Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین شرق کشور با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در ۵ کیلومتری شهر خوسف ساخته شده است، این کشتارگاه با تجهیزات روز دنیا ظرفیت کشتار ماهانه ۱۸ هزار رأس دام را دارد.

راهی روستای کلاته ملک در شهرستان خوسف شدیم جایی که در حاشیه این روستا کلنگ بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام شرق کشور در سال ۹۶ و با هدف رونق تولید و اشتغال به زمین زده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آینده درخشان صادرات با راه اندازی کشتارگاه صنعتی دام

راه اندازی این کشتارگاه صنعتی در استان گامی بزرگ برای صادرات گوشت قرمز و شتر مرغ به خارج استان و حتی خارج از کشور است.

خیاط سرمایه گذار این کشتارگاه به ما می‌گوید: این مجموعه را با هدف کمک به زنجیره تولید و اشتغال با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه ایجاده کرده ایم.

او گفت: این کشتارگاه که برای کشتار دام سبک، سنگین و شتر مرغ در استان در نظر گرفته شده ۵۰ هزار متر مربع وسعت دارد.

سرمایه گذار بزرگترین کشتارگاه صنعتی شرق کشور گفت: ظرفیت تولید این کشتارگاه در یک شیفت کاری شامل ۵۰۰ رأس دام سبک، ۵۰ رأس دام سنگین و ۵۰ رأس شترمرغ است که می‌تواند با کشتارماهانه ۱۸ هزار رأس دام، روزنه‌ای برای صادرات فرآورده‌های گوشتی و جلوگیری از قاچاق دام زنده باشد.

پایان جولان دلالان با آغاز به کار کشتارگاه

راه اندازی این کشتارگاه بزرگ، به قطع شدن دست دلالان از واحد‌های دامداری مانند گاوداری، شترداری، گوسفندداری و همچنین پرورش شتر مرغ کمک می‌کند که البته باید حمایت ویژه شود.

بهارشاهی یکی از دامداران خوسفی می‌گوید: خراسان جنوبی دارای ۵ هزار واحد دامداری است و با توجه به اقلیمش دامداران زیادی در این منطقه زندگی می‌کنند و جای یک کشتارگاه با تجهیزات بالا ضروری بود.

او گفت: ایجاد یک کشتارگاه به کاهش زنده فروشی دام‌ها و قطع دست دلالان در بازار فروش و افزایش تولیدات گوشت قرمز در استان کمک خواهد کرد.

به گفته این دامدار در گذشته دلالان، دام‌ها را به قیمت پایین می‌خریدند و کمترین سود نصیب دامدار می‌شد.

تجهیز کشتارگاه به پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا

تجهیزات و ماشین آلات کشتارگاه صنعتی شرق کشور، مدرن و گران قیمت هستند و در آن از به روزترین تجهیزات روز دنیا استفاده شده است.

مشفقی مدیر مالی کشتارگاه می‌گوید: شبکه سردخانه این کشتارگاه آمونیاکی است و قابلیت نگهداری گوشت را به مدت طولانی دارد.

به گفته او خط کشتار گاوی، مجهز به تله گاوی و به صورت خودکار و بدون شوک است.

بیشتر بخوانید

چراغ بزرگترین کشتارگاه صنعتی شرق کشور بعد از یک سال روشن شد+فیلم خراسان جنوبی؛ در انتظار راه اندازی اولین کشتارگاه صنعتی کشتارگاه، حلقه مفقوده صنعت دامداری خراسان جنوبی

ریاسی دامپزشک کشتارگاه نیز می‌گوید: استفاده از تجهیزات کشتارگاه صنعتی این اطمینان را می‌دهد که همه مقررات و استاندارد‌ها در کشتارگاه دام با جدیت رعایت می‌شود.

به گفته او در کشتارگاه‌های صنعتی تمامی عملیات کشتارگاهی را اپراتور‌های کارآزموده و به روش مکانیزه و بدون دخالت دست انجام می‌دهند و این سلامت گوشت را از لحاظ بهداشتی نسبت به کشتار سنتی تضمین می‌کند.

سر زدن رونق اشتغال به منطقه

با راه اندازی مرحله نخست کشتارگاه صنعتی شرق کشور برای ۱۹۰ نفر به صورت مستقیم شغل شده است.

یکی از جوانان بومی منطقه که آنجا مشغول به کار شده است می‌گوید: خداروشکر که این سفره پهن شد تا ما جوانان بومی از بیکاری دربیایم و به درآمد ثابتی برسیم.

دیگری می‌گوید: با راه اندازی کشتارگاه، رونق اشتغال به منطقه آمده و ما هم می‌توانیم با کار کردن به زنجیره تولید کمک کنیم و هم کسب درآمد داشته باشیم.

خیاط سرمایه گذار کشتارگاه صنعتی نیز می‌گوید: با راه اندازی مرحله دوم این مجموعه ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند و زنجیره‌ای به تعداد هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم از جمله دامداران استان از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

این سرمایه گذار می‌گوید: مجوز‌های مربوط به ایجاد کارخانه خوراک دام و مزرعه کشت علوفه و دامداری‌های صنعتی زیرمجموعه این کشتارگاه در حال انجام است که با راه اندازی آن بیش از هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

افقی روشن پیش روی کشتارگاه

مرحله دوم بزرگترین کشتارگاه صنعتی شرق کشور، ابتدای سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

با راه اندازی این مرحله، پودر گوشت، پودر استخوان، پودر خون، روغن صنعتی و روغن حیوانی خوراکی به سبد تولیدات کشتارگاه اضافه می‌شود.

خراسان جنوبی با دارا بودن یک میلیون و ۶۰۰ هزار رأس دام سبک، ۷۰ هزار رأس گاو و گوساله و ۱۳ هزار نفر شتر یکی از قطب‌های تولید گوشت قرمز در شرق کشور است که سالانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در این استان تولید و حدود ۵ هزار تن آن راهی استان‌های همجوار می‌شود.

گزارش از سمیرا گنجی

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشتارگاه صنعتی زنجیره تولید رونق اشتغال بزرگترین کشتارگاه صنعتی شرق کشور راه اندازی خراسان جنوبی سرمایه گذار گوشت قرمز هزار رأس رأس دام دام سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه برای پیشگیری از وجود باقیمانده‌های دارویی بخصوص آنتی بیوتیک‌ها در گوشت و آلایش استحصالی کشتارگاه‌ها الزامی می‌باشد.

محمود زین الدینی گفت: کلیه گله‌های طیور پرورشی آماده کشتار باید ظرف ۴۸ ساعت قبل بارگیری توسط دکتر دامپزشک بهداشتی فارم مورد معاینه درمانگاهی قرار گرفته و به منظور رصد و پایش باقیمانده آنتی بیوتیک‌های مصرفی قبل از کشتار مورد بررسی قرار بگیرند.

وی افزود: مرغداران  با توجه به رعایت دقیق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در همه مراحل پرورش اعم از خرید جوجه، حمل و نقل، بهداشت سالن‌های پرورش، واکسیناسیون، درمان و اعمال محدودیت‌های زمانی قرنطینه‌ای در جلوگیری از اشاعه بیماری‌های طیور و تامین گوشت مرغ سالم برای جامعه سهم بزرگی دارند.

زین الدینی بیان کرد: نتایج آزمایشگاهی به نحو مطلوبی حاکی از عدم وجود باقیمانده‌های آنتی بیوتیک در اکثر طیور کشتاری شهرستان کرمان بدست آمده است.

وی تصریح کرد: دارو یا آنتی بیوتیکی که به دام و طیور تزریق یا خورانده می‌شود اگر مقداری از این دارو در بدن آنها باقی بماند این باقی مانده می‌تواند به عنوان یک عامل مضر سلامت انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره بر تداوم طرح پایش آنتی بیوتیکی مرغ‌های آماده کشتار از مرغداران عزیز درخواست کرد: توصیه‌های دامپزشکی را جدی‌تر بگیرند تا مخاطرات ناشی از عدم رعایت دوره پرهیز دارویی از جمله افزایش مقاومت‌های دارویی و انتی بیوتیکی و سایر اثرات نامطلوب به حداقل ممکن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد