Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالیوان در حالی که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را در سفر به بروکسل همراهی می کند در هواپیمای ریاست جمهوری ایر فورس وان به خبرنگاران گفت: ما در طول چند هفته گذشته پیشرفت داشته ایم. هنوز مسائلی باقی مانده اند.

وی افزود، معلوم نیست که این مسائل حل خواهند شد یا نه، اما متحدان تلاش می کنند برای وضع دوباره محدودیت ها بر برنامه هسته ای ایران از دیپلماسی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود ما برای هر دو جهان با برجام یا بی برجام آماده هستیم. در هر صورت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا متعهد شده است که ایران به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت. این تعهد راسخ است و چه به برجام دست یابیم و چه دست نیابیم، ما به این تعهد عمل خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص تغییر لحن آمریکا در ارتباط با دستیابی به یک توافق در مقایسه با هفته گذشته گفت: هفته گذشته ما در مورد دو چالش متفاوت صحبت می کردیم. یکی از چالش ها عوامل خارجی بود. البته در روزهای اخیر ما یک لحن کاملا متفاوت از سوی روسیه در خصوص بازگشت متقابل به پایبندی به برجام شنیده ایم. اکنون این عوامل خارجی دیگر مطرح نیستند اما  ما همچنان درحال کار بر روی چند مساله مشکل هستیم.

وی بدون کوچکترین اشاره ای به تعهدات آمریکا که نقض کننده برجام بوده است، با توسل به بازی نخ نمای مقصر نمایی مدعی شد اگر تصمیم گیری های سخت از سوی تهران انجام شود، می توانیم به زودی به توافق برسیم.

توافق نهایی وین در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه در دمشق گفت: اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، آماده‌ایم توافق را با حضور وزرای خارجه در وین نهایی کنیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگری به توافق در وین نزدیک شده‌ایم، اضافه کرد: آخرین پیشنهادات خود را برای رسیدن به توافق از طریق هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به آمریکایی‌ها ارائه کرده‌ایم و به طرف آمریکایی به صراحت گفته‌ایم که از خطوط قرمز خود عبور نخواهیم کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در مورد مذاکرات وین، با بیان لزوم توجه به منافع ملت ایران و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران  تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای تحقق یک توافق خوب، قوی و پایدار آمادگی کامل دارد.

وزیر امور خارجه قطر نیز با قدردانی از نقش سازنده ایران در مذاکرات وین، بر لزوم تلاش همه طرفها برای رسیدن به توافق تاکید کرد.

برچسب‌ها جیک سالیوان ایران مذاکرات وین پروندهٔ خبری مذاکرات برای رفع تحریم ها در وین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جیک سالیوان ایران مذاکرات وین جیک سالیوان ایران مذاکرات وین وزیر امور خارجه مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلونسو: هنوز کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است

سرمربی تیم فوتبال بایرلورکوزن به پیروزی تیمش مقابل رُم در دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا واکنش نشان داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژابی آلونسو که شاگردانش شب گذشته (پنجشنبه) در دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا موفق شدند با نتیجه 2 بر صفر میزبان خود رُم را شکست دادند تا نیمی از راه صعود به فینال را طی کرده باشند، پس از این بازی گفت: ما با قدرت و نظم تیمی سخت جنگیدیم اما هنوز کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است. ما روی ضدحملات عالی بازی کردیم و با وجود اینکه از موقعیت‌های‌مان برای به ثمر رساندن گل سوم نهایت استفاده را نبردیم اما همچنان ازعملکرد این تیم راضی هستیم. امیدوارم در بازی برگشت بتوانیم همراه با هواداران‌مان جشن صعود به فینال بگیریم.

سرمربی اسپانیایی لورکوزن که اخیراً این تیم را به قهرمانی زودهنگام در بوندس‌لیگا رساند، تصریح کرد: این یک عملکرد متمرکز با ارائه یک بازی هوشمندانه و پخته بود. رُم هم موقعیت‌های خود را داشت اما گل اول به ما اعتماد به نفس بیشتری داد و ما چه با توپ و چه بی‌توپ خوب کار کردیم. ما در نیمه دوم احساس ثبات می‌کردیم و به سختی به رُم اجازه خلق موقعیت دادیم، چون می‌دانستیم که اگر در دفاع محکم و منضبط بمانیم، می‌توانیم موقعیت‌هایی هم روی دروازه آنها ایجاد کنیم.  

دست بالای رُم برای پایین آوردن رقم بند خرید آزمون

آلونسو که با لورکوزن رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرده‌اند و در 47 بازی اخیر شکست‌ناپذیر بوده‌اند، در این باره هم خاطرنشان کرد: این روند شکست‌ناپذیری استثنایی است. این به خاطر ذهنیت عالی بازیکنانم و سطح تمرکز ثابت در سراسر تیم است اما ما نمی‌خواهیم اکنون متوقف شویم. ما باید این روند را تا پایان فصل ادامه دهیم.  

وی در پایان در مواجهه با این پرسش که «آیا رؤیای کسب سه‌گانه قهرمانی را دارید؟»، گفت: ما به کسب سه‌گانه نزدیک هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • آرتتا: آرزوی قلبی‌ام امتیاز از دست دادن سیتی است
  • از پیشرفت در مذاکراه تا ضرب‌الاجل اسرائیل/ گفتگو در مرز خوش‌‎بینی و بدبینی جریان دارد
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • خبر‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • آلونسو: هنوز کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»