Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل راه‌آهن شمال شرق۲ گفت: در تن کیلومتر حمل شده با ۱۴۸ درصد رشد در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، با حمل ۴۵ میلیون تن کیلومتر رتبه نخست در بین همه مناطق راه‌آهن کشور را کسب کردیم. - اخبار استانها -

محسن اعتماد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با بیان اینکه پارسال  در بین 21 اداره کل مناطق راه آهن موفق به رشد قابل ملاحظه‌ای در شاخص‌های تناژ بارگیری، تخلیه و تن حمل شده اظهار داشت: در تن کیلومتر حمل شده با 148 درصد رشد در سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، با حمل 45 میلیون تن کیلومتر رتبه نخست در بین همه مناطق راه‌آهن کشور را کسب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت‌های فنی مانند ویروس منحوس  کرونا که تاثیر بسیار بالائی در روند بارگیری و تخلیه داخلی و صادرات و واردات وترانزیت داشته افزود: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تلاش همکاران موفق شد در همه زمینه‌ها این محدودیت‌ها را پشت سر بگذارد.

ساخت راه آهن خواف-هرات بزودی از سرگرفته می‌شودجابجایی بارهای ترانزیتی در راه آهن شرق افزایش یافتوزیر راه: ساخت مرکز لجستیک راه آهن شمال شرق 2 با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود/ افزایش تبادلات ریلی ایران با قزاقستان

مدیر کل راه‌آهن شمال شرق 2 تصریح کرد: در تناژ تخلیه با 253 درصد رشد در سال 1400 نسبت به سال 1399 با  تناژ 243 هزارتن، رتبه دوم را دربین مناطق راه آهن کشور کسب کردیم.

اعتماد افزود: همچنین در بخش بارگیری هم با 438 هزار تن و رشد 32 درصدی رتبه پنجم کشور را از آن خود کردیم.

وی افزود: با حل مشکل خط ریلی ایران،ترکمنستان امیدواریم در سال 1401این میزان افزایش از رشد بیشتری برخوردار شود و شاهد رونق حمل و نقل باز و مسافر از این خط ریلی باشیم.

انتهای پیام/581/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق راه آهن راه آهن شمال تن کیلومتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور

ایسنا/قم در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان براساس نظام ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ به عنوان منطقه برتر در میان ۳۳ منطقه ویژه کشور معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور که با حضور دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد، دکتر وحیدی وزیر کشور، دکتر عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بر اساس نظام ارزیابی عملکرد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان «منطقه ویژه اقتصادی برتر» معرفی و از مهندس محمود داودآبادی مدیرعامل این منطقه تقدیر شد.

براساس این گزارش، در میان ۳۳ منطقه ویژه اقتصادی کشور، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در حوزه موضوعات اقتصادی شامل سرمایه گذاری، تولید و صادرات در سال ۱۴۰۲ بیشترین امتیاز را کسب کرد و به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برتر معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد