Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت خرید تضمینی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلو گندم، عیدی دولت به گندم کاران است.

خبرگزاری میزان_ علیرضا مهاجر  درباره اعلام قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان اظهار داشت: قیمتی که امروز دولت برای گندم اعلام کرد یک عیدی برای کشاورزان سخت کوش و عزیز کشور است که مقام معظم رهبری هم در فرمایشات نوروزی شان فرمودند بحث محصولات اساسی بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: قیمت گندم برای سال ۱۴۰۱، در شهریور ماه ۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده بود که مجلس شورای اسلامی حدود یک ماه قبل این رقم را به ۹ هزار و ۵۰۰ تومان ارتقاء داد، اما با توجه به شرایط جهانی و افزایش هزینه‌های دستمزد و نهاده ها، دولت به این نتیجه رسید که قیمت گندم را به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش دهد و برای کشاورزانی که گندم شان را به دولت تحویل می‌دهند، هزار تومان هم به عنوان جایزه در نظر گرفت که در مجموع کشاورزانی که محصول خود را به دولت تحویل دهند ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت خواهند کرد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: طبق قانون، ما باید قبل از شروع کشت گندم قیمت تضمینی را اعلام کنیم که این کار صورت گرفت و قانون رعایت شد و در شهریور ماه قیمت گندم برای سال ۱۴۰۱، هفت هزار و پانصد تومان اعلام شد و مجلس شورای اسلامی هم یک ماه قبل به ۹ هزار و ۵۰۰ تومان ارتقاء داد، اما با توجه به اتفاقاتی که در جهان افتاد و شرایط موجود، نظر دولت بر این شد که مجموع جایزه و قیمت گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورزان اعلام شود.

مهاجر اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما این بود که اگر قیمت گندم پایین باشد شاید کشاورزان این محصول را به دولت تحویل ندهند و دلالان این محصول را از کشاورزان خریداری و انبار و یا قاچاق کنند، اما با این قیمت قطعا کشاورزان محصول شان را به دولت تحویل خواهند داد و پولشان را نیز به موقع دریافت می‌کنند، تاثیر این نرخ گذاری در کشت پاییز امسال خواهد بود که با توجه به شرایطی که وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته بتوانیم سطح عملکرد را در واحد سطح افزایش دهیم و هم نیاز کشور در داخل تامین شود.

وی اضافه کرد: البته وزارت جهاد کشاورزی کار مهم و بزرگ دیگری هم در اول فروردین انجام داد که جا دارد همین جا این مژده را به کشاورزان عرض کنم وه قیمت کود‌های پایه که تاثیر بسیار زیادی در افزایش عملکرد گندم و سایر محصولات اساسی و کشاورزی دارند، تعدیل شد و قیمت کود‌های پتاس و فسفر ۴۵ درصد کاهش پیدا کرد که افزایش قیمت گندم و کاهش قیمت نهاده‌ها باعث خواهد شد که ما شرایط بسیار خوبی را برای آینده محصولات اساسی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: معاون وزیر جهاد کشاورزی: گندم مورد نیاز کشور تأمین‌شده است

انتهای پیام/

برچسب ها: نرخ گندم وزارت جهاد کشاورزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نرخ گندم وزارت جهاد کشاورزی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان وزارت جهاد کشاورزی دولت تحویل قیمت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز‌، امید جهان‌نژادیان  با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از 20 فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار داشت: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از 560 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از 60 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان‌نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری 103 مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و 720 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید