپرست فرمانداری پیشوا یادآور شد: در حاشیه این جشنواره، نمایشگاهی از توانمندی‌های مناطق روستایی و عشایری و دستاوردهای ادارات دولتی نیز برپا شده است.
جشنواره روستایی و عشایری پیشوا تا ۵ فروردین از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ در روستای حبیب‌آباد پذیرای عموم مردم است.
روستای حبیت‌آباد در ضلع شمالی میدان شهید اردستانی پیشوا واقع شده است.

برچسب‌ها زندگی عشایری نوروز 1401 گردشگری توسعه روستایی پیشوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری نوروز 1401 گردشگری زندگی عشایری نوروز 1401 گردشگری توسعه روستایی پیشوا روستایی و عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند


آقای حامد محقق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این کتابخانه‌ها را ما به عنوان « برنده‌های کتاب » می‌شناسیم. چرا که هم کتاب را به مناطق مختلف می‌برد و هم با ورود کتاب به این مناطق یک « برندگی » ایجاد می‌کنند.
وی گفت:بنابر قانون برای دستگاه‌های مختلف الزاماتی دیده شده که کتاب و کتابخوانی را در مناطق عشایری و روستایی با استفاده از کتابخانه‌های سیار رقم بزنند.
معاون شعر و ادبیات خانه کتاب گفت: این کتابخانه‌ها بهترین راه است برای این که ما در مناطق روستایی و عشایری کتابخانه‌هایی را ببینیم.
وی افزود: بردن کتاب با دوچرخه در کشور‌های اروپایی متداول است و تبلیغات زیادی برای آن می‌شود در حالی که ما هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما کمتر درباره آن اطلاع رسانی کرده ایم.
یکی از معاونت‌های مرتبط با امر توسعه کتاب در نهاد کتابخانه‌ها یک سال قبل  طراحی کتابخانه‌های عشایری را شروع کرد و در دستور کار قرار داد.
جدیدترین کتابخانه عشایری ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ در خوزستان افتتاح شد.
این کتابخانه با عنوان رویش در بزرگترین سایت عشایری کشور در منطقه فتح المبین شوش با استقرار چادر در میان چادر‌های عشایر و مدارس چادری و کانکسی آنان گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد