Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بیمارستان عرفان گفت: در خصوص اینکه در آینده چه اتفاقی می‌افتد به نظر من بیماری کووید ۱۹ تبدیل به یک بیماری فصلی می‌شود و احتمالاً در سال‌های آتی مثل واکسن آنفولانزا نیاز به تزریق واکسن در پاییز یا زمستان خواهیم داشت.

عباس بهار مست در گفت‌‌وگو با میزان در این خصوص تاثیر پاندمی کرونا بر دنیا گفت: کرونا دنیا را به تعبیری ۵۰ سال به عقب انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی اصناف و حوزه‌ها اعم از بین الملل، فرهنگ، تجارت، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و ... متضرر شدند و مخصوصاً در کشور‌هایی که اقتصاد ضعیفی دارند بسیار از این موضوع متضرر شدند و هر چه به جلو رفتیم تجربه و دانش و تکمیل شدن اطلاعات، یافته‌های علمی، دارو‌ها موجب شد آمار فوتی و ابتلا کمتر شود. 

وی ضمن اشاره به اینکه در خصوص واکسیناسیون پیش بینی می‌شد که بلافاصله دانشمندان اقدام کنند و واکسن را تهیه کنند، ولی به دلیل این که این ویروس جهش‌های مختلفی داشت تهیه واکسن و تولید آن قدری زمان برد، ادامه داد: پیش‌بینی نمی‌کردیم که ساخت واکسن بیش از یک سال طول بکشد بلکه پیش بینی ما این بود که شرکت‌های واکسن سازی و دارو‌های دنیا زیر ۶ ماه واکسن این بیماری را بلافاصله تهیه کنند، ولی به دلیل پیچیدگی این ویروس اینگونه نشد.

بیشتر بخوانید: کاهش مالیات برای پزشکان آسیب دیده از کرونا/ تعرفه‌های پزشکی باید ۶۰ درصد افزایش پیدا کند

رییس بیمارستان عرفان در رابطه با پیش‌بینی از پایان کرونا اظهار کرد: در خصوص اینکه در آینده چه اتفاقی می‌افتد به نظر من بیماری کووید ۱۹ تبدیل به یک بیماری فصلی می‌شود و احتمالاً در سال‌های آتی مثل واکسن آنفولانزا که در پائیز واکسن می‌زنیم، در پائیز و زمستان واکسن کووید ۱۹ را تزریق کنیم، چون این ویروس تغییر سویه می‌دهد و پیش بینی دانشمندان و کسانی که در این حوزه کار می‌کنند این است که این بیماری از حالت اپیدمی به حالت اندمیک و فصلی تبدیل می‌شود و سالانه باید واکسیناسیون انجام شود. 

وی توضیح داد: سویه آخر که اومیکرون است خفیف است و تبدیل به سرماخوردگی شده که بیشتر مجاری تنفسی فوقانی را درگیر می کند و خیلی ریه ها را درگیر نمی کند مگر اینکه شخص به عفونت های ثانویه دچار شود و این نشان می دهد کرونا دارد تبدیل به یک موضوع خفیف می شود. پیش بینی می شود در سال آتی شمسی هم این بیماری تا حدودی ناپدید شود یا خود را از بین ببرد و تبدیل به یک بیماری فصلی شود.

بهار مست با بیان اینکه بازگشت به چرخه صنایعی که در این حوزه متضرر شدند شاید سالیان سال زمان ببرد افزود: دانش و تجربه و مطالعه کتاب‌ها و مقالات نشان می‌دهد هر ۱۰۰ سال یک بیماری این چنینی داریم. امیدواریم این موضوع تمام شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امیکرون آخرین جهش کرونا است، گفت: چرخه طبیعت یک چرخه تکاملی است و روند بیماری‌های آبله، طاعون، وبا و ... در چرخه طبیعت نشان داد که این ویروس‌ها به نوعی کنترل می‌شوند و یا واکسن ساخت دست بشر یا چرخه طبیعی ویروس را از بین می‌برد. 

رییس بیمارستان عرفان ضمن اشاره به اینکه شاید بتوان گفت با احتمال کمی سویه قوی‌تری از امیکرون ظهور پیدا کند، ادامه داد: بدترین حالت دلتا بود که درگیری ریه و آمار ابتلا زیاد بود. این نشان می‌دهد چرخه طبیعت بیش از دو تا سه سال نباید این ویروس را داشته باشد، چون هم سیستم ایمنی بدن بلافاصله واکنش نشان می‌دهد و آنتی بادی تولید می‌کند و همین که تکامل بشریت در چرخه طبیعت نشان می‌دهد که ویروس باید ناپدید شود و طبیعت آن را از بین ببرد یا در ژنوم ویروس اتفاقی را شاهد باشیم که ویروس خود را از بین ببرد یا دچار اشتباه شود. یعنی ژنوم طوری طراحی شود که دچار خطا شود. به همین خاطر پیش بینی این است که از سال آینده بیماری کووید ۱۹ فصلی شود.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: کرونا واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا یک بیماری فصلی نشان می دهد تبدیل به یک چرخه طبیعت کووید ۱۹ پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!