Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@23:13:33 GMT

شرط طالبان برای بازگشایی مدارس دخترانه

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۰۶۳۱

شرط طالبان برای بازگشایی مدارس دخترانه

به گزارش تسنیم، درحالیکه براساس اطلاعیه گذشته طالبان قرار بود تمام مدارس دخترانه افغانستان از امروز (چهارشنبه 3 فروردین) همزمان با آغاز سال تحصیل جدید بازگشایی شود، طالبان در اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرد که مدارس دخترانه در مقاطع متوسطه و دبیرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

در بیانیه منتشر شده توسط وزارت آموزش و پرورش طالبان آمده است: «هرگاه مطابق شریعت، رسم و رواج و فرهنگ افغانی لباسی برای مدارس طراحی شود، آنگاه براساس حکم رهبری امارت اسلامی مدارس آغاز به کار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

«عزیز احمد ریان» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش طالبان نیز روز گذشته اعلام کرده بود که با آغاز سال تحصیلی جدید از امروز تمام مدارس و مراکز آموزشی افغانستان باز می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم پایبندی معلمان زن و دانش‌آموزان دختر به پوشش و موازین شرعی اظهار کرده بود که با این حال هیچ یونیفورم خاصی برای آن‌ها پیشنهاد نشده است.هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در واکنش به عدم بازگشایی مدارس دخترانه اظهار داشت: «از اعلامیه گزارش شده امروز طالبان مبنی بر تمدید بیشتر ممنوعیت نامحدود برای دانش آموزان دختر بعد از کلاس ششم برای بازگشت به مدرسه ابراز تأسف می‌کنیم.»

منبع: الف

کلیدواژه: مدارس دخترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده است که این گروه در نشستی با هیأت ترکمنستانی روی موضوعات مختلف اقتصادی و تجارتی گفت‌وگو کرده‌ است.

این وزارت روز جمعه، ۷ ثور از برگزاری این نشست خبر داده و گفته است در این نشست بر روی ایجاد مرکز بزرگ و مشترک لوژستیکی در تورغندی و توافق‌نامه ترانزیتی سه‌جانبه میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان گفت‌وگو شده است.

وزارت تجارت طالبان همچنان گفته است که در این نشست بر افزایش صادرات سنگ‌های معدنی افغانستان از جمله مرمر، آهک و سمنت تاکید صورت گرفت.

انکشاف خط‌آهن افغانستان، تسهیل انتقال نفت و گاز، رفع قرنطینه بر کالاهای صادراتی افغانستان و توسعه روابط بانکی از دیگر محورهای بحث هیأت‌های دو طرف عنوان شده است.

دو طرف همچنان بر سر برگزاری نشست سه‌جانبه میان افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان توافق کرده‌اند.

هیأتی از ترکمنستان به ریاست محمدخان چاقییف، رییس اداره ترانسپورت و ارتباطات کابینه ترکمنستان سه روز پیش به کابل آمد و طی این سفر با مقام‌های مختلف طالبان در کابل دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید