Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از تولید داخلی، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین و بومی‌سازی صنایع به‌ عنوان راهبرد اصلی در وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال خواهد شد.

محمدمهدی برادران امروز، سوم فروردین، در نشست با رئیس، معاونان برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری، بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: دولت دنبال حل مشکل تحریم به نفع مردم است و از طرفی حمایت از تولید داخل نیز در اولویت اصلی آن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر مشکلاتی که تحریم بر صنعت کشور ایجاد کرده، بخش دیگری از چالش‌های این حوزه به دلیل وجود خلاها، کم‌کاری و آیین‌نامه‌های نادرست دستگاه‌های اجرایی به‌ وجود آمده است.

برادران تصریح کرد: طی ۶ ماهی که از آغاز دولت سیزدهم می‌گذرد، بسیاری از مقررات و آیین‌نامه‌های خودساخته قبلی که بیشتر به نفع گروه خاصی از صاحبان ثروت بود، احصا شد و در حال اصلاح به نفع صنعت کشور است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در مجموع با توجه به تعاملات و بهبود نسبی وضعیت کشور نسبت به توسعه، تجارت، صادرات و رونق اقتصادی آینده کشور خوش‌بین هستیم.

برادران با اشاره به دیپلماسی‌های اقتصادی اخیر دولت با گروه‌های قطری، ازبکستانی و قزاقستانی نیز گفت: در حال حاضر ارتباط تجاری و اقتصادی ایران به ویژه با کشورهای منطقه در حال افزایش است.

در ادامه این نشست امیررضا رجبی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، گزارشی از برنامه‌های کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد خدمات سفر نوروزی در استان ارایه و سپس به تشریح برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: توجه ویژه به توسعه معدن و صنایع معدنی در راستای گام دوم انقلاب اسلامی، توسعه سرمایه‌گذاری صنعت به‌ ویژه صنایع دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین توام با ارزش افزوده بالا و پیگیری اجرای برنامه‌های تحولی وزارتخانه از جمله تسویه حساب الکترونیک در سامانه جامع تجارت، زنجیره تامین مالی تولید، درج قیمت تولیدکننده روی کالاها از دیگر برنامه‌های در دست اقدام حوزه صنعت، معدن و تجارت در خراسان رضوی است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه صنعت، معدن و تجارت در استان افزود: پیگیری برنامه عملیاتی توسعه صنعت، معدن و تجارت تا افق ۱۴۰۴ و حمایت از تولید را با رویکرد و الگوی قرارگاهی و جهادی در استان دنبال می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این نشست علی امیدبخش و علی غفوری مقدم، معاونان برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری و بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در سخنانی به تشریح برنامه‌های عملیاتی قرارگاه صنعت، معدن و تجارت که در پنج محور اولویت‌دار تسهیلات بانکی با ۴۷ مورد، مصوبات پیشنهادی با ۱۴ مورد، بررسی موانع و مشکلات طرح‌های مهم و اولویت‌دار اقتصادی با ۹ مورد و موضوع درخواست تفویض اختیارات با ۱۴ مورد و همچنین توضیح آخرین وضعیت اجرای طرح‌های درج قیمت تولیدکننده، تنظیم و نظارت بر بازار ایام نوروز پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی وزارت صمت دانش بنیان اشتغال حمایت از تولید معدن و تجارت خراسان رضوی سازمان صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و این امر ظرفیت بسیار خوبی را برای حوزه صادراتی استان ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار امسال و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهار کرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم این امر تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان خوزستان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشورهای همسایه هدف‌گذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و مأموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی را برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

کد خبر 6089851

دیگر خبرها

  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان