Web Analytics Made Easy - Statcounter

حالا که موج ششم کرونا فروکش کرده و واکسیناسیون وسیع علیه کووید ۱۹ شرایطی فراهم آورده که می‌توان به مانند گذشته به جاده زد و فرصت تعطیلات نوروزی را به سفر اختصاص داد، مبادا بی کسب اطلاعات درباره وضعیت ترافیکی راه‌ها و مرور پیش بینی‌های هواشناسی عزم سفر کنید!

به گزارش «تابناک»؛ نوروز ۱۴۰۱ در حالی از راه رسیده که سایه شوم ویروس کرونا تا حد زیادی از سرمان کم شده و سفر‌های نوروزی در دستور کار بسیاری از هموطنان‌مان قرار گرفته است؛ سفر‌هایی که باید در وهله اول مراقب باشیم به بیماری و مصیبت‌های همراه با آن گره نخورد و بعد، دقت کنیم که از جهات دیگر هم ایمن به انجام برسد و از این روی، اطلاع از وضعیت راه‌ها و آب‌وهوا ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته دو سال بعد از شیوع ویروس در کشورمان و همه گیری بیماری و قرار گرفتن جهان در وضعیت پاندمی کرونا، همه‌مان راه پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ را می‌دانیم و آگاهیم که استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های مراقبتی و بهداشتی تا چه اندازه ضروری است و تزریق واکسن و تجدید ایمنی بدن با دوز سوم، چه سهم بالایی در مبتلا نشدن مان به این بیماری ایفا می‌کند، اما آیا حواسمان به دیگر عوامل موثر در سفر هم هست؟

با این مقدمه با شماییم تا هر روز چکیده‌ای از اخبار وضعیت راه‌های کشور و وضعیت جوی مسیر‌ها و شهر‌های کشور را مرور کنیم تا اگر قصد سفر دارید یا عزیزانتان قصد دل سپردن به جاده در مسیر‌های دور و نزدیک را دارند، بتوانید با اطلاع از وضعیت ترافیکی و آب و هوا، با ایمنی کامل سفر کرده یا در صورت امکان، با تغییر مسیر یا زمان سفر و یا حتی مقصد مسافرت، از خطراتی که در کمین نشسته پرهیز کرده و نوروز را به سلامت و شادی سپری کنیم.   آخرین وضعیت ترافیک
بنابر اعلام مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در حال حاضر تردد کلیه وسایل نقلیه در مسیر شمال به جنوب محور کرج-چالوس ممنوع است و این جاده به منظور تخلیه بار ترافیکی تا اطلاع بعدی یک طرفه خواهد بود. در این مدت تردد در مسیر شمال به جنوب در محور‌های جایگزین یعنی فیروزکوه و هراز انجام خواهد شد.

وضعیت ترافیکی جاده‌ها نیز حاکی از ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران - شمال محدوده سنگان و حدفاصل تونل ۱۶ تا شهرستانک است. وضعیتی مشابه در محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده مشا و حدفاصل پلور تا آب اسک و همچنین آزادراه قزوین - رشت محدوده شهر رودبار تا منجیل گزارش شده و ترافیک در این دو محور نیز پرحجم و نیمه سنگین گزارش شده است.

در دیگر جاده‌های کشور نیز گرچه حجم تردد خودرو‌ها افزایش داشته است، اما ترافیک در حال حاضر روان گزارش شده است. سه محور اهر – ورزقان به علت کولاک شدید، ریگان – ایرانشهر و شهداد نهبندان نیز به علت انجام عملیات عمرانی تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد از محور‌های جایگزین انجام می‌شود.

وضعیت جوی جاده‌ها نیز حاکی از بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان است. همچنین در برخی از محور‌های استان‌های گیلان، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، البرز، مازندران و چهارمحال و بختیاری نیز بارش باران گزارش شده که لازم است رانندگان با رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه در این معابر تردد کنند. همچنین همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای سفر به استان‌های شمال غربی و کوهستانی از سوی پلیس راهور توصیه شده است.

رانندگان و مسافران از طریق تماس با شماره ۱۲۰ می‌توانند قبل از آغاز سفر از وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور مطلع شده و متناسب با شرایط پیش رو برای انجام سفر خود برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.
  آخرین وضعیت آب و هوا

فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور به میزان گفت: امروز برای نوار شمالی، شمال‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و فردا نیز در شمال‌غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و همچنین ارتفاعات زاگرس انتظار بارندگی را داریم.
وی ضمن اشاره به اینکه بارش‌ها روز جمعه در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز، تداوم دارد و طی روز‌های شنبه و یکشنبه هم در شمال‌غرب و غرب سواحل دریای خزر، شاهد بارش‌های پراکنده هستیم، افزود: امروز در شمال‌شرق و شرق کشور وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد که در مناطق مستعد خیزش گردوخاک را به همراه دارد و این شرایط فردا برای بخش‌هایی از جنوب‌غرب، غرب و به تدریج در مرکز، شرق و شمال شرق و روز جمعه علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب‌شرق پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما بین ۳ تا ۵ درجه و طی رزو‌های پنجشنبه و جمعه برای شمال شرق کاهش دما بین ۸ تا ۱۲ درجه پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: امروز دریای خزر و جمعه و شنبه آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم هستند.

گودرزی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران اظهار کرد: برای تهران نیز وزش باد شدید، رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.   وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و چهار روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛    

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین نوروز 1401 آیت الله ری شهری وضعیت آب و هوا نوروز1401 وضعیت ترافیک هواشناسی مذاکرات وین نوروز 1401 آیت الله ری شهری قیمت گوشی پیش بینی می شود وضعیت ترافیک آخرین وضعیت گزارش شده وضعیت جوی دریای خزر شمال غرب جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها، امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، ترافیک در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل بیلقان تا سرودار سنگین است. در برخی از محورهای استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی نیز شاهد بارش باران هستیم.

همچنین محورهای هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد، اسپکه – بمپور، یزد – دربید، حاجی آباد – آهنگران، رباط پشت بادام – بیاضه، گلشن – سراوان، گرده کوه – مهریز، مهرستان - ایرانشهر، گنجنامه – تویسرکان، وازک – بلده و پونل – خلخال مسدود است.

کد خبر 6088912 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • وضعیت جاده‌ها، امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ ترافیک سنگین در محور چالوس
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال