Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین ابراهیمی  مدیرعامل فولاد خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد و تولید ملی، نشان از نگاه عمیق و راهبردی ایشان به ساختن ایران قوی و به دور از هرگونه وابستگی است. سال ۱۴۰۱ نیز از سوی ایشان به نام تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین نام گذاری شده است. قطعا رشد اقتصاد کشور به رشد و شکوفایی صنایع مختلف منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته‌ای که ایشان تاکید بیشتری داشتند، حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان است. 

 وی افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی تدبیری هوشمندانه است کـه از سوی ایشان، برای مقابله با جنگ اقتصادی و جنگ نرم دشمن مطرح شد. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با نگاه عمیق، سال‌های اخیـر را حـول محور موضوعات اقتصادی و با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب نام‌گذاری کردند و به طور منظم، روندی را در مسیر رشـد و توسـعه و اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی و رسیدن به اقتصاد پایدار ترسیم نمودند.
 
ابراهیمی در ادامه کاهش هزینه‌ها و بهره‌وری را نتیجه توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و افزود: رقابت‌پذیری، نوآوری، خلاقیت، افزایش کیفیت محصول، جلوگیری از خروج ارز، اشتغال‌زایی، شکوفایی اقتصادی و قرار گرفتن در میان کشورهای صاحب قدرت تنها بخشی از توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است. در اقتصاد، یکی از بازیگران اصلی بنگاه‌های دانش‌بنیان هستند که با دارا بودن ساختار اقتصادی، نقش اساسی و کلیدی ایفا می‌کنند. عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به ماهیت بنیادین آن ها، به صورت اساسی منجر به تغییر و بهبود اقتصاد می‌شود.
 
ابراهیمی با بیان این جمله که راهبرد اصلی فولاد خوزستان از گذشته تا به حال توجه به سازندگان و تامین‌کنندگان داخلی است، افزود: مهم‌ترین عنصر در راه‌اندازی اقتصاد هر کشور منابع انسانی و نیروی کار فعال است. بیشترین افزایش تولید ناخالص ملی در نتیجه بهبود اثربخشی و کیفیت نیروی انسانی به‌وجود می‌آید. شرکت‌های دانش‌بنیان با بهره‌گیری از منابع انسانی متخصص و توجه ویژه به فناوری و اطلاعات به‌روز، محصولات و خدماتی را ارائه می‌دهند که علاوه بر کیفیت، قیمت تمام شده را کاهش می‌دهد. مجموعه فولاد خوزستان بیش سه دهه، توجه ویژه‌ای به بومی‌سازی و توجه به تولیدکنندگان داخلی داشته است. بومی‌سازی ۲۵ هزار قطعه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه و مراکز دانشگاهی موید توجه فولاد خوزستان به توان داخلی است.
 
مدیرعامل فولاد خوزستان در ادامه گفت: نگاه مجموعه تنها به استفاده از خدمات و محصولات شرکت‌های داخلی محدود نمی‌شود. حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با صنعت، طرح‌های پژوهشی مرتبط و هرگونه حمایت مادی و معنوی که منجر به تولید دانش فنی و تجهیزات شود در دستور کار واحد تحقیقات و فناوری فولاد خوزستان قرار دارد. چشم‌انداز شرکت‌های دانش‌بنیان باید تولید علم و محصولات با معیارهای جهانی باشد‌. در این صورت می‌توان امیدوار بود، که علاوه بر تامین صنایع داخلی، صادرات و ارزآوری هم نصیب شرکت‌های دانش‌بنیان شود. در واقع شرکت‌های دانش‌بنیان با کاربردی کردن دانش و استفاده‌ موثر از آن در گسترش ظرفیت‌ها و ارتقای درجه بهره‌برداری از منابع، سعی در به حداکثر رساندن میزان بهره‌وری دارند.
 
وی اشاره‌ای هم به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی صنعت فولاد داشت و افزود: این نمایشگاه با رویکرد شناسایی توان بالقوه تولید کنندگان در فضای ارتباط مستقیم فنی و بازرگانی با تولید کنندگان قطعات و از طرفی واحدهای تحقیق و تکنولوژی با ارائه‌دهندگان دانش فنی و فناوری در کنار تدبیر ارائه موفق کارگاه های آموزشی و پژوهشی اسفندماه سال گذشته برگزار شد. یکی از نتایج مثبت و ارزشمندی که تحریم ها توانست بر بدنه اقتصادی و تولیدی کشور به همراه داشته باشد حرکت واحدهای تولیدی به سمت بومی‌سازی محصولات خود و بهره‌گیری از توان و تفکر داخلی بود. بومی‌سازی فناوری از جنبه‌های مختلف از جمله: انطباق فناوری انتقال یافته با منابع موجود (سرمایه، سطح دانش و مهارت نیروی انسانی)، شرایط اقلیمی، اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ارزش های اجتماعی در ارتباط است.  
 
ابراهیمی در پایان اشاره‌ای به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقش علم و فناوری در پیشبرد اهداف کشور داشت و افزود: از نگاه ایشان، فقط از طریق علم و فناوری است که کشور می تواند از لحاظ اقتصادی و سیاسی پیشرفت کند و در نتیجه به عزت اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی برسد. علم، ابزار قدرت است و نظام سلطه با استفاده از همین مزیت، کشورها را تحت نفوذ و استعمار خود قرار داده است. به همین دلیل هم از طرفی انحصار‌طلبی علمی و از طرف دیگر جلوگیری از پیشرفت علمی کشورهای تحت سلطه و جهان سوم، از راهبرد‌های مهم و اصلی کشورهای سلطه‌گر است. سیاست فولاد خوزستان نصب‌العین قرار دادن فرمایشات رهبری و حرکت بر مدار توسعه و تولید پایدار است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان شرکت فولاد خوزستان شرکت های دانش بنیان فولاد خوزستان بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد

فردین علیزاده، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه بازیافت پسماندهی خطرناک صنعتی و مستقر در پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره خطوط تولید «باتری‌های لیتیومی» گفت: ایده تولید باتری‌های لیتیومی، به‎عنوان یک محصول بازیافتی، از جایی آغاز شکل گرفت که بازیافت لیتیوم به‌عنوان یک فلز خطرناک برای محیط‌زیست، مسئله حیاتی تلقی شد.

وی در همین راستا افزود: لیتیوم داراری فلزاتی سنگینی از جمله کُبالت و نیکل است که پسماند آن برای طبیعت، بسیار خطرناک بوده و به یک روش اصولی برای بازیافت نیازمند است.

علیزاده درباره ابداع شیوه نوین بازیافت فلز لیتیوم توسط متخصصان این شرکت دانش‌بنیان توضیح داد: تکنولوژی مورد استفاده توسط تیم متخصصان که در نهایت لیتیوم را به باتری، تبدیل می‌کند، هیچ‌گونه پساب مضر و خطرناکی برای طبیعت ندارد.

این فناورحوزه مواد شیمیایی به فناوری‌های به‌کار گرفته‌شده در فرآیند تولیدباتری‌های لیتیومی اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که مواد شیمیایی اساس کار یک چرخه تولید قرار می‌گیرند، نمی‌توان گفت از یک فناوری خاصی استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: در فرآیند تولید باتری‌های لیتیومی، عوامل موثری مانند دما، زمان و مواد شیمیایی گوناگون، تاثیرگذار هستند که تعیین فرمول تولید و نحوه چگونگی به‌کارگیری آنها، توسط کارفرما تعیین می‎شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درخصوص کاربرد باتری‌های لیتیومی در صنایع گوناگون اضافه کرد: این باتری‌های لیتیومی، برای صنایع تولید اسباب‌بازی، خودرو‌های الکترونیکی و تولید گوشی موبایل و به‌طورکلی هر صنعت یا چرخه تولیدی که نیاز به باتری دارد، می‌توان از باتری‌های لیتیومی بازیافتی استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است