Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه محمدبیگی از تدارک دو بسته مطالعاتی ویژه نوروز برای علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی در قزوین خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین برای ایام نوروز اظهار کرد: نوروز فرصت مناسبی برای علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی است زیرا زمان بیشتر و بهتری برای امر مطالعه نسبت به سایر ایام سال دارند، از این رو دو بسته مطالعاتی عیدانه برای علاقمندان این حوزه تدارک دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بسته مطالعاتی عیدانه اول با هدف ترویج فرهنگ مطالعه مفید و افزایش دسترسی عموم افراد به کتاب و استفاده بهینه از فضای مجازی، هشت عنوان کتاب مفید و آموزنده در موضوعات متنوع، به صورت الکترونیک و دارای مجوز انتشار در سایت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین به آدرس www.qazvinpl.ir بارگذاری شده است.   مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: عناوین کتب بارگذاری شده در سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان شامل ابرفیاض، نماز چیست؟، دانستنی‌های خانواده سبز، کلیدها و تکنیک‌های طلایی تربیت فرزند، چگونه شاد و خنده رو باشیم؟ چگونه مرور کتاب بنویسیم؟ اخلاق و احکام کارمندی و اخلاق در خانه است.
برگزاری مسابقه کتابخوانی زندگی مهدوی در سایه دعای عهد
وی عنوان کرد: در بسته مطالعاتی دوم که برای ایام عید پیش‌بینی شده به صورت خلاصه به معرفی 50 رمان کلاسیک جهان جهت مطالعه علاقمندان پرداخته شده است تا مخاطبان ضمن آشنایی با این منابع، متناسب با ذائقه و سلایق خود کتاب‌ها را که بیشتر آن در کتابخانه‌های عمومی استان قزوین موجود است به امانت بگیرند.   محمدبیگی خاطرنشان کرد: با هماهنگی انجام شده همچنین ۳ کتابخانه در سطح استان قزوین در ایام تعطیلات نوروزی هم باز بوده و فعال خواهد بود.
وی افزود: کتابخانه‌های عمومی شهید یدالله سلطانلو خرمدشت در شهرستان تاکستان، کتابخانه یادگار امام شهر محمدیه از توابع شهرستان البرز و کتابخانه عمومی علامه دهخدا شهر الوند در ایام تعطیلات جهت ارائه خدمات به جامعه هدف باز است.
این مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی "زندگی مهدوی در سایه دعای عهد" گفت: این مسابقه فرهنگی به مناسبت ولادت حضرت امام عصر(عج) با مشارکت بنیاد فرهنگی مهدی موعود برگزار می‌شود.

بخشودگی جریمه دیرکرد امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان قزوین
وی اضافه کرد: علاقمندان تا 31 فروردین ماه امسال فرصت دارند در این مسابقه کتابخوانی شرکت کنند؛ برای این منظور می‌توانند برای دریافت فایل PDF کتاب به آدرس https://www.samakpl.ir مراجعه کنند.
محمدبیگی در ادامه از بخشودگی جریمه دیرکرد امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خبر داد و گفت: جریمه دیرکرد کتاب‌های به امانت گرفته شده در کتابخانه‌های عمومی استان به شرط عودت منابع به کتابخانه تا پایان فروردین ماه 1401، بخشوده می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: یک سری برنامه به صورت ملی در سطح کشور تدارک دیده شده که از جمله آن قصه گویی بوده و در این راستا 365 داستان برای شب‌های سال 1401 در نظر گرفته شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در پایان بیان کرد: در این برنامه فرهنگی کودکان ایران زمین از اول فررودین ماه مهمان 365 قصه برای شب‌های سال خواهند شد که از ساعت 19 هر شب با حضور کتابداران کودک از سراسر کشور و در شبکه کتابخوان مجازی در پیام رسان بله به آدرس @vnmplib و صفحه اینستاگرامی به آدرس @koodakplib اجرا می‌شود.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی استان قزوین کتابخانه های عمومی استان بسته مطالعاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۱۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و دومین دوره «مرحله اول» سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری (ندای فطرت) برگزار می‌شود.

این دوره شامل ۴ کتاب و به صورت مجازی، همراه با پرسش و پاسخ بوده و شروع کلاس‌ها از امروز ۱۲ اردیبهشت ماه به مدت ۱۴ جلسه چهارشنبه‌ها ساعت ۱۵:۳۰ برگزار می‌شود.

چهار کتاب این دوره: «آزادی معنوی»، «سیری در سیره نبوی»، «جاذبه و دافعه علی (ع)» و «حماسه حسینی» خواهد بود.

این دوره با ارائه گواهی پایان دوره از طرف «بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری خواهد بود و علاقه مندان می‌توانند جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر با کلیلک بر روی آدرس motahari.ir/nedayefetrat اقدام کنند.

کد خبر 6093006 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • درگذشت صدای جوان رادیو
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • ورزشی‌های یازدهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • ورزشی‌های دهم اردیبهشت ماه در استان سمنان