Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه  در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز دیپلمات ارشد نمایندگی آمریکا در مسکو که به وزارت خارجه احضار شده بود، یادداشتی حاوی فهرست کارکنان دیپلماتیک آمریکایی که در واکنش به اخراج دیپلمات‌های روس از نمایندگی دائم روسیه و دبیرخانه سازمان ملل اخراج شده بودند، دریافت کرد. قاطعانه به طرف آمریکایی گفته شد که هرگونه اقدام خصمانه واشنگتن علیه مسکو با پاسخ قاطع و کافی مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

آمریکا و متحدانش ماه گذشته و در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دور جدیدی از اخراج دیپلماتیک کارکنان روسی را  آغاز کردند. در پی این تصمیم، حدود ۱۲ دیپلمات روسی به بهانه مشارکت در عملیات‌های جاسوسی از کار  اخراج شدند.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد در اواخر ماه گذشته اعلام کرد که به ۱۲ کارمند هئیت روسیه دستور داده شده تا ۷ مارس (۱۶ اسفند) آمریکا را ترک کنند. پیش از آن نیز سرگئی ترپلکوف، دیپلمات رده دوم روسیه در واشنگتن از کار برکنار شده بود.

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اقدام متقابل امروز مسکو گفت که سفارت این کشور «مرکز ارتباط» بین دو کشور است و واشنگتن نمی‌خواهد آن را بسته ببیند.

پیش از این، معاون وزیر امور خارجه روسیه روابط مسکو - واشنگتن را در حال فروپاشی توصیف و تاکید کرده بود که قطع روابط دو جانبه بستگی به تصمیم واشنگتن دارد. این گسست دیپلماتیک در حالی رخ می‌دهد که آمریکا و ده‌ها کشور اروپایی بسته‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرده اند که اقتصاد، صنعت فضایی، موسسات مالی و مشاغل را در بر می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تنش روسیه و اوکراین تنش روسیه و آمریکا اخراج دیپلمات های روسیه در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۰۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود

مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان با اشاره به ترافیک شدید هیئت‌های خارجی در کابل گفت جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شفیع اعظم» مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان در «ایکس» نوشت: افغانستان اکنون در موقعیتی قرار دارد که هر قدرتمند زمان و تاریخ، تهاجم به آن را امتحان کرده اما در پنجه، شکست و زخم و فرار گرفتار شده است.

وی با اشاره به مخالفان و نظامیان غربی افزود: در حال حاضر، بسیاری از فراریان تلاش می‌کنند تا تهاجم دیگری را به‌وجود آورند، اما جواب رد می‌شنوند.

این مقام ارشد وزارت خارجه حکومت طالبان تصریح کرد: همه درک کرده‌اند که این کشور را کسی جز افغان‌ها نمی‌تواند اداره کند. دنیا به سمت تعامل پیش می‌رود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش از این در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور طی گزارشی اذعان کرد قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طالبان قدرت خود را در افغانستان تقویت کرده است همچنین تعامل بین‌المللی را تقویت کرده و به اجرای احکام دینی اولویت داده است.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردرئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس خواستار تعامل با طالبان شدچین، روسیه و پاکستان کشورهای دیگر را به تعامل با طالبان دعوت کردند

«امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان نیز بارها تاکید کرده است نیت خوبی نسبت به همسایگان افغانستان داریم و از کشورهای دیگر نیز خواستار همین انتظار هستیم.

وی تاکید کرده بود حکومت افغانستان با همه همسایگان و کشورهای جهان خواستار تعامل و روابط مثبت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند