Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:18:52 GMT

ظرفیت تمامی مراکز اقامتی چابهار پر شد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۱۰۷۴

ظرفیت تمامی مراکز اقامتی چابهار پر شد

گروه استان‌ها-قائم مقام ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد چابهار گفت: ظرفیت تمامی مراکز اقامتی چابهار پر شده‌ لذا از مسافران و گردشگرانی تقاضا داریم تا حداقل آخر هفته چابهار را در سبد گردشگری خود نگذارنند. - اخبار استانها -

طاهره شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درسواحل مکراناظهار داشت: تمامی واحدهای اقامتی چابهار اعم از هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مهانسراها، مدارس و مراکز اقامتی موقت پر شده‌اند و درحال حاضر اصلا جوابگوی هیچ مسافر ورودی نیستند لذا از مسافران و گردشگران تقاضا داریم حداقل تا اخر هفته به چابهار سفر نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جهت رفاه حال مسافران چندین کمپ مسافری برای برپایی چادر راه‌اندازی که بزرگ‌ترین آن همین دیروز راه‌اندازی شد و ظرفیت 500 چادر را دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: حضور حداکثری مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و استان‌های دیگر به چابهار که به عنوان مقصد جدید گردشگری در سال‌های اخیر معرفی شده باعث شده که حجم عظیمی از گردشگران وارد این شهرستان شوند و به تبع زیرساخت‌های ضعیف آن متناسب با حجم عظیم گردشگران و مسافران نیست.

شهرکی گفت: با کمبود شدید اقامتگاه‌ها به دلیل زیرساخت‌هایی پایین گردشگری در چابهار مواجه هستیم؛  افزایش 40 درصدی سفرها در کل ایران و برودت هوا در شمال باعث شد که مسافران و گردشگران زیادی از نقاط دور دست چابهار را مقصد سفر خود انتخاب کنند و حجم ورودی بسیار بسیار بیشتر از ظرفیت زیرساختی این منطقه است و  تمامی مدارس، مهمانسراهای ادارات و کمپ پارک‌ها و فضاهای اقامتی با کمک فرمانداری، شهرداری و میراث فرهنگی و همه ارگان‌های مربوط در یک اقدام هماهنگ در اختیار گردشگران و خانواده‌ها قرار گرفته است.

واحدهای تولیدی غیرفعال منطقه آزاد چابهار به چرخه تولید بر می‌گردندجایگاه‌‌های سوخت چابهار پاسخگوی نیاز مسافران نورزی نیستمذاکره با هندی ها برای توسعه فعالیت ها در بندر چابهار

قائم مقام ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای مختلف، ایونت‌ها، فستیوال‌ها و کنسرت‌ها از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد چابهار برای پر کردن اوغات فراغت و فضای مفرح و شاد برای خانواده‌هایی است که به چابهار می‌آیند؛ بزرگ کنسرت موسیقی پاپ با حضور خواننده‌های مطرح کشور به مدت 9 شب در منطقه آزاد چابهار از 3 فروردین اجرا شده است و جشنواره‌های موسیقی سنتی، محفل انس با قرآن، نمایشگاه سوغات و هدایا و صنایع دستی، برگزاری نمایش‌های مختلف تئاتر، مسابفات مختلف از رویدادهایی است که سازمان منطقه آزاد چابهار و ستاد خدمات سفر برای مسافران و گردشگران تدارک دیده است.

انتهای پیام/395/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان منطقه آزاد چابهار مسافران و گردشگران منطقه آزاد چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثلث برمودای ایران کجاست؟

وجود باتلاق‌ها و نمکزار‌های گسترده این منطقه را به یکی از اسرارآمیزترین مناطق کشور ما تبدیل کرده است و بنا به گفته محلی‌ها بسیاری از گردشگران در سفر به این کویر هرگز بازنگشته‌اند.

در طول شب به دلیل اختلاف دمای بالا، سنگ‌ها دچار شکستگی شده و صدا‌های از این کویر به گوش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در بازدید از کویر ریگ جن، تغییر دائمی شکل تپه‌های ماسه‌ای در این منطقه است که سبب اشتباه گردشگران و گم کردن مسیر می‌شود. در گذشته دلیل گمراهی مسافران در این کویر را وجود نیرو‌های اهریمنی و جن‌ها می‌دانستند که کاملا ریشه در جهل و خرافات داشت و به همین دلیل بوده که آن را یکی از عجیب‌ترین مکان ایران می‌دانند.

کویر ریگ جن یکی از صعب‌البورترین مناطق دنیا، در جنوب غربی و غرب دشت کویر واقع شده و سالانه مقصد اکوتوریست‌های بسیاری است. ریگ جن در منطقه مرزی استان‌های سمنان و اصفهان قرار دارد. این منطقه کویری با ۳،۸۰۰ کیلومتر مربع، از نظر وسعت سومین ریگزار ایران است و بیشتر به استان سمنان نسبت داده می‌شود. از کویر ریگ جن به‌عنوان یکی از عجایب ایران یاد می‌شود.

کویر ریگ جن در محدوده جغرافیایی مرکز ایران قرار دارد. گسترش این منطقه از شمال غرب به جنوب شرق است. ریگ جن در میان کویر‌ها به زیبایی هم معروف است و مناظر آن، گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند. قسمت جنوب شرقی کویر ریگ جن را «دم ریگ» می‌نامند.

منبع: خبرآنلاین 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • سهمیه ارز حج ۱۴۰۳؛ تفاوت ۱۰ میلیونی یورو دولتی و آزاد
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟