Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز گفت: خانواده ۴ نفره مشهدی از میهمانان نوروزی بر اثر بی احتیاطی و روشن کردن پیک نیک در چادر مسافرتی خود، دچار مسمومیت شده بودند که با عملکرد به موقع آتش نشانان از مرگ حتمی نجات یافتند.

محمدهادی قانع چهارشنبه سوم فروردین در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد: خانواده ۴ نفره مشهدی از میهمانان نوروزی، که در بوستان لاله اسکان داشتند بر اثر بی احتیاطی و روشن کردن پیک نیک در چادر مسافرتی خود، دچار مسمومیت شده بودند که با هوشیاری و عملکرد به موقع آتش نشانان مستقر در محل، از مرگ حتمی نجات یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در بیان جزییات این حادثه، افزود: باتوجه به گشت زنی و استقرار شبانه روزی تیم‌های آتش نشان در کمپ‌ها و محل اسکان مسافرین نوروزی، در ساعت ۳:۴۰ دقیقه بامداد امروز سوم فروردین ماه ۱۴۰۱ وقتی آتش نشانان مستقر در بوستان لاله از ایستگاه شماره سه آتش نشانی شیراز با هوشیاری متوجه صدای پیک نیک از درون یک چادر مسافرتی می‌شوند به سرعت وارد عمل شده و خانواده چهار نفره شامل دو پسر جوان ۲۰ و ۲۲ ساله، خانم ۴۰ ساله و پسر بچه ۵ ساله را که در حالت نیمه هوشیار بودند از چادر خارج می‌کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: آتش نشانان حاضر در محل  سریعا اقدامات اولیه را به منظور بهبود مصدومین انجام و خانواده چهار نفره را از مرگ حتمی نجات می‌دهد.

قانع ادامه داد: بی توجهی به هشدارهای مامورین آتش نشان و روشن کردن پیک نیک درون چادر علت بروز این حادثه بود.

او همچنین در خصوص روشن کردن پیک نیک در چادر های مسافرتی هشدار داد: برخی از هموطنان هنگام سفر از چادر مسافرتی برای استراحت موقت استفاده می‌کنند و در صورتی که هوا سرد شود، افراد برای گرم کردن چادر خود اقدام به استفاده از وسایل و روش‌های گرمازا می‌کنند.

قانع تاکید کرد: عده‌ای برای گرم شدن تمام راه‌های انتقال هوای چادر را بسته و اقدام به روشن کردن پیک نیک مسافرتی در چادر می‌کنند. این افراد معمولا شب‌ها موقع خواب اقدام به روشن کردن پیک نیک در داخل چادر می‌کنند که همین امر کافی است که در کمتر از چند ساعت به علت نداشتن راه خروجی، گاز منواکسید کربن تولید شده از پیک نیک قاتل آن‌ها شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بوستان لاله سازمان آتش نشانی شیراز روشن کردن پیک نیک چادر مسافرتی آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار

رییس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل گفت: یک جوان اهل گرمی که در تهران مرتکب قتل شده بود با تلاش هنرمندان و فعالان فضای مجازی استان اردبیل از پای چوبه دار نجات یافت.

سیدحسین علوی در گفت و گو با مهر، اظهار کرد: جوان اهل شهرستان گرمی مغان که در تهران با یک افغانی درگیر و مرتکب قتل شده بود پس از سه سال با پیگیری‌های ستاد صبر استان و تلاش‌های شبانه روزی و چند ماهه هنرمندان و فعالان فضای مجازی استان اردبیل از قصاص نجات پیدا کرده و به آغوش خانواده و دیار خود بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته خانواده‌ای از شهرستان گرمی مغان به ستاد صبر استان مراجعه کرده و درخواست کمک برای نجات فرزند جوان خویش را کردند و ابراز داشتند که در یک نزاع و درگیری ناموسی در تهران پسرشان مرتکب قتل شده و یک مرد افغانی را ناخودآگاه به قتل رسانده است و حکم قصاص قطعی شده و می‌خواهند این حکم را اجرایی کنند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل ادامه داد: بعد از درخواست این خانواده و ورود صلح یاران ستاد صبر استان و تلاش‌های آنان خانواده مقتول از قصاص منصرف شده و خواستار پرداخت دیه شدند.

علوی بیان کرد: بنا به علت عدم توانایی مالی خانواده قاتل در پرداخت دیه با هماهنگی ستاد صبر استان هنرمندان و فعالان مجازی استان اردبیل برای جمع آوری مبلغ خواسته شده در فضای مجازی فراخوان زده و بعد از چند ماه تلاش مبلغ رضایت را جمع آوری کرده و رضایت قطعی از خانواده مقتول اخذ شد و این جوان نادم به آغوش خانواده و شهر خود بازگشت.

رئیس مرکز حل اختلاف استان در پایان گفت: هیأت بخشایش، صلح یاران و خیرین نیک اندیش ستاد صبر استان در سال گذشته توانستند با تلاش‌های جهادی و مستمر خود ۹ پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کرده و از قصاص ۹ انسان نادم و گرفتار جلوگیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران رسم ایرانی‌ ها برای شب قصاص ابن‌ ملجم پزشک تبریزی با رضایت اولیای دم آزاد شد

دیگر خبرها

  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • هوشیاری رئیس دورتموند: اشتباه مجری را اصلاح کرد
  • ۴۲ سال چشم انتظاری خانواده شهید مفقود الاثر مشهدی پایان یافت
  • اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد