Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین جلالی گفت: تولید مبتنی بر علم، اصول و منطق است که استحکام دارد، به روز و بین المللی خواهد بود و این تولید به امر صادرات نیز کمک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به تبیین شعار سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» گفت: در طلیعه قرن جدید، مقام معظم رهبری بیاناتی را ایراد کردند که سرشار از امید و بشارت برای آینده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سخنان ولی امر مسلمین، رضایت از دولت سیزدهم و اینکه این دولت، دولتی کارآمد، مردمی و موفق خواهد بود، بسیار مهم است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در بخشی از فرازهای پیام نوروزی امام خامنه ای این بود که ما فتح الفتوحات بزرگی در زمینه های مختلف همچون انتخابات، کنترل ویروس کرونا، فرستادن ماهواره به فضا داشته ایم که این شیرینی ها، اقتدار جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: معیشت و زندگی سخت مردم، از جمله مسائلی بود که موجب رنجش مقام معظم رهبری بود و ایشان در این زمینه اظهار امیدواری کردند که دولتمردان در سال جدید به زندگی مردم بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با بیان اینکه رهبر حکیم انقلاب چندین سال است که شعار سال را در حیطه مسائل اقتصادی مطرح می کنند، عنوان کرد: یکی از ارکان مهم اقتصاد، تولید است و معظم له امسال، تولید را مبتنی کردند بر دو ویژگی دانش بنیان و اشتغال آفرین بیان کردند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: از این حیث مسائل دانش بنیان مطرح شد؛ چرا که ارتباط بین صنعت و دانشگاه و از سوی دیگر تولید و دانشگاه بسیار کمرنگ است و این ارتباط باید بین دانشگاه، صنعت و تولید برقرار شود و در عرصه میدان ظهور پیدا کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه جای بسیار مهمی است و نیروهای بسیار خلاق و مبتکر در دانشگاه بروز و ظهور پیدا می کنند اما از این ظرفیت استفاده نمی شود و با شعار امسال این ظرفیت باید در چرخه اقتصاد قرار گیرد.

وی بیان کرد: زمانی که تولید ما مبتنی بر دانش بنیان باشد؛ یعنی این تولید مبتنی بر علم، اصول و منطق است که استحکام دارد، به روز و بین المللی خواهد بود و این تولید به امر صادرات نیز کمک می کند.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با تأکید بر اینکه تولید باید مبتنی بر دانش بنیان باشد تا ارتباط بین علم، صنعت و دانشگاه را برقرار کند، اظهار کرد: همچنین تولیدات امسال باید مبتنی بر زایش اشتغال باشد، به این معنی که تولید علاوه بر دانش بنیان، سرمایه زا و به روز باید اشتغال آفرین باشد تا مشکلات اشتغال را نیز حل کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود

به گزارش جام جم آنلاین البرز،علیرضا عباسی صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جریان بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی را برای نمایش توانمندی‌های تولیدی، صنعتی و صادراتی کشور از جمله البرز فراهم کرده و اتاق بازرگانی البرز نقش مهمی برای حضور شرکت‌های استان در این رویداد داشته است.

وی با ابراز خرسندی از حضور فعال مجموعه‌های تولیدی و صنعتی البرز در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو بیان کرد: به دنبال بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو و گفتگو‌هایی که با مدیران و فعالان اقتصادی البرز در این نمایشگاه از جمله صنایع غذایی داشتیم، موانع موجود در مسیر کار شرکت‌ها مطرح گردید.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: بر اساس شعار سال که باید جهش تولید را با مشارکت مردم عملیاتی کنیم، در این میان استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی کشور در حوزه تولید و صنعت و خصوصا بخش‌های دانش بنیان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی البرز به ویژه در حوزه تولید و صنعت گفت: می‌توانیم با همکاری بخش خصوصی البرز از این پتانسیل‌ها در استان برای تحقق هرچه بهتر شعار سال بهره‌برداری کرده و اقتصاد استان و به تبع آن کشور را شکوفا کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به استقرار درصد قابل توجهی از صنایع کشور در استان البرز عنوان کرد: البرز مزیت‌های بسیاری دارد که موجب شده بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی کشور در این استان شکل گیرد، این فرصت‌ها شامل نزدیکی به پایتخت، مسیر‌های ارتباطی و بازار چند میلیون نفری در دسترس است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری در استان البرز فعال است، گفت: پیشنهاد ما این است که از ظرفیت شرکت‌ها و نیرو‌های تحصیل‌کرده و جوان شاغل در این حوزه برای بهبود سیمای اقتصادی و فرصت‌های صادراتی و افزایش ارزش افزوده استان البرز استفاده شود تا از خام فروشی جلوگیری شود و با ارتقای ارزش افزوده ارز آوری کشور تقویت گردد.

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار