Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@17:05:13 GMT

افزایش ۴۵ درصدی تردد خودروها در محورهای مواصلاتی گیلان

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۹۱۰۴

افزایش ۴۵ درصدی تردد خودروها در محورهای مواصلاتی گیلان

ایسنا/گیلان رئیس پلیس راه استان از افزایش ۴۵ درصدی تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

سرهنگ جاورصفاری در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این خبر گفت: میزان ترددهای ثبت شده از ابتدای طرح نوروزی از اول فروردین در سه محور ورودی استان نسبت به سال قبل از افزایشی ۴۵ درصدی برخوردار است.

وی افزود: پلیس راه استان در قالب ۱۴۲ تیم گشتی محسوس و نامحسوس در جاده‌های استان، به صورت شبانه‌روزی حضور دارند و به مسافران و مردم خدمت رسانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی تفاوت سفرهای امسال با سال گذشته را شرایط خاص جوی دانست و افزود: در سال جدید شاهد افزایش بارش برف و باران در محورهای کوهستانی و جلگه‌ای هستیم که باعث ایجاد مشکلاتی در سفرها و ترددها می‌شود.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد حوادث رانندگی در جاده‌های استان تاکنون در اثر خروج خودرو از جاده و واژگونی بوده است، گفت: این واژگونی‌ها یا در نتیجه عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر مجاز یا عدم توجه به جلو و برخورد با شی ثابت و یا خستگی و خواب آلودگی رخ داده است.

وی در ادامه به راه اندازی ۶۸ دوربین ثبت تخلفات فعال در جاده‌های استان اشاره و تصریح کرد: با استفاده از این دوربین‌ها رفتارهای پرخطر رانندگان، استفاده از تلفن همراه و کمربند ایمنی و مخدوش نمودن پلاک توسط رانندگان در طول شبانه روز از چشم پلیس پوشیده نخواهد ماند.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه بزرگترین حوادث رانندگی همیشه در اثر کوچکترین بی احتیاطی‌ها اتفاق می افتد، گفت: بستن کمربند ایمنی در هنگام رانندگی ضروری است و در هنگام وقوع تصادفات میزان صدمات وارده به سر و تنه و اعضای بدن را حدود ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پليس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ سرهنگ جاور صفاری گفت: این محدودیت ترافیکی با هدف افزایش ظرفیت تردد در محور‌های مواصلاتی گیلان، تسهیل در عبور و مرور و سفری ایمن برای مسافران، در محور قدیم رشت – قزوین و آستارا – اردبیل در مسیر رفت و برگشت اجرا می‌شود.

وی افزود: تردد تریلر‌ها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی تا ساعت  ۲۴ امروز در محور قدیم رشت – قزوین و محور اردبیل – آستارا در مسیر رفت و برگشت ممنوع است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • ترافیک سنگین در محورهای خروجی گیلان
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • تلاش برای هدایت آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی در جاده‌های لرستان
  • انسداد بعضی محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب
  • تردد روان در همه محور‌های مواصلاتی استان یزد
  • ریزش برداری در ۵۶ مقطع از محورهای ایلام انجام شد
  • آخرین وضعیت تردد در جاده های شمال ؛ شلوغ یا خلوت، بارانی یا خشک؟
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی