Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد رحلت آیت الله سید محمد مهدی دستغیب در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزی تسنیم از شیراز، مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد رحلت آیت الله سید محمد مهدی دستغیب تولیت فقید سابق آستان مقدس احمدی و محمدی امشب 4 فروردین‌ماه همراه با نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم با قرائت دعای کمیل با نوای حاج مهدی منصوری با حضور مسئولان استانی، طلاب و مردم شیراز در شبستان حرم مطهر برگزار خواهد شد.

آیت الله سیدمحمد مهدی دستغیب، برادر بزرگوار شهید محراب حضرت آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب که به مدت 32 سال عهده دار سِمت تولیت این بارگاه منور بود، در 5 فروردین 1393 دعوت حق را لبیک گفت؛ در این گزارش به مناسبت هفتمین سالگرد ارتحال ایشان، شرحی از زندگینامه و فعالیت‌های آن مرحوم بیان می‌شود.

آیت‌الله سید محمد مهدی دستغیب در 17 ربیع‌الاول سال 1303 هجری شمسی همزمان با میلاد نبی اکرم (ص) در خانواده‌ای روحانی، اهل تقوی و دیانت در شهر شیراز چشم به جهان گشود.

پدر بزگوار ایشان سید محمدتقی دستغیب از روحانیان برجسته شیراز و یکی از علمای زمان خویش بود و نیز جد ایشان آقا سیدهدایت‌الله دستغیب از بزرگان و اعاظم شیراز بوده‌اند.

برادر بزرگ ایشان سیدعبدالحسین دستغیب که بعدها، یکی از مفاخر بزرگ شیراز و فارس به حساب آمد و باعث مباهات عالم اسلام به ویژه خطه عالم پرور و اسلام دوست فارس شد.

از جمله آثار ایشان علاوه بر مقالات پراکنده و سخنرانی‌ها، کتاب‌هایی است که تاکنون منتشر شده، عبارتند از نغمه‌های عارفانه، علم‌النفس، معراج‌الخاشعین و جلوه خداوندی.

در اوایل سال 1360 هجری شمسی اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طی حکمی از طرف حضرت امام خمینی قدس سره، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) به آیت‌الله سید محمدمهدی دستغیب سپرده شد.

انتهای پیام/424/ش

 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم وایمان دو شاخصه وجودی شهید مطهری است

حجت الاسلام سید محمد رضا موسوی اصل مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در جمع رابطین شعب نمایندگی ولی فقیه حوزه‌های بسیج این ناحیه مقاومت سخن می‌گفت، افزود: علم همراه با ایمان باعث رشد، ترقی و پیشرفت و آبادانی کشور‌ها می‌باشد اگر این علم در اختیار اخلاق باشد دنیا آباد می‌شود.
 
این مقام روحانی در سپاه ادامه داد: شهید مطهری از پرتو علم و ایمان شخصیتی عالم بود و برای رشد بشریت قدم‌های بزرگی برداشت که همگان مدیون عالمی همچون استاد مطهری هستیم. 

او با اشاره به اینکه شکل گیری عصر رسانس در اروپا باهدف علم بدون ایمان بود که امروز همان تفکر و ایده در قالب لیبرال دموکراسی و سرمایه داری بدنبال سلایق و افکار خودشان هستند گفت: در دنیایی امروز هم همین ایدئولوژی فکری بی‌رحمانه مردم مظلوم و بیگناه کشتار می‌کنند و دم از حقوق بشر و شهروندی می‌زنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) تصریح کرد: هفته عقیدتی سیاسی در سپاه از ۸ الی ۱۲ اردیبهشت ماه نامگذاری شده است به همین مناسبت همایش بزرگداشت هفته عقیدتی صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری باهدف تجلیل از مربیان، هادیان سیاسی ومعلمان بسیجی توسط سپاه ناحیه محمد رسول (ص) در شمال غرب شیراز برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • علم وایمان دو شاخصه وجودی شهید مطهری است
  • عکس جنجالی از یک مراسم که برای بهروز افخمی دردسر شد!
  • مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد