Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:47:31 GMT

رصد و پایش ملخ‌صحرایی در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۱۴۵۴

رصد و پایش ملخ‌صحرایی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در جریان بازدید از روند دیده بانی اماکن بهاره ملخ صحرایی در منطقه وشنام شهرستان چابهار گفت:باتوجه به هشدار سازمان جهانی فائو و سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر احتمال حمله ملخ صحرایی مهاجر به کشور در فروردین ۱۴۰۱، در ایام تعطیلات نوروز کار رصد و پایش آفت بین المللی خطرناک ملخ صحرایی در مناطق جنوبی استان همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا- غلامحسین تیموری افزود: ناوگان مبارزه با ملخ صحرایی سازمان جهاد کشاورزی با تجهیز امکانات و تهیه سموم مورد نیاز در آمادگی کامل برای مبارزه احتمالی با این آفت خطرناک است.

تیموری تصریح کرد: رصد و پایش ملخ صحرایی همچنان در شهرستان های جنوبی استان ادامه داشته و سطح دیده بانی انجام شده از ابتدای سال گذشته تاکنون به رقم ۵ میلیون و ‌یکصدهکتار رسیده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با حمایت ریاست سازمان جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه استان وسازمان حفظ نباتات کشور آمادگاه مبازره با آفات و بیماریهای گیاهی جنوب شرق کشور در شهرستان ایرانشهر با تجهیزات کامل با ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال راه اندازی است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی گفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

  معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد. وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

گفتنی است، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه