Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه با توجه به بارش های خوب صورت گرفته طی زمستان امسال بالاتر آمده و حجم آب دریاچه هم اکنون ۲۵۰ میلیون مترمکعب بیشتر از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر) است.

به گزارش قدس آنلاین، مهرنگ دوستی رضایی مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان با اعلام این خبر اظهار داشت: طبق آخرین پایش صورت گرفته، ۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون مترمکعب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین تراز دریاچه ارومیه به هزار و ۲۷۰ متر و ۷۳ سانتی متر رسیده در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۰) هزار و ۲۷۰ متر و ۶۵ سانتی متر بود و هشت سانتی متر بیشتر شده است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از افزایش ۳۰۷ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه در این بازه زمانی خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر وسعت نگین آبی آذربایجان ۲ هزار و ۳۳۴ کیلومتر مربع است.

محمدی ادامه داد: البته هنوز تراز، حجم و وسعت دریاچه ارومیه با زمان مشابه سال گذشته فاصله دارد به طوری که تراز فعلی ۶۷ سانتی متر پایین تر از زمان مشابه سال ۱۳۹۹ برآورد می شود.

وی گفت: همچنین در بازه زمانی یک سال اخیر، حجم دریاچه ۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون مترمکعب و وسعت دریاچه هم هزار و ۱۷۴ کیلومترمربع کمتر شده است.

 رهاسازی ۱۹۹ میلیون مترمکعب از آب پشت سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه آغاز شده و تا پایان فروردین ادامه دارد.

بخش عمده آب رهاسازی شده از پشت سد بوکان به میزان ۱۵۰ میلیون مترمکعب خواهد بود.

همچنین ۳۰ میلیون مترمکعب از پشت سد مهاباد، ۱۵ میلیون مترمکعب از پشت سد شهرچای ارومیه و چهار میلیون مترمکعب هم از پشت سد دریک سلماس آب به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

منبع: فارس

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دریاچه ارومیه میلیون مترمکعب دریاچه ارومیه سانتی متر پشت سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صیاد زمردی گفت: مودیان مالیاتی و صاحبان مشاغل در گیلان فقط تا ۱۲ اردیبهشت مهلت دارند با مراجعه به سامانه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir، اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را اصلاح و تکمیل کنند.

وی افزود: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، و بر اساس ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم، مؤدیانی که در مهلت تعیین شده با ثبت خرید و فروش‏هایی که صورتحساب‏های آن‌ها در سامانه مؤدیان صادر نشده، اظهار نامه‌های مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال گذشته خود را تکمیل کنند، ۱۰۰ درصد جرایم تاخیر در پرداخت مالیات برای آن‌ها بخشیده می‌شود.

صیاد زمردی گفت: در صورت تعلل مودیان و ارائه نکردن اظهارنامه در مهلت تعیین شده، جریمه‌ها در اظهارنامه‌های بهار ۱۴۰۳ اعمال می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه