Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@11:15:01 GMT

گروه‌های جهادی یزد در اطلس جهادی ثبت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۹۵۵۱

گروه‌های جهادی یزد در اطلس جهادی ثبت می‌شوند

گروه استان‌ها - مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد با بیان اینکه تمام گروه‌های جهادی یزد در اطلس جهادی ثبت می‌شوند گفت: ۹۱۱ گروه جهادی ثبت شده در استان یزد داریم. - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار مجید صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: بسیج سازندگی با پیشتیبانی و همراهی دو قرارگاه محرومیت‌زدایی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی برنامه‌های خودش را در سال 1400 شروع کرده و برای سال 1401 هم برنامه‌ریزی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: بسیج سازندگی در پنج راستا کارهای خود را انجام داده و مأموریت‌هایی را به پیش می‌برد که حرکت‌های جهادی زیرساخت و شاکله تمام برنامه‌ها است، اگر در خانه محرومان کار می‌کنیم و یا استخر آبی را تعمیر می‌کنیم، اگر در موضوع کرونا وارد می‌شود و یا اینکه پروژه‌های محرومیت‌زدایی را داریم تمام این اقدامات را در راستای تربیت جهادی و مدیریت جهادی انجام می‌دهیم. 

فرمانده قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر استان یزد بیان کرد: پنج گام مدیریت فنی و جهادی، آموزش اشتغال و کارآفرینی، خدمات رسانی، فرهنگی و رسانه محورهای فعالیتی این سازمان است. 

صادقی بیان کرد: 911 گروه جهادی ثبت شده در استان داریم که مأمن و مادر این گروه‌های جهادی، بسیج سازندگی است که به فرمان حضرت آقا پس از ادغام دو وزارت جهاد و کشاورزی تشکیل شد. 

وی با اشاره به اینکه گروه‌ها در اطلس جهادی ثبت می‌شوند و شاکله می‌گیرند تصریح کرد: گروه‌های جهادی در اقشار مختلف با ساختارهای معین خوب آموزش می‌بینند. در حال حاضر گروه‌های جهادی از نونهالی و نوجوانی خارج شده و بعد از چندین سال کار بالغ شدند. 

مسئول بسیج سازندگی استان یزد بیان کرد: گروه‌های جهادی تخصصی شدند، در بخش‌های دامپزشکی، دندان پزشکی، گروه‌های کشاورزی، عمرانی و محلات، جامعه زنان و اقشار دیگر کارهایی را به خصوص در دو سال کرونا انجام می‌دهند. 

صادقی خاطرنشان کرد: برای هدایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی به ساختار نیاز داریم، بنابراین شوراهای جهادی شهرستان که هر دو سال به انتخاب گروه های جهادی شکل می‌گیرد و از این شوراها مجمع گروه‌های جهادی استان شکل می‌گیرد و تمام حرکت‌های جهادی استان را برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم ویژه اجرای برنامه‌ها در بسیج سازندگی در استان از ایجاد مجمع خیرین جهادگر بسیجی در استان با ورود سردار پورشمسی به مجموعه سپاه استان و با همکاری کمیته امداد خبر داد‌ و افزود: افتتاح حساب مجمع خیرین، ایجاد بانک اطلاعات خیرین، ایجاد 12 شماره کارت مجازی برای هر ناحیه مقاومت بسیج و ایجاد غرفه جهادگران سلامت از دیگر فعالیت‌های بوده است که در زمان بحران کرونا وارد کار می‌شدند. 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد با اشاره به ایجاد بانک اطلاعات محرومین گفت: در حدود 27 هزار خانواده نیازمند شناسایی شدند که هم‌پوشانی با مجموعه‌های دیگر استان کامل خارج شده است و تمام رزمایش‌ها و کمک‌های مؤمنانه انجام شده در 18 مرحله رزمایش بر اساس این بانک اطلاعات محرومین بوده است. 

وی ادامه داد: خدمات مختلف اعم از بسته‌های معیشتی، بسته‌های حمایتی، وام‌های ضرورتی، جهیزیه، لوازم‌التحریر و برنامه‌های دیگر بر اساس این بانک اطلاعاتی انجام می‌شود.

صادقی در خصوص فعالیت گروه‌های جهادی هم گفت: در حدود 40 هزار نفر اردوی جهادی داشتند که در داخل و خارج استان بوده و میانگین حضور در مناطق محروم 10 روز بوده است. در سال 1400 بیش از 9 گروه جهادی به خارج از استان از جمله بوشهر، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد،‌ کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اعزام شدند و فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، خدماتی و بهداشتی داشته‌اند. 

اردوی جهادی درمانی رایگان با همت ستاد مرکزی قرارگاه انقلاب اسلامی/ ویزیت 2700 بیمار ‌در اندیکا اردوی جهادی بسیجیان خراسان‌شمالی به‌روایت تصاویر اردوی جهادی "طلاب شیعه و سنی" در مناطق سیل‌زده کنارک به روایت تصویر

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد با بیان اینکه استان یزد استان معین مناطق بحران زده قرار می‌گرفت تصریح کرد: به کمک مجمع خیرین جهادگر بسیج استان یزد و نیروهای جهادگر اقلامی را تهیه می‌کردیم و 20 تریلر کاشی و سرامیک به ارزش چهار میلیارد تومان که بیش از 30 هزار متر مربع بوده است به استان‌های مازندران، کرمان، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و لرستان ارسال شده است که این کار علاوه بر اینکه کار جهادی و خیری بود برکتی داشت و سبب شد که مجدد این استان‌ها برای ادامه کار کاشی و سرامیک استان را خریداری کرده و رونق تولید را در استان داشته باشیم. 

صادقی افزود: در بحث جهادگران کمک‌ها به کمک قرارگاه‌های مختلف انجام می‌شد و ستاد اجرایی، بنیاد علوی، قرارگاه خاتم الانبیا، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و مجموعه خیرین و بسیج اصناف کمک‌های گرفته می‌شدند و بر اساس بانک اطلاعات توزیع می‌شدند. 

وی با اشاره به اینکه ما قصد داریم که محرومان را توانمند و درآمدزا کنیم و اشتغال به وجود آوریم بیان کرد: 18 مرحله رزمایش یک اقدام لازم و خوبی بود که به داد مردم محروم رسید و در این اقدام توصیه‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار کارساز بود. 

صادقی با اشاره به اقدامات جهادگران در عرصه آموزش بیان کرد: تهیه و اهدا 200 عدد تبلت به دانش‌آموزان، 1050 بسته لباس و کفش ورزشی، 1168 بسته جشن تکلیف و 1475 بسته لوازم‌التحریر از جمله اقدامات در این بخش بود. 

فرمانده قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اجرای طرح بذرپاشی برای نخستین بار در مراتع طبیعی کل کشور در استان توسط پهپاد خاطرنشان کرد: در این طرح گروه‌های جهادی در 880 هکتار از مراتع تفت و میبد عملیات بذرپاشی انجام دادند که توانستند 250 هکتار بیشتر از قرارداد منعقد شده بذرپاشی صورت گرفت و از سطح کشور چندین بازدید هم انجام شد.

صادقی ادامه داد: از مزیت‌های بذرپاشی توسط پهپاد یکدست بودن بذر، بازدهی بالا، هزینه کمتر، سرعت بالاتر در بذرپاشی و مصرف بذر بسیار کمتر بوده است لازم به ذکر است که هزینه عملیات بذرپاشی به صورت سنتی در هر هکتار 630 هزار تومان و بذرپاشی توسط پهپاد در هر هکتار 410 تومان هزینه دارد. 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد خاطرنشان کرد: این موارد مجموعه‌ای از فعالیت‌های و اقداماتی بود که در محور و گام مدیریت جهادی بود در بسیج سازندگی صورت گرفته است. 

انتهای پیام/781/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گروه های جهادی بانک اطلاعات استان یزد اردوی جهادی جهادی ثبت برنامه ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۹۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز ضروری است از دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های مهندسی حمایت شود و استفاده از جوانان متدین و همچنین حمایت از ابتکارات، مخترعان و گروه‌های جهادی در دستور کار مسئولان قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگران گفت: در این دیدار نکاتی مطرح شد که در راستای تحقق شعار بود، زیرا اگر بخواهیم شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" محقق شود باید تمام حرکت‌ها و تلاش‌ها بر این مولفه‌ها متمرکز شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند نقش اصلی در تولید را کارگران ایفا می‌کنند و ضرورت دارد کارگران نسبت به ارزش کاری خود توجه داشته باشند، اکنون با توجه به شرایط تحریمی ارزش دادن به کارگران درواقع حمایت از این قشر است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه کارگران نیازمند دانش تخصصی هستند، تصریح کرد: در این راستا توانایی کارگران وابسته به دانایی است، همان‌طوری که در قرآن آمده است علم موجب توانایی خواهد شد.

وی افزود: امروز ضروری است از دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های مهندسی حمایت شود و استفاده از جوانان متدین و همچنین حمایت از ابتکارات، مخترعین و گروه‌های جهادی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنندنگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی استآیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

آیت‌الله مهدوی گفت: امروز ضروری است که آموزش و پرورش، دانش‌آموزان دختر را به رعایت حجاب برتر تشویق کند. باید توجه داشت که پیش از دین اسلام بانوان ایرانی حجاب کامل داشتند و از این‌رو این هویت ایرانی است که زمینه هویت اسلامی شده است.

وی با شاره به بیان مقام معظم رهبری در خصوص رعایت حجاب و حکم شرعی، قانونی و موضوعی سیاسی آن خاطرنشان کرد: در این راستا قانون کشور برای همه الزام‌آور است همچنین در حکم شرعی و عقلانیت حجاب تردید وجود ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اجرای طرح نور توسط نیروی انتظامی بیان کرد: سال گذشته در خرداد در تریبون نماز جمعه تاکید کردیم که انتظار داریم مسئولان استان اصفهان با پشتیبانی مردم، فکری برای این مسئله کنند، قطعاً اگر همه دستگاه‌های مسئول وظایف خود را درخصوص حجاب انجام دهند بلافاصله شاهد آثار مطلوب آن در جامعه خواهیم بود.

وی گفت: در حدود 7 ماه رژیم صهیونیستی بیش از 35000 نفر در غزه را به شهادت رسانده است، اما متأسفانه برخی مدعیان امروز این جنایت رژیم‌صهیونیستی را حمایت می‌کند.

آیت‌الله مهدوی افزود: یکی از برکات طوفان الاقصی و وعده صادق این است که امروز دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی به محل اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی شده است، این‌ها خسارات جبران ناپذیری رژیم صهیونیستی است که رهبر انقلاب چند ماه پیش فرمودند خسارات عملیاتی طوفان الاقصی قابل جبران برای رژیم غاصب نیست.

انتهای پیام/163

 

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید