Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:27:29 GMT

غرب برای مرحله بعدی واکنش به روسیه آماده می شود

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۱۲۳۶

غرب برای مرحله بعدی واکنش به روسیه آماده می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، همزمان با ورود به دومین ماه از جنگ اوکراین، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای برگزاری نشست‌هایی با سران ناتو، گروه ۷ و اتحادیه اروپا، به بروکسل سفر کرده است.

هدف از این دیدارها، یافتن راهکاری برای اعمال فشار بر روسیه و در عین حال، بررسی ضعف‌های امنیتی و اقتصادی جهان در سایه بحران اوکراین عنوان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر بایدن به اروپا در مجموع چهار روز طول می‌کشد و ظاهراً یکی از محورهای اصلی دیدارهای وی در بروکسل، اختلاف نظر آمریکا و اروپا درباره تحریم بخش انرژی روسیه خواهد بود.

اعضای قاره سبز، به ویژه آلمان، می‌گویند که قطع وابستگی شأن به بازار انرژی روسیه در کوتاه مدت میسر نیست و چرخ اقتصادی اروپا را از کار می‌اندازد.

در مجموع، انتظار می‌رود که نشست‌های امروز پنجشنبه، به تصمیم گیری درباره مرحله بعدی واکنش غرب به روسیه منجر شود.

اعلام تحریم‌های جدید، تغییر آرایش نظامی ناتو در اروپای شرقی و موضع گیری های دیپلماتیک، از جمله اقداماتی است که طی امروز و فردا شاهد خواهیم بود. اما همچنان آنها در ناکام گذاشتن درخواست ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در این کشور، جدی هستند چراکه این اقدام می‌تواند به گسترده شدن دایره جنگ و رویارویی نظامی ناتو با روسیه منجر شود.

دبیرکل ناتو اولین مقام اروپایی است که با بایدن دیدار خواهد کرد. ینس استولتنبرگ دیروز چهارشنبه گفته بود که پیمان آتلانتیک شمالی حضورش را در شرق اروپا افزایش خواهد داد. به این ترتیب، شاهد اعزام چهار گروه رزمی جدید به کشورهای بلغارستان، رومانی، اسلواکی و مجارستان هستیم.

کد خبر 5452774 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اوکراین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا جو بایدن بروکسل گروه 7 ناتو اتحادیه اروپا اوکراین روسیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین فلسطین عراق رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عربستان سعودی ناتو سوریه ایران حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه علی‌رغم اینکه اعضای این ائتلاف در ماه‌های اخیر به وعده‌های خود مبنی بر کمک نظامی عمل نکرده‌اند، به مقامات اوکراینی وعده داد که از این پس جریان تسلیحات و مهمات افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو در سفری اعلام نشده امروز وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور گفت و گو کرد.

وی قرار است در ساعتهای آینده با نمایندگان پارلمان اوکراین نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر امروز استولتنبرگ سومین سفر او به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین است؛ سفر امروز او در زمانی انجام می‌شود که ارتش اوکراین در وضعیت دشواری قرار دارد.

پس از شکست ضدحمله پارسال ارتش اوکراین، نیروهای روسیه تا حدی به علت کاهش ارسال تسلیحات و مهمات غربی به اوکراین، ابتکاعمل به دست گرفتند.

دبیر کل ناتو اوایل اردیبهشت اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ در این‌باره گفت: حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

پیش از این «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6092252

دیگر خبرها

  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • هدیه بزرگ به چادرملو در جام حذفی
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • اعلام زمان قرعه‌کشی مرحله بعدی جام حذفی
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد