Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@21:54:11 GMT

روایتی متفاوت از کاشان در خانه طباطبایی‌ها

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۰۹۷۹

روایتی متفاوت از کاشان در خانه طباطبایی‌ها

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با بیان اینکه امسال گردشگران و میهمانان نوروزی در خانه تاریخی طباطبایی‌ها با اتفاق‌های رخ داده یک روز از این خانه آشنا می‌شوند، ویژه برنامه «کاشان ۱۲۵۰» را تشریح کرد.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مورد این برنامه که از سوی مدیریت فرهنگی و هنری این سازمان در قالب جشنواره نوروزی منطقه فرهنگی کاشان اجرا می‌شود، گفت: در این ویژه برنامه، هنرمندان در چهار بخش (مجلس نقالی، خیمه شب بازی، سیاه بازی و مجلس شادی‌آور زنانه)، اطلاعاتی از تاریخچه خانه طباطبایی، اهالی خانه، معماری و جزئیات برای گردشگران و مسافران در قالب نمایش به تصویر می‌کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص جزئیات این برنامه، افزود: شروع این برنامه یک روایت مختصر از مختصات عروس خانه‌های تاریخی ایران و فلسفه وجودی این بنا است که توسط هنرمندان نقال‌خوان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان ادامه داد: بعد از روایت نقالی پیرامون فلسفه وجودی خانه طباطبایی‌ها و بخش مجلس شادی آور زنانه که طی آن فرزندان طباطبایی معرفی می‌شوند، گردشگران در مطبخ خانه تاریخی طباطبایی‌ها با غذاهای سنتی کاشان که در سال ۱۲۵۰ مرسوم بوده آشنا می‌شوند.

واحدیان با بیان اینکه خیمه شب بازی برای کودکان از دیگر بخش‌های اجرایی این ویژه برنامه است، گفت: بخشی هم با عنوان «سیاه بازی» در این ویژه برنامه اجرا می‌شود که در این بخش به سبک و سیاق معماری خانه طباطبایی‌ها پرداخته می‌شود.

وی از رادیو محیطی به عنوان دیگر برنامه‌های جانبی خانه طباطبایی‌ها در نوروز ۱۴۰۱ نام برد و گفت: از طریق این برنامه میهمانان نوروزی با مشاهیر، مشاغل و منطقه تاریخی فرهنگی کاشان آشنا می‌شوند.

کد خبر 563600

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کاشان شهرداری کاشان خانه طباطبایی ها گردشگری شهری نوروز مسافران نوروزی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خانه طباطبایی ها ویژه برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع ستاره پی‌اس‌جی از انریکه: به حرف او گوش نکردیم

به گزارش "ورزش سه"، دورتموند شب گذشته در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به لطف گل نیکلاس فولکروگ موفق شد با نتیجه 1-0 پاری سن ژرمن را شکست دهد.

اشرف حکیمی معمولاً یکی از بازیکنانی است که واضح صحبت می‌کند و پس از شکست پاری سن ژرمن در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شفاف صحبت کرد. این مدافع مراکشی می‌خواست لوئیس انریکه را به‌خاطر این نتیجه تبرئه کند و تایید کرد که او و هم‌بازیانش به نکات فنی مربی خود عمل نکرده‌اند.

حکیمی گفت: "ما می‌دانستیم دورتموند چه خواهد کرد و روی توپ‌های بلند برنامه دارد. باید به حرف مربی گوش می‌کردیم، این چیزی بود که او در تمام هفته در موردش با ما صحبت کرده بود. از نتیجه ناراحتیم. از فرصت‌ها به‌خصوص در نیمه دوم استفاده نکردیم."

او البته ابراز امیدواری کرد در بازی برگشت عملکرد درخشانی داشته باشند: "بازی برگشت در خانه متفاوت خواهد بود. با هواداران در ورزشگاه خودمان، شرایط کاملا متفاوت خواهد بود. به این تیم اعتماد زیادی دارم. فرصت‌هایی که در ورزشگاه دورتموند ایجاد کردیم را قرار است بیشتر در بازی برگشت ببینید."

دیگر خبرها

  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • گزارشی از نکوداشت مختومقلی فراغی؛ شاعری که وحدت‌بخش بود
  • آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان
  • نیمه‌نهایی تکراری در فوتبال اروپا ؛ این بازی متفاوت خواهد بود!
  • انریکه: در برگشت تیمی متفاوت خواهید دید
  • دفاع ستاره پی‌اس‌جی از انریکه: به حرف او گوش نکردیم
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • تراکتور - استقلال؛ دوئل جذاب هفته با انگیزه‌های متفاوت
  • محل خانه‌های یک میلیاردی تهران لو رفت!